TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Koncepcja Transmashholding może być rozwojowa
INFOTRAM - Opublikowano: 01.07.2014 10:17:58 4 komentarze
Koncepcja Transmashholding może być rozwojowa
Kontynuując wczorajszy wątek tramwaju zaprezentowanego przez Transmashholding, który naszym zdaniem może stanowić konkurencję na rynkach wschodnich dla pesowskiego Fokstrota, prezentujemy grafikę, obrazującą możliwości stworzenia całej rodziny wagonów. Rosyjski koncern poinformował bowiem, że przedstawiona przez niego konstrukcja jest modułowa i umożliwia produkowanie wagonów o różnej długości, przystosowanych do potrzeb konkretnego przewoźnika. Jak słusznie zauważył jeden z naszych Czytelników rodzina tych tramwajów obejmuje wagony od solówki aż po model 38-metrowy, pięcioczłonowy. Inna sprawa, na co też zwraca uwagę nasz Czytelnik, że większość tych projektów istnieje prawdopodobnie tylko na papierze i ujrzy światło dzienne zapewne dopiero w momencie zamówienia konkretnego tramwaju przez któregoś z odbiorców. Na lną uwagę w rosyjskim projekcie warto zwrócić na wspomniany wagon pięcioczłonowy, w którym środkowy człon został skonstruowany jako podwieszany. Tak czy inaczej wydaje się, że Transmashholding będzie chciał włączyć się w rywalizację o rosyjskie, a być może także inne wschodnie rynki, oferując produkty z nowej rodziny tramwajów. Dodajmy, że wszystkie zaprezentowane na grafice wagony są w 100% niskopodłogowe i to jest swoista nowość w Rosji. Żaden bowiem tamtejszy producent nie mógł do tej pory pochwalić się takim pojazdem. Na pewno PESIE, która też ma chrapkę na kolejne tramwajowe kontrakty z Europy Wschodniej, wyrasta konkurencja, nie należy jednak polskiego producenta skreślać i z góry odbierać mu szans. PESA oferuje bowiem produkt sprawdzony i nowoczesny, reszta zależeć będzie już od zamawiającego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Transmashholding
Rosja
  • www – 01.07.2014

    To są tylko rysunki. Faktycznie o konkurencji będzie można mówić jak powstaną prototypy i sprawdzą się w eksploatacji. Łatwo wcale nie jest zaprojektować i zbudować tramwaj, czego przykładem jest porażka alstomu z tramwajem dla Moskwy. No przynajmniej jeździ, w temacie wyglądu i zaplanowania wnętrza to zaskakująco dziwna propozycja. Na razie założenia techniczne z artykułu, a raczej rysunkowe odbiegają od wiedzy i doświadczeń firm zachodnich. Człony mogą być za długie, a przy wschodniej szerokości pudła konstrukcja może być za ciężka, w szczególności nacisk na osie może być zbyt duży jak na jakość torów. Wszystko to jednak teoria. Skąd my znamy analogiczne polskie rysunki, które nigdy nie znalazły przełożenia na rzeczywistość?

  • jatal. – 02.07.2014

    Pierwszy - mało sensowny. Drugi/trzeci zupełnie bez sensu. Czwartego tamte rynki nie chcą. Siódmy za to za długi. Zostaje piąty/szósty ale jest to już kolejna propozycja jakich wiele (w tym z tymi zbudowanymi po jednym egzemplarzu).

  • Combino – 03.07.2014

    @Jatal,a zauważyłeś w 2/3 tą ciekawostkę z jednym sztywnym i jednym obrotowym?Krótki Twist ma dwa obrotowe,Swing - dwa sztywne... Jest gdzieś jeszcze taki cudak?Leoliner chyba też ma dwa obrotowe...

  • jatal. – 03.07.2014

    @ Combino: Właśnie dlatego takich nie ma bo są zupełnie bez sensu. Doświadczalny combino (Poczdam-400) z jednego końca ma sztywny wózek a z drugiego skrętny ale... składa się z dwóch tramwajów, ma cztery człony i wózek skrętny z jedną osią no i był doświadczalnym). Dwuczłonowy Twist i Leoliner mają trzy wózki skrętne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....