TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Koniec problemów Tramwajów Śląskich?
Karol Wach - Opublikowano: 11.05.2009 21:44:55 2 komentarze
Koniec problemów Tramwajów Śląskich?

Wydaje się, że najtrudniejsze momenty Tramwaje Śląskie mają już za sobą. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, iż Spółka zostanie wsparta finansowo przez miasta, 6 maja 2009 roku podpisana została natomiast umową pomiędzy Wojewodą Śląskim a samorządem województwa śląskiego na finansowanie infrastruktury tramwajowej. Jak poinformowało biuro prasowe wojewody z rezerwy celowej budżetu państwa, na zobowiązania podjęte w roku 2008 w ramach kontraktu wojewódzkiego, przekazane zostaną środki finansowe w wysokości ponad 28 mln złotych. Są to pieniądze, które nie zostały wykorzystane przez tramwajarzy przed końcem roku ubiegłego. Ich przekazanie Tramwajom Śląskim było możliwe, dzięki pozytywnej opinii Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Spółce nie grożą tym samym kary, których zażądaliby wykonawcy za zerwanie zawartych umów. Przyczyną zamieszania było ubiegłoroczne opóźnienie rządu przy podpisywaniu kontraktów wojewódzkich - zamiast w lutym, regiony mogły dysponować tymi środkami w czerwcu. Ponieważ z tego powodu większość przetargów na roboty rozstrzygano np. w październiku, części inwestycji nie udało się rozliczyć przed końcem roku. Tramwaje Śląskie rozpoczęły w tym czasie trzy duże projekty, m.in. modernizację linii i przebudowę torowisk. Inwestycje tramwajowe to również część przygotowań do Euro 2012. Rozwój sieci tramwajowej ma duże znaczenie w kontekście przygotowania systemu komunikacyjnego województwa śląskiego do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Większość modernizowanych linii tramwajowych łączy centra przesiadkowe - dworce kolejowe i autobusowe - z okolicami Stadionu Śląskiego –powiedziała PAP rzeczniczka wojewody śląskiego, Marta Malik. Przypomnijmy, iż Chorzów nadal jest brany pod uwagę jako jedno z miast gospodarzy turnieju.

Rozbudowa oraz utrzymanie w należytym stanie istniejącej sieci tramwajowej w województwie śląskim jest, jak twierdzi Urząd Wojewódzki, zadaniem priorytetowym, które przyczynia się dla jego rozwoju i wzrostu konkurencyjności. Inwestycja ma również duże znaczenie dla działań proekologicznych w województwie, ponieważ rozwój transportu szynowego pozwala na odciążenie komunikacji samochodowej i autobusowej. Zastosowanie nowoczesnych technologii przy budowie niskopodłogowych pojazdów szynowych oraz przy modernizacji i budowie torowisk, pozwala na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, jak również emisji energii wibroakustycznych dla środowiska. Rozwój sieci tramwajowej ma również duże znaczenie w kontekście przygotowania systemu komunikacyjnego województwa śląskiego do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej –Euro 2012. Większość modernizowanych linii tramwajowych łączy centra przesiadkowe (dworce kolejowe i autobusowe) z okolicami Stadionu Śląskiego. 

Sytuacja Tramwajów Śląskich, mimo przejęcia ich od Skarbu Państwa przez związek śląskich i zagłębiowskich samorządów w maju 2007 r., a potem przez same samorządy z końcem 2008 r., pozostaje trudna. Część miast, wskazując na rosnące koszty utrzymania komunikacji tramwajowej, ogranicza jej finansowanie, co skutkuje cięciem kursów bądź likwidacją niektórych linii. Tak jest np. w Będzinie czy Gliwicach, o czym pisaliśmy naszych łamach w ubiegłych tygodniach. Od kilku tygodni w obronie tramwajów w regionie protestują związkowcy z \'Sierpnia 80\'.

Jak już informowaliśmy tramwajów bronią również naukowcy. Jak podała PAP kierownik Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej prof. Marek Sitarz, a także kierownik Katedry Dróg i Mostów oraz Zakładu Dróg i Kolei tej uczelni dr hab. Kazimierz Kłosek napisali list otwarty, w którym powołują się m.in. na badania naukowe i dobre przykłady inwestowania w tramwaje m.in. w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu.

Przypomnijmy, iż śląska górnośląska sieć tramwajowa jest najdłuższa w Polsce - obejmuje ok. 350 km torów. Większość z nich pozostaje w kiepskim lub nawet w złym stanie technicznym. Blisko 240 wyjeżdżających codziennie na trasy tramwajów rocznie przejeżdża łącznie około 19 mln kilometrów. Średni wiek taboru to ponad 30 lat, 5 % to kilkuletnie wozy niskopodłogowe. Poza tym Tramwaje Śląskie eksploatują tramwaje wyprodukowane w fabryce Konstal.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Konstal
Chorzów
Katowice
modernizacja
związek zawodowy
  • TOMWOJ – 14.05.2009

    JAJA se robita??? Rozwój sieci tramwajowej ma duże znaczenie w kontekście przygotowania systemu komunikacyjnego województwa śląskiego do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012... TO SĄ JAJA DO ANTyPOTĘGI!!!! wŁAŚNIE ZOSTAŁA ZLIKWIDOWANA LINIA 12 KTÓRA MIAŁA POWAŻNE ZNACZENIE by od północy Stadionu na euro 2012 dowozić sporą grupę ludzi od północy,, sęk wtym że prezydent miasta Chorzowa ją zlikwidował dlatego że przejeżdzała obok jego domu i mu to przeszkadzało.. Taki był argument likwidacji tej linii... Dla zwykłego człowieka groziło by to sądem dla niego nic..... OTO NASZA POLSKA sprzedawana na lewo i prawo.........

  • andrzejh69 – 15.05.2009

    niestety samorząd jest wszechwładny, nieobliczalny, niekontrolowalny, polecam najnowszy numer MSI Gliwice - jest w nim wywiad z predzydentem Gliwic, w którym udawadnia on że tramwaj w Glwicach jest niepotrzebny i dlatego go likiwduje!! Gorąco polecam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....