TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kraków o torowiskach: Jest widoczna poprawa
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.06.2020 10:45:57
Kraków o torowiskach: Jest widoczna poprawa

W mieście istnieje blisko 200 kilometrów torów. W ramach bieżącego utrzymania tory w trybie ciągłym poddawane są różnym pracom serwisowym takim jak napawanie czy szlifowanie.

Jak podaje Urząd Miasta część torowisk, w tym te znajdujące się na ul. Basztowej i Krakowskiej, została zakwalifikowana do programu modernizacji torowisk, w ramach którego na wybranych odcinkach pojawią się zupełnie nowe tory.

W ostatnich latach miasto podejmowało intensywne wysiłki na rzecz poprawy infrastruktury tramwajowej, efekty są widoczne, pozostały jednak wciąż miejsca, w których konieczne są remonty lub większe modernizacje – mówi Janina Pokrywa, zastępca dyrektora w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

W latach 2015-2017 intensywne prace w zakresie modernizacji torowisk toczyły się w samym centrum miasta. W ramach tzw. pierwszej obwodnicy nowe torowisko pojawiło się wzdłuż ulic Podwale, Dunajewskiego i Basztowej (dwa węzły rozjazdowe: Basztowa–Długa; Basztowa–Lubicz–Westerplatte–Pawia). Dzięki tym pracom zmniejszył się hałas, podniesiono komfort podróżujących tramwajami, powiększono przestrzeń dla pieszych i uporządkowano ruch (miejsce dla rowerzystów). Zmalało też ryzyko awarii układu torowego, tzw. wybrzuszeń dezorganizujących ruch tramwajów w czasie upałów.

W ubiegłym roku przebudowany został dwukilometrowy odcinek torowiska prowadzącego z centrum do Bronowic. Ulice Królewska, Podchorążych i Bronowicka zostały gruntownie przebudowane – nowe odwodnienie, oświetlenie, sieć wodociągowa i kanalizacyjna, nawierzchnia, chodniki, wyciszone torowisko wraz z wygodnymi przystankami wiedeńskimi. Dodatkowo wykorzystano zamkniętą ulicę Karmelicką i wzdłuż niej pojawiły się nowe tory. Dzięki tym pracom wyeliminowano awarie związane z pękaniem szyn i wstrzymywaniem kursowania tramwajów, które dawały się we znaki pasażerom na starym już dwudziestoletnim torowisku.

W ramach programu modernizacji torowisk planowane są: przebudowa ulicy Starowiślnej – obecnie opracowana została koncepcja i analizowane są wyniki z konsultacji społecznych; przebudowa ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej – na ukończeniu jest opracowywanie dokumentacji projektowej oraz pozyskiwanie decyzji zezwalającej na realizację prac. W wakacje zakończą się natomiast prace związane z przebudową ulicy Krakowskiej.

W Nowej Hucie w ramach rozbudowy ulicy Igołomskiej oddane zostało nowe torowiska wraz z pętlą w Pleszowie. W planach jest modernizacja torowiska wzdłuż al. Solidarności. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na dokumentację projektową. Trwa opracowywanie dokumentacji pod kątem przebudowy torowiska tramwajowego w al. Jana Pawła II na odcinku od pl. Centralnego do Bulwarowej i na ul. Ptaszyckiego od Bulwarowej do pętli "Kopiec Wandy".

Infrastruktura tramwajowa w trybie ciągłym poddawana jest pracom serwisowym – są one niezbędne do tego, aby tory mogły być eksploatowane. W tym roku ekipy utrzymaniowe pojawiły się między innymi na węźle Korona, węźle św. Gertrudy-Dominikańska, rondzie Hipokratesa, rondzie Piastowskim, wzdłuż ul. Broniewskiego czy Wielickiej. W naszej ocenie liczba prowadzonych prac na torowiskach osiągnęła maksymalny poziom. Większa ich liczba uniemożliwiłaby organizację komunikacji tramwajowej Zarządowi Transportu Publicznego – podkreśla Piotr Trzepak odpowiedzialny w ZDMK za utrzymanie infrastruktury. (UMK)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
remont
tory
infrastruktura
tor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....