TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Koniec testów Moderusa Gamma w Gdańsku
InfoTram.pl - Opublikowano: 20.12.2017 14:29:47 25 komentarzy
Koniec testów Moderusa Beta w Gdańsku (foto: Michał Franczyk)

Tramwaj Moderus Gamma, który przez 12 tygodni woził gdańszczan, 15 grudnia zakończył eksploatację testową – poinformowała rzeczniczka prasowa GAiT Alicja Mongird.

Wyróżniający się spośród innych, niebieski, w pełni niskopodłogowy pojazd o numerze taborowym 4001 w trakcie testów w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje obsługiwał wymagającą linię nr 6. Jest to jedna z najdłuższych tras, licząca ponad 35 km, o nachyleniu wzniesień do 5,6%, prowadząca z przystanku Łostowice Świętokrzyska do Jelitkowa. Pojazd w Gdańsku przejechał łącznie ponad 8 400 km, a gotowość techniczna tramwaju była bliska 100% - dodała.

Głównym założeniem producenta było sprawdzenie jak Moderus Gamma będzie sprawował się w innych, niż poznańskie, warunkach oraz zebranie cennych uwag i spostrzeżeń zarówno ze strony motorniczych, obsługi technicznej zajezdni, ale i samych pasażerów.

– Tramwaj sprawdził się doskonale w Gdańsku. Początkowo umowa zakłada dwutygodniowy okres eksploatacji. Sukcesywnie jednak okres ten wydłużał się, finalnie do 2,5 miesiąca – powiedział Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Tramwaj zebrał szereg pochlebnych opinii. Podkreślany był wysoki komfort podróży Moderusem Gamma, uzyskany m.in. dzięki systemowi pneumatycznego zawieszenia. Grupa motorniczych również pozytywnie wypowiadała się o Gammie:

– Bardzo dobrze rozplanowana kabina motorniczego, do tego wygodny fotel, co jest niezwykle ważne w naszej pracy. Szkoda, że Gamma nie została z nami dłużej – mówił jeden z motorniczych GAiT, który prowadził tramwaj.

Poza ergonomią kabiny, motorniczowie chwalili również wielofunkcyjne podłokietniki oraz intuicyjne menu panelu komputera sterującego pojazdem.

– Testy w Gdańsku to kolejne bezcenne doświadczenie jakie zdobyliśmy. Tramwaj wraca obecnie do Poznania, zostanie ponownie dostosowany do specyfiki naszego miasta i miejmy nadzieję, że w nowym roku znów będzie woził poznaniaków – poinformował przedstawiciel Modertrans.

Przypomnijmy, że Moderus Gamma jest w pełni niskopodłogowym tramwajem, wyposażonym w trzy wózki posiadające osie portalowe. Napędza go 8 silników chłodzonych cieczą o mocy 50kW każdy. W urządzeniach systemu napędowego tramwaju wykorzystano technologię SiC i chłodzenie cieczowe. W pojeździe zastosowano pneumatyczny system zawieszenia. Spośród innych tramwajów wyróżnia go oryginalny design. Stylistyka tramwaju została kilkukrotnie doceniona. Pojazd otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Arena Design, jak również wygrał konkurs "Dobry wzór" organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Na Trako 2017, w konkursie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej o nagrodę im. Prof. Jana Podoskiego, Moderus Gamma otrzymał pierwszą nagrodę przyznawaną dla najlepszych wyrobów i innowacyjnych rozwiązań technicznych i nowoczesnych technologii przeznaczonych dla trakcji elektrycznej w komunikacji miejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus Beta
Modertrans
GAiT
Gdańsk
testy
  • Kuba – 20.12.2017

    Prosimy o testy w Warszawie

  • Ybg – 20.12.2017

    Nie sprawdzil sie dlatego go zwrocili.

  • jack – 20.12.2017

    Chce go na testy do Krakowa

  • MB – 20.12.2017

    Do Szczecina!

  • #ThePolishJakub17 HD – 20.12.2017

    Chcemy go we Wrocławiu

  • mechanik – 20.12.2017

    Idealny dla Krakowa.

  • EL POLAKO – 20.12.2017

    Ybg sam sie nie sprawdzasz ale ze swoimi komentarzami, ciebie gdzie mozna zwrocic?

  • YOLO – 20.12.2017

    Wszyscy psioczyli, a teraz chcą go na testy?

  • mechanik – 20.12.2017

    Nie było problemów, czyli combino nie opluł żadnego motorniczego. Pewnie się dobrze zamykali.

  • zibi – 20.12.2017

    @mechanikLepiej wracaj na hale,klucz na ciebie czeka.

  • Obserwator 2 – 20.12.2017

    Idealny dla Krakowa zeby zniszczyc do konca zdegradowane torowiska

  • krakus – 20.12.2017

    Fajny sprzęcik, lata 70, starszy ode mnie. Jak będę wsiadał to będę mówił - cześć dziadziu.

  • mechanik – 20.12.2017

    Widzę, że co poniektórym dalej żal tyłek mocno ściska :) Sami sobie robicie krzywdę. Naprawdę, aż miło to czytać :)@Obserwator 2 W wersji z obrotowymi wózkami, to będzie pyszne.

  • @krakus – 20.12.2017

    A z głową wszystko w porządku? Nie za dużo słońca w ostatnich dniach w Krakowie?

  • D – 20.12.2017

    Wstyd że rzecznik prasowy wciska takie bzdury o pochyleniach torów w Gdańsku.Żadne nie przekracza 5,0%, bo tylko na tyle pozwalają polskie przepisy.

  • Stylista – 20.12.2017

    Potwierdzam, że swietnie design wygląda

  • Marcin Wrocław – 20.12.2017

    Mam nadzieję że te zapowiadane we Wrocławiu 39 tramwajów całkiem niskopodłogowych z opcja rozszerzenia do ponad 40-tu to będzie właśnie MODERUS GAMMA.

  • www – 20.12.2017

    Tylko, że teraz Gamma to full wypas i byłby bardzo drogi. Ciekawe jak będzie wyglądała pod względem technicznym wersja produkcyjna.

  • Combino – 20.12.2017

    @D: tak się składa,że przekracza; to,że tobie się wydaje inaczej, to nie znaczy że jest jak myślisz ;)@Marcin Wrocław: jak złożą najwyżej punktowaną ofertę, to wygrają; po dostawach Bet i odbiorze tych wozów w mieście raczej nie liczyłbym na jakieś fory dla Modertransu.

  • Full Wypas – 20.12.2017

    Potwierdzam - Ta wersja to Full Wypas niczym perfumeryjne testery z większości perfumerii. (...). Taki sam testowy Full Wypas'iony tramwaj Solaris S100 (biało czerwony) ...jeździł kilka lat temu po Poznaniu. Robił wrażenie. Wersję "dla klienta" znacznie okrojono m.in. zamontowano mega twarde niewygodne wandaloodporne fotele. Wystrój wnętrza też się zmienił (....). I tak z pewnością będzie w przypadku Gammy. Nie zdziwię się jak zamontują silniki prądu stałego niczym ze 105'tek a na dachu zamiast klimatyzacji ...oporniki rozruchowe. No i oczywiście ...rozsuwane okna :)

  • krakus – 21.12.2017

    Kraków tego nie chce, Kraków nie chce Pesy, woli Dyseldorfy.

  • Obidobi – 21.12.2017

    @krakus Chciałeś dogryźć, a nie wyszło. Kraków kupuje nowe Solarisy 50szt, natępnie 50 szt i leasing kolejnych 50. Wagony z dusseldorfu po 20 latach będą nadal w wyśmienitej kondycji, mają bardzo niskie koszty ekploatacyjne. Niestety tramwaje znanego producenta w ilości 36 szt dalej będą generować kłopoty, wysokie koszty serwisowe i konieczną po 10 latach kosztowną NG. Głupie teksty ludzi z problemami tego nie zmienią.

  • Dębiec – 21.12.2017

    @www @Full Wypas To oczywiste, że to tylko pokazowy egzemplarz, faktyczną Gammę poznamy, gdy pierwsza pojawi się w Poznaniu i wówczas będzie można o niej zacząć rozmawiać na poważnie.

  • Obserwator 2 – 21.12.2017

    Gama w Poznaniu to zupełnie inny tramwaj, trojczlonowy z wozkami obrotowymi , nie demolujący torowisk .

  • www – 23.12.2017

    @Obserwator 2 Ale tej jeszcze nie ma. Jak będzie to dopiero zobaczymy czy rzeczywiście spełni pokładane w niej nadzieje. Na papierze można obiecać wszystko, ale to musi się jeszcze przełożyć na rzeczywistość, a to nie jest wcale takie proste.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....