TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kraków podsumował naprawy torowisk w 2015 roku
ZIKIT InfoTram - Opublikowano: 10.12.2015 13:07:04 3 komentarze
Kraków podsumował naprawy torowisk w 2015 roku (foto: ZIKiT)

Przebudowa torowisk na ul. Podwale, Dunajewskiego czy na trasie pomiędzy Rondem Mogilskim a Placem Centralnym to duże inwestycje, które zajęły wiele miesięcy. Każdego roku ZIKiT przeprowadza także drobniejsze naprawy, które mają zapobiegać awariom i wykolejeniom tramwajów.

- Okres eksploatacji infrastruktury tramwajowej wynosi średnio 12 lat, a węzłów rozjazdowych ? 8 lat. W Krakowie mamy 189 kilometrów torów, co pozwala zrozumieć, dlaczego tak często ZIKiT informuje o pracach naprawczych torowisk. Torowiska muszą być sukcesywnie naprawiane, aby mogły być eksploatowane ? mówi Władysław Reczyński z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Oprócz dużych remontów, każdego roku w Krakowie prowadzone są drobniejsze naprawy w ramach bieżącego utrzymania torowisk. Jednym z ostatnich był na przykład remont pętli tramwajowej na Salwatorze, która ostatnio była remontowana w 1994 roku. Naprawa ta zakończyła się w ubiegłym tygodniu, trwała trzy tygodnie i kosztowała blisko 800 tysięcy złotych. Tyle samo kosztował remont znacznie krótszego odcinka na ul. Grzegórzeckiej, ale ponieważ jest to główna trasa komunikacyjna, prace trwały tutaj zaledwie weekend. ? Aby zapobiec dłuższym utrudnieniom dla pasażerów i kierowców, zastosowaliśmy tutaj najnowszą technologię naprawy, która przynosi znacznie szybszy efekt, ale też jest droższa ? wyjaśnia specjalista z ZIKiT.

Oprócz tych dwóch odcinków, w 2015 roku remontowana była także pętla przy ul. Halszki, łuki tramwajowe przed estakadą na ul. Doktora Twardego, ul. Westerplatte przy Instytucie Ekspertyz Sądowych, węzły rozjazdowe przy: Centrum Administracyjnym AM, pod Bagatelą, na Rondzie Mogilskim. Wymienione zostały także najbardziej zdegradowane płyty monolityczne w torowisku na ul. Królewskiej, torowisko przy ul. Mrozowej zostało odcinkowo doraźnie zabezpieczone poprzez wymianą podłoża. W sumie na te drobniejsze naprawy torowisk Kraków w 2015 roku wydał blisko 4 mln złotych.

Remonty torowisk są drogie nie tylko ze względu na stosowanie nowoczesnych technik naprawy, które minimalizują utrudnienia w ruchu, ale przede wszystkim ze względu na kosztowny budulec, czyli stal i materiały wiążące.

Zapobieganie awariom to nie jedyny powód remontowania torowisk. Równie ważny jest komfort pasażerów ? czyli cichsza jazda, sukcesywne wprowadzanie taboru niskopodłogowego przyjaznego szczególnie dla seniorów, osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami, jak również szybszy przejazd.

Warto przypomnieć, że w ciągu ostatnich lat, przy wyraźnej pomocy UE, Kraków zainwestował miliony w rozbudowę komunikacji tramwajowej. Najmłodszą krakowską inwestycją jest otwarta 30 sierpnia 2015 r. kładka łącząca ulice Lipską i Wielicką (koszt: 150 mln zł, 70 mln ze środków unijnych), która jest dopełnieniem I linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Na uwagę zasługuje również kolejna inwestycja ZIKiT ? przebudowa odcinka Rondo Mogilskie ? Plac Centralny, w ramach której wymieniono torowiska, a także nawierzchnia jezdni i chodników. Koszt: 142,9 mln zł, w tym dofinansowano z UE: 68,6 mln zł. Nie można także zapomnieć o remoncie torowiska i przebudowie układu drogowego na ul. Dunajewskiego i ul. Podwale. Znacznie wcześniej, bo listopadzie 2012 roku oddana została trasa tramwajowa łącząca osiedle Ruczaj (pętla Czerwone Maki) z centrum Krakowa. Koszt całej budowy to 182 mln zł (UE: 52 mln zł).

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje kolejne remonty torowisk na przyszły rok: - Sezon remontowy będzie jednak w 2016 r. krótszy, ze względu na organizację w Krakowie Światowych Dni Młodzieży, ale zrobimy wszystko co w naszej mocy, by po Krakowie jeździło się jeszcze lepiej ? podsumowuje Władysław Reczyński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
remont
ZIKiT Kraków
  • krakus – 10.12.2015

    Z Basztową trzeba wystartować już w Marcu !

  • jag – 10.12.2015

    Przy łagodnych zamach start może być w lutym nawet. To jest prosty względnie łatwy odcinek. Prace torwe i trakcyjne przy założeniu 2 zmian powinny trwać max. 60 dni roboczych. Całość 90 dni.Do poprawy jakości dla pasażerów i oszczędności z mniejszego zużycia taboru należy szlifować torowiska i błyskawicznie reagować na niewielkie nawet podmycia.

  • Der Dicke Oberschlesier aus Bromberg – 10.12.2015

    Czyli teraz po remoncie wyjedzie na tory "tramwaj" nawalino z "firmy" newag z Nowego Esa. Buhahahahahabuhahahahaha! PESA bierze zawsze wszystko.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....