Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Krakowiaki w ciągu najbliższych tygodni

infotram
29.06.2015 16:49
0 Komentarzy

– Bardzo nam zależało, aby tramwaj dotarł do Krakowa wczerwcu i aby jak najszybciej mógł służyć mieszkańcom. Cały czas trwająintensywne prace nad przygotowywaniem kolejnych pojazdów, które w najbliższychtygodniach będą dostarczane do Krakowa ? zapewniał Tomasz Zaboklicki, PrezesZarządu PESA Bydgoszcz SA.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram 28 czerwca rano dozajezdni tramwajowej Podgórze dotarł pierwszy z 36 nowych, najdłuższych wPolsce tramwajów, wyprodukowany przez bydgoską fabrykę PESA Bydgoszcz SA.Pojazd na czas transportu został podzielony na dwie części i podróżował nadwóch specjalnych naczepach samochodowych.

– Obecnie trawa łączenie wagonu i przygotowanie go dopierwszych, testowych przejazdów po krakowskich torowiskach. Będą one jednym zelementów badań, jakie musi przejść każdy nowy typ tramwaju. Jednocześnie będątrwać szkolenia motorniczych i mechaników. Dopiero po zakończeniu szkoleń ipozytywnym wyniku badań tramwaj zacznie wozić pasażerów ? informuje RafałŚwierczyński, Prezes Zarządu MPK SA w Krakowie.

Nowy niskopodłogowy tramwaj został przygotowany specjalniedla Krakowa. Jest długi na prawie 43 metry i będzie mógł jednorazowo przewieźćok. 300 pasażerów. Posiada klimatyzację, nowoczesny system informacjipasażerskiej monitoring oraz dwa automaty biletowe, w których za biletzapłacimy monetami i kartą płatniczą. Tramwaj został także wyposażony wspecjalną platformę, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobomniepełnosprawnym poruszającym się na wózkach.

– Wiem, że mieszkańcy z niecierpliwością czekali na tentramwaj. Tym bardziej cieszę się, że już wkrótce zacznie on wozić pasażerów nanajpopularniejszych w Krakowie liniach nr 4 i 50, zastępując stare, wysłużonewagony z wysoką podłogą ? powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.

Nie tylko długość decyduje o tym, że jest to wyjątkowy ijedyny tego rodzaju tramwaj w Polsce. Dla pasażerów w środku wagonu zostałyprzygotowane miejsca na bagaż oraz specjalne miejsce, gdzie dzięki zamontowanymportom USB i gniazdkom elektrycznym będą mogli doładować swoje telefony i inneurządzenia mobilne.

W tramwaju specjalne miejsce zostało także przygotowane dlarowerzystów, którym zabrakło sił lub pogoda nie pozwoliła na kontynuowaniejazdy jednośladem. Wsiadając do nowego wagonu będę mieć do dyspozycji kilkaporęczy, dzięki którym będą mogli bezpiecznie i komfortowo przewieźć rower.

– Cała konstrukcja i długość tramwaju jest wyjątkowa.Zazwyczaj producenci korzystają z pewnych wcześniejszych rozwiązań. ?Krakowiak?jest zupełnie nowym pojazdem, przygotowanym wyłącznie z myślą o mieszkańcachKrakowa ? mówił Tomasz Zaboklicki.

Przypomnijmy, że MPK SA podpisało z firmą PESA Bydgoszcz SAumowę na dostawę 36 fabrycznie nowych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych onazwie ?Krakowiak? 3 lipca 2014 roku. Podpisanie umowy było możliwe dziękidecyzji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które 10 czerwca przesunęło zlisty rezerwowej na listę podstawową Projektów Indywidualnych ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko, przygotowany przez MPK SA w Krakowieprojekt. Przetarg na dostawę nowych tramwajów został rozstrzygnięty pod koniec 2013roku. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło przedsiębiorstwo PESA Bydgoszcz SA.Oferta tej firmy spełniła wszystkie wymagania określone w specyfikacji iuzyskała najwyższą liczbę punktów.

Wartość kontraktu z firmą PESA to 291 240 000 zł netto.Przewidywane dofinansowanie do 36 wagonów z Funduszu Spójności to 171 831 600zł.

Komentarze