TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kolejny sukces PESY- 120 tramwajów dla Moskwy
PESA/INFOTRAM - Opublikowano: 21.06.2013 12:46:56 34 komentarze
Kolejny sukces PESY- 120 tramwajów dla Moskwy

Po Kaliningradzie czas na Moskwę –PESA Bydgoszcz SA robi kolejny, tym razem milowy, krok na rosyjskim rynku tramwajów. W latach 2014 –2015 największy polski producent taboru dostarczy do stolicy Rosji 120 pojazdów. Jak się dowiedzieliśmy PESA przt realizacji tego zadania będzie współpracować z rosysjkim partnerem UralTransMasz. Nie znamy wartości kontraktu, bo jest ona tajemnicą handlową. Wiadomo natomiast, że do Moskwy trafią nowe wagony, jeszcze nie produkowane w Bydgoszczy. Będzie to tramwaj oparty na rozwiązaniach technicznych, stosowanych w Swingach i Twistach.

Przypomnijmy, że to już kolejny po Węgrzech (Szeged) i Rumunii (Cluj ) i od dziś także Bułgarii (Sofia) kierunek eksportowy tramwajów PESA, a przecież jeżdżą nimi także mieszkańcy siedmiu polskich miast: Warszawy, Łodzi, Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Częstochowy i Elbląga, a w przyszłości –w wyniku już podpisanego kontraktu –także aglomeracji Górnego Śląska.

Dla PESY dostawa wagonów do rosyjskiej stolicy ma być początkiem przygody z tamtejszym rynkiem. Przed Mistrzostwami Świata w piłkę nożną w 2018 roku także inne rosyjskie miasta chcą wymienić swoją flotę tramwajową. PESA może liczyć na kolejne kontrakty w takich miastach jak Samara, Jekaterynburg, Kaliningrad, Rostów nad Donem czy Wołgograd. Pomoć może w tym udana współpraca z Uraltransmash.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Moskwa
Rosja
  • Zygzak – 21.06.2013

    Brawo! A Newag też przekracza granice. Województwa!

  • XWJ – 21.06.2013

    Pesa nie potrafi zrobić porządnego tramwaju na rynek zachodni, to pcha swój chłam na wschód ]:> Najazd obrońców pesoszajsu za 3, 2, 1...

  • pesofil – 21.06.2013

    a powiedz ile Solaris albo Newag sprzedał swoich tramwajów? Rosja jest potężna i smiem twierdzić że to nie koniec kontraktów. Trzymam kciuki.

  • kierowca bombowca – 22.06.2013

    @pesofil: 15 do dwóch niemieckich miast, przy czym nie jest to 'grzmocenie' cały czas tego samego, więc - w przeciwieństwie do Pesy - jest rozwój.

  • jacek – 22.06.2013

    Solaris przy Pesie to chałtura

  • kierowca bombowca – 22.06.2013

    Jacku, a myślisz, że na rynku tramwajowym Pesa od czego zaczynała? Zaproponuj właścicielom Pesy produkcje autobusów i trolejbusów, a potem pisz o chałturze. Nie zapominaj, ze Pesa to dotąd tylko tabor szynowy, podczas gdy Solaris wchodzi w nowy dla siebie segment rynku. Właśnie dlatego realnie należy oceniać próbę wejścia Solarisa na rynek niemiecki. A Pesa ... no cóż, należy mieć tylko nadzieję, że nie udławi się i nie zapcha zamówieniami.

  • aswe – 24.06.2013

    No sukces cóż

  • as – 24.06.2013

    Solaris europa zachodnia pesa europa wschodnia to właśnie dzieki eksporcie mozna stwierdzić której firmy pojazdy szynowe są lepsze

  • a – 24.06.2013

    Ni podróżować sukces

  • a – 24.06.2013

    Ni podróżować sukces

  • adi – 24.06.2013

    Co jak co ale sukces spory

  • MB – 24.06.2013

    @pesofil: Solaris kończy dostawę 5 szt. Tramino do Jeny, a przystępuje do produkcji 18 szt. (15 szt. + 3 szt. w opcji) do Brunszwiku. Do tego 15 szt. dla Olsztyna.

  • @as – 24.06.2013

    Ludzie - czy to ważne, którego polskiego producenta tramwaje są lepsze? Ważne, że produkowane są w kraju i ludzie mają pracę. Kierunek eskportu nie świadczy o niczym - pieniądz nie śmierdzi - cytując klasyka. Jakby przyszło zamówienie z Afryki to dopiero by się tutaj działo... Swoja drogą Bułgaria i Węgry to południe :), a gdyby Newag sprzedał coś do Skandynawii czyli na północ, to które by zajął miejsce? ;)

  • – 24.06.2013

    Tylko niech w końcu przeprojektuje przód bo jest tak toporny że... Już tramwaj newagu ładniejszy nie mówiąc o solarisie który wygląda prosto i elegancko :-)

  • aswerrgfaa – 24.06.2013

    No sukces

  • kierowca bombowca – 24.06.2013

    @MB: no i jeszcze 45 Tramino dla Poznania (plus pierwszy prototyp S100 stanowiący własność producenta)

  • aweedfz – 24.06.2013

    No sukces pesa stołeczny producent wawa,sofia ,moscow

  • tramwajarzolsztynski – 25.06.2013

    Zrobiłem właśnie zestawienie polskich producentów tramwajów na swoim blogu. Cieszy, że rośnie konkurencja, bo monopol PESY na krajowym rynku nie wróżyłby niczego dobrego. Osobiście cieszę się, że to właśnie Tramino trafią do Olsztyna, które już sprawdziły się w Poznaniu. Nevelo z Newagu nie wygląda może ultra nowocześnie, ale nie o to przecież chodzi. Walory użytkowe liczą się w tramwajach ponad wszystko. Zapraszam na swojego tramwajowego bloga: www.tramwajowo.blog.pl

  • as – 25.06.2013

    Fakt nie wróżyłby nic dobrego żaden sukces

  • asesd – 25.06.2013

    No żaden sukces

  • matamara – 25.06.2013

    Jak sukces to sukces

  • gosc – 26.06.2013

    Komuś tu chyba odbija, proponuję nadmiar dziwnych wpisów, z jednego IP - usuwać !

  • jc – 26.06.2013

    Tobie odbija jeden ip bo to komputer dla domu dziecka i to jest sukces że komputer służy dla wielu osób i mają za free internet

  • Combino – 27.06.2013

    @Kierowca bombowca: po pierwsze,Jena i Brunszwik to nie do końca nie to samo,bo w obu wypadkach masz dwie wersje tego samego modelu (na bazie KWP),różniące się jedynie ilością członów i kilkoma innymi pierdołami (m.in. liczba osi napędnych). Tak więc Solaris ma obecnie ofercie DWA typy tramwajów (z członami podwieszanymi na klasycznych osiach i KWP). Po drugie,Pesa dla Moskwy przygotuje nowy typ,konstrukcyjnie odpowiadający NGT6,a to już oznacza większą ilość typów (bo mamy Swinga:klasyczne osie i lektyka; Twista na obrotowych wózkach,czyli tramwaj klasy NGT8; "NGT6" dla Moskwy; Jazz,czyli "lektyka" bez pełnych osi). Po trzecie, łapaniem kilku srok za ogon niemal nie udławił się znacznie potężniejszy od Solarisa Daimler (w wyniku czego ADTranz został sprzedany Bombardierowi),więc nie mów "hop" ;)

  • ferdek – 27.06.2013

    No różniące sa dośc znacznie wagony dla tych dwóch niemieckich miast jednak to wciąż ta sama linia modelowa solaris ma tylko tramino pesa bedzie miała 4 linie modelowe więć sukces spory

  • kierowca bombowca – 27.06.2013

    @Combino: pisząc o udławieniu się miałem na myśli rzeczywiste możliwości producenta, bowiem co jeden kontrakt, to większy, czemu trudno zaprzeczyć (mimo jak najszczerszych gratulacji). Nie oznacza to jednak, bym Pesie życzył źle, więc dziękuję za wyjaśnienia.

  • xperio – 27.06.2013

    Sukces jak sukces a ferdku swing niedługo będzie schodzący od 2014 roku twist tylko dla GOPU potem nowe modele jazz i to co dla moskwy

  • fax – 27.06.2013

    Prawda

  • Zawisza – 27.06.2013

    Nieprawda bo dla moscow jest nowy twist więc w przyszłości bedzie jazz,twist a swing dla bydzi o ile je zrobią bo w tym mieście o nowe tramwaje jakoś trudno choć bedzie to niezły sukces jeśli je kupią niestety smutne życie jest w bydgoszczy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....