Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne węzły przesiadkowe zintegrują tramwaje z innymi środkami transportu

infotram
27.04.2017 07:38
0 Komentarzy

Na przyszły roksamorząd Katowic planuje ogłoszenie przetargów na budowę trzech kolejnychwęzłów przesiadkowych: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna – w południowychdzielnicach miasta. Uzupełnią one inwestycje, których realizacja rozpoczęła sięw tym roku.

Podczas środowej debaty zorganizowanej w ramach TargówTransportu Publicznego Silesia Komunikacja w Sosnowcu naczelnik wydziałutransportu katowickiego magistratu Bogusław Lowak przypomniał, że miastozaplanowało budowę swojego systemu węzłów przesiadkowych w dwóch etapach.

W pierwszym etapie, którego realizacja już się rozpoczęła,przewidziano budowę m.in. dwóch węzłów przesiadkowych typu Park and Ride,bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Obecnieobie te zaprojektowane już inwestycje są na etapie przetargów na wykonawców.

Kolejny węzeł, Sądowa – w centrum miasta, ma przedewszystkim integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacjąmiejską. Z kolei węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy otej nazwie ma głównie służyć łączeniu komunikacji miejską z koleją (tu równieżrozpoczął się już przetarg).

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice iPodlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej liniitramwajowej. Obecnie węzły te są projektowane, np. w przypadku węzła Podlesiesamorząd zbierał w dniach 5-19 kwietnia br. opinie mieszkańców na swojejinternetowej platformie konsultacji społecznych.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych ma byćwspółfinansowany funduszami europejskimi z dwóch źródeł. We wrześniu ub. rokuzarząd woj. śląskiego przyznał już łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania zRegionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone wprocedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynóworaz Ligota.

Środki ZIT – w zamierzeniu katowickiego samorządu – mają teżwesprzeć budowę węzłów: Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został natomiast zgłoszony doProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponenciePOIiŚ_TRA – komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto wraz z ogłaszaniemdotychczasowych przetargów koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mlnzł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstaćkosztem ok. 14 mln zł.


Komentarze