TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Koniec tegorocznych dostaw NF6D do Łodzi
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.11.2018 14:23:20
Koniec tegorocznych dostaw NF6D do Łodzi (foto: UMŁ)

W Łodzi jest już 15 tramwajów NF6D, które aż w 70 proc. mają niską podłogę. Zakończyła się właśnie tegoroczna dostawa niemieckich wagonów, które zostały zakupione od przewoźnika

w Bochum.

W najbliższych dwóch latach z Niemiec zostanie sprowadzonych jeszcze 20 tramwajów tego typu. W przyszłym roku przyjedzie do Łodzi 12 sztuk wagonów NF6D, a w 2020 r. 8 sztuk. Umowa z niemieckim przewoźnikiem dotyczy kupna 34 tramwajów i opiewa na kwotę 3,1 mln euro. Łącznie z transportem tramwajów z Niemiec oraz dostosowaniem ich do łódzkich standardów jest to koszt 4,9 mln euro.

Pierwszy wagon NF6D został zakupiony w 2017 r. MPK – Łódź również nabyło go od przewoźnika w Bochum. Początkowo było on testowany na liniach: 10, 11 oraz 14. Ze względu na to, że niskopodłogowy tramwaj został pozytywnie oceniony przez pasażerów, MPK – Łódź zdecydowało się na zakup kolejnych 34 wagonów tego typu. Tegoroczne dostawy niemieckich tramwajów rozpoczęły się w kwietniu. Każdy wagon musi zostać dostosowany do łódzkiego napięcia, czyli 600 V, bo w Bochum wynosi ono 750 V. Do tego w niemieckich tramwajach zmieniona musi zostać polaryzacja i wymienione sprzęgi. Zakład Techniki montuje również

w wagonach NF6D łódzką informację pasażerską oraz biletomaty.

Obecnie do ruchu dopuszczonych jest 8 wagonów NF6D, które przypisane są do linii nr 11. Dwa kolejne tramwaje Zakład Techniki dostarczy do Zajezdni Telefoniczna w tym tygodniu

i rozpocznie modernizację trzynastego oraz czternastego wagonu, które przyjechały do Łodzi pod koniec ubiegłego tygodnia.

Wagon NF6D to:

- 72 miejsca siedzące

- 100 miejsc stojących (przy przeliczeniu 4 osób na 1 mkw.)

- udział niskiej podłogi to 70 proc.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
NF6D
  • Mateusz Matys Pawluk – 13.11.2018

    Ciekawe czy TS Szczecin skusi się na berlińskie GT 6 które też mają 70% niskiej podłogi 🙂

  • Mateusz Jadziński – 14.11.2018

    Przydałoby się w nich zrobić to samo, co w cityrunnerach: zamontować otwierające się okna. 🙂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....