TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kolejne Tatry w Szczecinie
Karol Wach - Opublikowano: 16.03.2010 15:56:43 8 komentarzy
Kolejne Tatry w Szczecinie

Tatry zakupione w Berlinie zastąpią najstarsze szczecińskie stopiątki, wyprodukowane jeszcze w latach 80-tych XX wieku. Umowa, którą jutro podpiszą przedstawiciele BVG Berlin i Tramwaje Szczecińskie, obejmuje zakup używanych 11 wagonów Tatra KT4Dt i 20 tramwajów Tatra T6A2. Jak informują miejscy urzędnicy wszystkie pojazdy przeszły w latach 1994-1996 gruntowną modernizację, obejmującą m.in. wymianę podłogi, oświetlenia, drzwi czy przycisków otwierania drzwi. To trzeci kontrakt zawarty między BVG a Szczecinem. Obecnie po mieście jeżdżą już 53 wagony odkupione od przewoźnika z Berlina. Kolejne dołączą do nich już na początku kwietnia. Dostawy „nowych”wagonów mają zostać rozłożone na raty –po 6 sztuk miesięcznie, począwszy od kwietnia właśnie. Pojazdy będą kosztowały prawie półtora miliona euro. Tyle trzeba zapłacić za jeden nowy pojazd niskopodłogowy. Także dlatego Szczecin po raz kolejny decyduje się na odnawianie parku taborowego poprzez zakup wagonów używanych. Co ciekawe czeskie Tatry zostały wyprodukowane mniej więcej w tym samym czasie co polskie, konstalowskie wagony 105N.

Dane techniczne wagonów Tatra T6A2/Tatra KT4Dt

 

Tatra T6A2

Tatra KT4Dt

Długość

14,5 m

18,11 m

Szerokość

2,2 m

2,18 m

Wysokość

3,11 m

3,11 m

Masa własna

19 800 kg

22 150 kg

Ilość członów

1

2

Ilość osi

4

4

Układ drzwi

2-2-2

2-2-2-2

Silniki

4x45kW

4x45kW

Miejsc siedzących

27

33

Miejsc ogółem

76

99

Producent

ČKD

ČKD

Lata produkcji

1985-1990

1983-1987

Tabor Tramwajów Szczecińskich dziś

Oprócz wspomnianych wagonów Tatra sprowadzonych do Szczecina z Berlina podstawę taboru Tramwajów Szczecińskich stanowią dziś polskie wagony, wyprodukowane w chorzowskim Konstalu. Łącznie przewoźnik eksploatuje ponad 230 pojazdów, których średni wiek wynosi ponad 20 lat. Jak dotychczas Szczecin nie ma żadnych wagonów niskopodłogowych. Przypomnijmy, iż w przetargu na dostawę 6 takich tramwajów, było już trzech zwycięzców –Solaris, Cegielski i PESA. Teraz najbliżej wygranej jest PESA. Wcześniejsze dostawy berlińskich wagonów umożliwiły wycofanie przez przewoźnika ze Szczecina najstarszych pojazdów –Konstal 102Na oraz Duwag GT6.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tatra
BVG Berlin
Tramwaje Szczecińskie
  • Ł. M. P. P. – 16.03.2010

    CKD -> ČKD

  • gryf8801 – 17.03.2010

    Dziwi mnie tylko to że w Szczecinie mamy jeszcze troche wagonów z lat 70-tych a oni chcą kasowac te z 80-tych. Ogólnie cieszy fakt że tabor będzie lepszej jakości. A co do tramwajów niskopodłogowych to do połowy kwietnia mamy się dowiedzieć czy została odżucona ostatecznie oferta cegielskiego, więc umowa na Pesę jeszcze nie jest podpisana.

  • RedBull – 17.03.2010

    BVG - a nie BVK!

  • nishio – 19.03.2010

    a w Poznaniu testy Tramino http://www.gloswielkopolski.pl/stronaglowna/234481,mpk-nowe-tramino-po-jazdach-probnych-zobacz-zdjecia,id,t.html

  • berlin – 20.03.2010

    Niech te tramwaje w Szczecinie przemaluja na swoje kolory....! Kiedys czytalem ze nie beda one przemalowane, bo lakier ten zolty jest dobry, wiec nie ma sensu jego zmieniac..., pytam sie co to za podejscie do sprawy... kretynizm! A Niemicy smieja sie, ze polakow nie stac na przemalowania wagonow na kolory szczecinskie!!

  • Combino – 20.03.2010

    Istotnie,ciekawe ile te Tatry pojeżdżą,zważywszy że (jak zauważono w tekście) są niewiele młodsze od kasowanych 105-ek;a Tatra to w końcu nie Duewag... Co do Pes,to już jakiś czas temu podano,że nie będą to Pesy 120Na,ale 120N ze zmienionym przodem (od 120Na).

  • badacz xx – 22.03.2010

    "Tatry" jak na razie są dosyć niezawodne, w porównaniu z 105-mi, konstrukcja jest b. solidna - proszę zerknąć na masę wagonu ! Prędzej zniszczą je wandale od środka. Problem jest w tym , ze nowe wozy zapełnią całkowicie zaj. "Pogodno" (wg. obsługi) i na inne dostawy nie będzie miejsca. A nowej tak szybko nie zbudują (pisałem o tym)

  • berlin – 22.03.2010

    Polecam ten artykol: http://www.morgenpost.de/berlin-aktuell/article1279498/BVG-erneuert-komplette-Strassenbahn-Flotte.html Berlin wymienia cala flote tramwajowa. Obecnie niskopodlogowych tramwajow jest juz 150, a docelowo ma byc 300. Podrozni w Berlinie maja do dyspozycji 190 km linii tramwajowych oraz 377 przystankow. BVG czyli Berliniskie Przedsiebiorstwo Komunikacyjne posiadalo ponad .....1000 tramwajow, a obecnie juz 600. Nowe tramwaje Flexity, jeden kosztuje uwaga..!.... 13 mln EUR, a miasto zakupilo ich za kwote 500 mln EUR link to zdjecia: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Flexitityberlin.jpg&filetimestamp=20080917182733

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....