Koniec tegorocznych dostaw NF6D do Łodzi

infotram
13.11.2018 12:23
0 Komentarzy

W Łodzi jest już 15 tramwajów NF6D, które aż w 70 proc. mają niskąpodłogę. Zakończyła się właśnie tegoroczna dostawa niemieckich wagonów, którezostały zakupione od przewoźnika

w Bochum.

W najbliższych dwóchlatach z Niemiec zostanie sprowadzonych jeszcze 20 tramwajów tego typu. Wprzyszłym roku przyjedzie do Łodzi 12 sztuk wagonów NF6D, a w 2020 r. 8 sztuk.Umowa z niemieckim przewoźnikiem dotyczy kupna 34 tramwajów i opiewa na kwotę3,1 mln euro. Łącznie z transportem tramwajów z Niemiec oraz dostosowaniem ichdo łódzkich standardów jest to koszt 4,9 mln euro.

Pierwszy wagon NF6Dzostał zakupiony w 2017 r. MPK – Łódź również nabyło go od przewoźnika wBochum. Początkowo było on testowany na liniach: 10, 11 oraz 14. Ze względu nato, że niskopodłogowy tramwaj został pozytywnie oceniony przez pasażerów, MPK –Łódź zdecydowało się na zakup kolejnych 34 wagonów tego typu. Tegorocznedostawy niemieckich tramwajów rozpoczęły się w kwietniu. Każdy wagon musizostać dostosowany do łódzkiego napięcia, czyli 600 V, bo w Bochum wynosi ono750 V. Do tego w niemieckich tramwajach zmieniona musi zostać polaryzacja iwymienione sprzęgi. Zakład Techniki montuje również
w wagonach NF6D łódzką informację pasażerską oraz biletomaty.
Obecnie do ruchudopuszczonych jest 8 wagonów NF6D, które przypisane są do linii nr 11. Dwakolejne tramwaje Zakład Techniki dostarczy do Zajezdni Telefoniczna w tymtygodniu
i rozpocznie modernizację trzynastego oraz czternastego wagonu, któreprzyjechały do Łodzi pod koniec ubiegłego tygodnia.

Wagon NF6D to:

– 72 miejsca siedzące

– 100 miejsc stojących (przy przeliczeniu 4 osóbna 1 mkw.)

– udział niskiej podłogi to 70 proc.


Komentarze