TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kraków podsumował naprawy torowisk w 2015 roku
ZIKIT InfoTram - Opublikowano: 10.12.2015 13:07:04 3 komentarze
Kraków podsumował naprawy torowisk w 2015 roku (foto: ZIKiT)

Przebudowa torowisk na ul. Podwale, Dunajewskiego czy na trasie pomiędzy Rondem Mogilskim a Placem Centralnym to duże inwestycje, które zajęły wiele miesięcy. Każdego roku ZIKiT przeprowadza także drobniejsze naprawy, które mają zapobiegać awariom i wykolejeniom tramwajów.

- Okres eksploatacji infrastruktury tramwajowej wynosi średnio 12 lat, a węzłów rozjazdowych ? 8 lat. W Krakowie mamy 189 kilometrów torów, co pozwala zrozumieć, dlaczego tak często ZIKiT informuje o pracach naprawczych torowisk. Torowiska muszą być sukcesywnie naprawiane, aby mogły być eksploatowane ? mówi Władysław Reczyński z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Oprócz dużych remontów, każdego roku w Krakowie prowadzone są drobniejsze naprawy w ramach bieżącego utrzymania torowisk. Jednym z ostatnich był na przykład remont pętli tramwajowej na Salwatorze, która ostatnio była remontowana w 1994 roku. Naprawa ta zakończyła się w ubiegłym tygodniu, trwała trzy tygodnie i kosztowała blisko 800 tysięcy złotych. Tyle samo kosztował remont znacznie krótszego odcinka na ul. Grzegórzeckiej, ale ponieważ jest to główna trasa komunikacyjna, prace trwały tutaj zaledwie weekend. ? Aby zapobiec dłuższym utrudnieniom dla pasażerów i kierowców, zastosowaliśmy tutaj najnowszą technologię naprawy, która przynosi znacznie szybszy efekt, ale też jest droższa ? wyjaśnia specjalista z ZIKiT.

Oprócz tych dwóch odcinków, w 2015 roku remontowana była także pętla przy ul. Halszki, łuki tramwajowe przed estakadą na ul. Doktora Twardego, ul. Westerplatte przy Instytucie Ekspertyz Sądowych, węzły rozjazdowe przy: Centrum Administracyjnym AM, pod Bagatelą, na Rondzie Mogilskim. Wymienione zostały także najbardziej zdegradowane płyty monolityczne w torowisku na ul. Królewskiej, torowisko przy ul. Mrozowej zostało odcinkowo doraźnie zabezpieczone poprzez wymianą podłoża. W sumie na te drobniejsze naprawy torowisk Kraków w 2015 roku wydał blisko 4 mln złotych.

Remonty torowisk są drogie nie tylko ze względu na stosowanie nowoczesnych technik naprawy, które minimalizują utrudnienia w ruchu, ale przede wszystkim ze względu na kosztowny budulec, czyli stal i materiały wiążące.

Zapobieganie awariom to nie jedyny powód remontowania torowisk. Równie ważny jest komfort pasażerów ? czyli cichsza jazda, sukcesywne wprowadzanie taboru niskopodłogowego przyjaznego szczególnie dla seniorów, osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami, jak również szybszy przejazd.

Warto przypomnieć, że w ciągu ostatnich lat, przy wyraźnej pomocy UE, Kraków zainwestował miliony w rozbudowę komunikacji tramwajowej. Najmłodszą krakowską inwestycją jest otwarta 30 sierpnia 2015 r. kładka łącząca ulice Lipską i Wielicką (koszt: 150 mln zł, 70 mln ze środków unijnych), która jest dopełnieniem I linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Na uwagę zasługuje również kolejna inwestycja ZIKiT ? przebudowa odcinka Rondo Mogilskie ? Plac Centralny, w ramach której wymieniono torowiska, a także nawierzchnia jezdni i chodników. Koszt: 142,9 mln zł, w tym dofinansowano z UE: 68,6 mln zł. Nie można także zapomnieć o remoncie torowiska i przebudowie układu drogowego na ul. Dunajewskiego i ul. Podwale. Znacznie wcześniej, bo listopadzie 2012 roku oddana została trasa tramwajowa łącząca osiedle Ruczaj (pętla Czerwone Maki) z centrum Krakowa. Koszt całej budowy to 182 mln zł (UE: 52 mln zł).

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje kolejne remonty torowisk na przyszły rok: - Sezon remontowy będzie jednak w 2016 r. krótszy, ze względu na organizację w Krakowie Światowych Dni Młodzieży, ale zrobimy wszystko co w naszej mocy, by po Krakowie jeździło się jeszcze lepiej ? podsumowuje Władysław Reczyński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
remont
ZIKiT Kraków
  • krakus – 10.12.2015

    Z Basztową trzeba wystartować już w Marcu !

  • jag – 10.12.2015

    Przy łagodnych zamach start może być w lutym nawet. To jest prosty względnie łatwy odcinek. Prace torwe i trakcyjne przy założeniu 2 zmian powinny trwać max. 60 dni roboczych. Całość 90 dni.Do poprawy jakości dla pasażerów i oszczędności z mniejszego zużycia taboru należy szlifować torowiska i błyskawicznie reagować na niewielkie nawet podmycia.

  • Der Dicke Oberschlesier aus Bromberg – 10.12.2015

    Czyli teraz po remoncie wyjedzie na tory "tramwaj" nawalino z "firmy" newag z Nowego Esa. Buhahahahahabuhahahahaha! PESA bierze zawsze wszystko.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....