TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Komplet pięcioczłonowych Swingów w Toruniu
INFOTRAM - Opublikowano: 08.01.2015 15:24:07 6 komentarzy
Komplet pięcioczłonowych Swingów w Toruniu

W dniu dzisiejszym (8 stycznia 2015 roku) bydgoska PESA dostarczyła kolejny, już szósty, pięcioczłonowy tramwaj typu SWING do Torunia o numerze bocznym 306. To ostatni z tej partii wagonów. Przewoźnik ma jeszcze odebrać wagony krótsze, bo trzyczłonowe. Mają one dotrzeć do połowy 2015 roku. Zakup tramwajów jest realizowany w ramach projektu 'BiT City', który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna wartość projektu to 92 mln zł. To najnowocześniejsze wagony w Toruniu. Zastosowane w nich rozwiązania techniczne sprzyjają oszczędzaniu energii i obniżeniu kosztów eksploatacji. Istotną kwestią jest bezpieczeństwo nowego taboru. Podłoga została wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całej długości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogących spowodować urazy. Każdy z sześciu pojazdów jest wyposażony w system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a przystanki będą zapowiadane. Są też liczniki pasażerów, dzięki którym układanie rozkładów jazdy ma być bardziej efektywne.

Wszystkie wagony zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm, wszystkie będą też w 100% niskopodłogowe. Od tradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżnia ich brak skosów. Takie rozwiązanie PESA stosowała już przy produkcji wagonów dla Szeged. Co jeszcze? Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycji będzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Nie zabraknie też klimatyzacji, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennym tramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. Wózki Swinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falowniki umożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że koszty eksploatacji tramwaju są niższe. Nowy Swing jest efektem współpracy producenta z przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów.

Przypomnijmy też, że MZK Toruń ogłosił przetarg na dostawę 4 dwukierunkowych wagonów, rzecz jasna niskopodłogowych. Termin składania ofert został przesunięty, już po raz kolejny, o czym informowaliśmy na łamach InfoTram, na 15 stycznia 2015 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
Swing
Toruń
  • hubert – 08.01.2015

    No i gites, toruńskie Swingi to kawał dobrego taboru.

  • Ł. M. P. P. – 08.01.2015

    "Nowy Swing jest efektem współpracy producenta z przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów." - Z drugą częścią zdania całkowicie się zgadzam, natomiast pierwsza część brzmi jak chwyt marketingowy. Mnie akurat bardzo się podoba standaryzacja typów w wykonaniu Pesy. W przyszłości na pewno oznaczać to będzie lepszą dostępność części. Poza tym, dzięki temu, że oferuje już istniejące pojazdy, może zaoferować niższą cenę. Chociaż akurat w przypadku przetargu toruńskiego było wręcz przeciwnie. Z kolei we Wrocławiu była tylko jedna oferta.

  • gryf – 08.01.2015

    Podobno są mocno niedorobione te swingi dla Torunia?

  • FRanek – 08.01.2015

    Masz rację "gryfie". Toruńskie "swingi" nie maja wszystkich kół, a jeden jeździ bez pantografu.

  • – 08.01.2015

    A ma baterię?

  • lukas – 13.01.2015

    Swingi są jak najbardziej w porządku, ładnie śmigają.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....