Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne pozwolenia na budowę metra wydane

infotram
26.09.2018 09:26
0 Komentarzy

Stacja C5 Wola Park itunel D5 łączący ją z przyszłą stacją Powstańców Śląskich z pozwoleniami nabudowę.

Dziś (26 września) wydane zostały dokumenty dzięki którymmożliwa będzie rozbudowa podziemnej kolei dalej na zachód stolicy.

Budowa najkrótszego z planowanych odcinków rozbudowywanej IIlinii metra coraz bliżej. Fragment, na którym znajdują się stacje C5 Wola Parki C4 Powstańców Śląskich zostanie wybudowany w ramach kontraktu na budowę 2,5kilometra tuneli i prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.Odcinek ten jest umiejscowiony pomiędzy powstającym odcinkiem na Woli, a końcówkąII nitki metra na Bemowie.

– Jesteśmy coraz bliżej budowy bemowsko-wolskiego odcinka IIlinii metra. Wybraliśmy wykonawcę prac, czekamy na wynik kontroli uprzedniejrealizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jednocześniekompletujemy niezbędną dokumentację. Wierzę, że rozpoczęcie prac na tym odcinkuto kwestia tygodni – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Dziś, 26 września, wydane zostały decyzje o pozwoleniu nabudowę dotyczące stacji C5 Wola Park oraz tunelu D5 łączącego ją z przyszłąstacją Powstańców Śląskich. Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia dla stacjiC4 Powstańców Śląskich oraz tunelu D6.

Podpisanie umowy na budowę tego fragmentu II linii metrabędzie możliwe po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli uprzedniej prowadzonejprzez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wówczas podpisana zostanie umowa zkonsorcjum firm Gülermak i Astaldi, które zwyciężyły w przetargu na wykonawcętego odcinka II linii metra.

Stacja C5 Wola Park powstanie pod ul. Górczewską w rejonieBiałowieskiej; stacja C4 Powstańców Śląskich także pod ul. Górczewską – powschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za tą drugą przewidziano komorę torówodstawczych. Po wprowadzonych korektach – wyjścia z tej stacji mają prowadzićdo wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jestpostępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcineklinii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji iblisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ iTargówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka,realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego,drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinkadrugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacjiC3 Lazurowa. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisaniaumowy, wykona konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały takżezwycięzcami w przetargu budowę podziemnej kolei na Targówku. Tu w ciągu 36miesięcy powstaną 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150tysięcy pasażerów.


Komentarze