TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Koniec pachnącego metra. Pasażerowie nie chcieli perfum
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.08.2019 13:05:46
Koniec pachnącego metra. Pasażerowie nie chcieli perfum

Sztuczne zapachy grejpfruta, róży, melona i drzewa sandałowego, rozpylane w lipcu w czterech pociągach linii U1 i U6 w ramach pilotażowego projektu mającego na celu poprawę komfortu podróży, nie przekonały pasażerów wiedeńskiego metra.

Jak wynika z internetowej ankiety większość głosujących jest przeciwna perfumowaniu metra. Wyniki prowadzonego w lipcu głosowania ekscytowały Wiedeńczyków do samego końca: prawie 37.000 pasażerów wzięło udział w ankiecie. Przez długi czas zwolennicy i przeciwnicy szli łeb w łeb, w końcu większość zdecydowała: Wiedeńczycy są zadowoleni z obecnego zapachu w metrze i nie chcą rozpylania perfum w pociągach. Aż 21.000 uczestników ankiety internetowej wypowiedziało się przeciwko rozpylaniu zapachów - i tylko 16.000 za. Wyniki obecnego badania są "potwierdzeniem, że nasze wcześniejsze działania, takie jak zakaz spożywania posiłków, już znacząco poprawiły zapach w pociągach", wyjaśnia Günter Steinbauer, dyrektor przedsiębiorstwa publicznego transportu Wiener Linien.

Wyniki komentowała także inicjatorka projektu, członek zarządu miasta ds. środowiska Ulli Sima: "Chodzi o to, żeby pasażerowie czuli się komfortowo. Dlatego też zawsze dajemy im możliwość głosowania nad różnymi projektami. W zeszłym roku zapytaliśmy o zakaz spożywania posiłków, który został przyjęty pozytywnie przez zdecydowaną większość i tym samym wdrożony. W tym roku chcieliśmy się dowiedzieć, co sądzą o perfumowaniu metra i tutaj większość głosowała przeciwko".

Kampania na rzecz ochrony klimatu ze zwycięskim zapachem

Dla miłośników zapachów, jest też dobra wiadomość. We wrześniu odbędzie się "pachnąca" kampania na rzecz ochrony klimatu organizowana przez Wiener Linien. W czasie akcji wykorzystany zostanie znany już zapach "Energize", który uzyskał najlepszy wynik w głosowaniu. Jest to kompozycja grejpfruta, zielonej herbaty, cytryny i drzewa sandałowego. "Transport publiczny ma decydujący wpływ na ochronę klimatu w naszym mieście. Dlatego właśnie przewoźnik Wiener Linien przygotował nową kampanię, która łączy w sobie ochronę klimatu i zapach", mówi Sima, z niecierpliwością czekając na kolejną kampanię jesienią.

2,6 mln użytkowników transportu publicznego dziennie

Transport publiczny jest bardzo popularny wśród mieszkańców Wiednia. Więcej osób posiada tu bilet roczny (822.000), który od 2012 roku kosztuje jedynie 365 euro, niż zarejestrowany samochód. Dla porównania taki sam bilet w Londynie kosztuje 1.600 euro, w Hamburgu 1.074 euro, w Berlinie 761 euro. By zachęcić kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego, wiedeński przewoźnik zainwestuje w tym roku 435 milionów euro w dalszy rozwój systemu, m.in. na prośbę podróżnych zmodernizuje system klimatyzacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Wiedeń
  • Mateusz Włodarczyk – 08.08.2019

    Metro powinno być też w Krk Katowicach i przynajmniej Gdańsk

  • Mateusz Sikorzyński – 08.08.2019

    I dobrze, w pociągu powinien być neutralny zapach, a że kobiety i tak używają tonę perfum to nie potrzeba wydawać kasy na takie coś.

  • Marek Sieczkowski – 08.08.2019

    A moze pochlaniacze brzydkich zapachow rozwiazalyby problem?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....