TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kolejna odsłona Moderusa Gamma
FUNDUSZEUE.WP.PL - Opublikowano: 15.04.2015 12:49:34 3 komentarze
Kolejna odsłona Moderusa Gamma

Cichszy niż konkurencja, energooszczędny i bardziej komfortowy ?taki będzie tramwaj, nad jakim pracują firma Modertrans Poznań i Politechnika Poznańska. Moderus Gamma, bo o nim mowa, zostanie wyposażony w wiele innowacyjnych rozwiązań, z regulacją wysokości podłogi włącznie. Jak informuje portal funduszeue.wp.pl wagon zostanie zaprojektowany i zbudowany całkowicie od podstaw. W nowym tramwaju będą elastyczne koła, innowacyjny pod względem funkcjonalnym system usprężynowania, urządzenia elektryczne, pracujące w paśmie niesłyszalnym przez człowieka oraz osłony, pełniące rolę ekranów akustycznych. Efekt? Pojazd będzie bardziej cichy. ?Każdy kolejny etap badań i prac to tramwaj o wyższym stopniu zaawansowania technologicznego. Wiedza zdobyta podczas realizacji wcześniejszych projektów zostanie wykorzystana w najnowszym przedsięwzięciu ?mówi Maciej Kin z Modertransu. Obecnie tramwaje emitują hałas o natężeniu 80 dB. Zakładamy, że uda nam się zejść do około 75. Mając na uwadze, że dźwięk mierzony jest w skali logarytmicznej, ograniczenie hałasu o 3-4 dB odbierane jest przez ludzkie ucho jako dźwięk dwukrotnie cichszy ?wyjaśnia.

W pewnym aspekcie Moderus Gamma będzie przypominać bolid F1. Tak jak ten ostatni będzie zamieniać energię kinetyczną, jaka powstaje w trakcie hamowania w energię elektryczną. Następnie będzie ją magazynować w superkondensatorach i wykorzysta w trakcie rozruchu. Technologia odzysku nie będzie jednak montowana w wersji standardowej. ? Pojazd zostanie przystosowany do zabudowy superkondesatorów, ale ich instalacja będzie w dużej mierze zależeć od wymagań naszych klientów i zasobności ich portfela ? mówi Maciej Kin.

Kolejną innowacją jest system regulacji wysokości podłogi. Standardowo będzie się ona znajdować 35 cm nad główką szyny (ta ma wysokość 17 cm, licząc od podłoża), ale będzie można płynnie dostosowywać ją do położenia peronów przystankowych. ? Takiego rozwiązania nie stosuje żaden polski producent taboru tramwajowego ?chwali się Kin. W części pasażerskiej podłoga będzie całkowicie płaska. ? Nie będzie żadnych pochyleń ani wzniosów. Dzięki temu poruszanie się wewnątrz naszego tramwaju będzie bezproblemowe - dodaje.

Komfort podróżowania wzrośnie również dlatego, że pojazd nie będzie tak szarpać, kołysać ani podskakiwać.  Jazda będzie bardziej płynna. By tak się stało, inżynierowie Modertransu i naukowcy z Politechniki Poznańskiej tworzą modele matematyczne i przeprowadzają na ich podstawie symulacje komputerowe. Ich efektem ma być m.in. optymalny wskaźnik spokojności biegu maszyny, czyli małe drgania poprzeczne na poziomie nadwozia (tzw. wężykowanie).

Elementem poprawiającym bezpieczeństwo pasażerów będzie też monitoring online parametrów charakteryzujących stan pojazdu (zużycie elementów zawieszenia, bezpieczeństwo przed wykolejeniem, stan powierzchni tocznej koła, komfort jazdy) i stan infrastruktury (zużycie powierzchni tocznej toru, pęknięcia szyn, zmiany szerokości i przechyłki toru). Za sprawą modułu detekcji uszkodzeń torów Moderus Gamma ma być mniej podatny na wykolejenia. Pojazd będzie mieć długość 26-32 metrów. Ostateczne wymiary zostaną dostosowane do wymagań klientów. W tramwaju mają znaleźć się różne strefy. Znajdzie się w nim część zarówno przystosowana do głośnych dyskusji, jak i umożliwiająca podróżowanie w spokoju.Maksymalna prędkość najnowszego Moderusa będzie elektronicznie ograniczona do 70 km/h, ale konstrukcja zostanie przystosowana do rozwijania przezeń większych prędkości. Inżynierowie będą ją sprawdzać pod kątem wykorzystania do budowy pojazdów tram-train, czyli takich, które potrafią jeździć po torach tramwajowych i kolejowych. Gdyby to się udało, Moderus Gamma mógłby kursować również w ruchu podmiejskim ?w ramach kolei aglomeracyjnej.

Jazdy testowe planowane są na I kw. 2016 r. Będą one częścią procedury, jaką producent musi przejść, by uzyskać dla pojazdu świadectwo homologacji, czyli dokumentu umożliwiającego przewożenie pasażerów i uczestnictwo w ruchu miejskim.Koszt budowy innowacyjnego tramwaju przekracza 14 mln zł. Ale Modertrans nie płaci całej kwoty z własnej kieszeni. Firma otrzymała 5,6 mln zł dofinansowania z Funduszy Europejskich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus
Moderus Gamma
  • www – 18.04.2015

    Wiejski dizajn strony:-( Co wyście zrobili??? To wygląda gorzej niż źle. Lepiej zostawić to co było, bo na razie obecny projekt zakończy byt tego portalu, a tego nikt nie chce.

  • jag – 18.04.2015

    Strona działa szybciej i przeglądanie zdjęć wreszcie na cywilizowanym poziomie. Jednak nadal źle działa na urządzeniach mobilnych, a to można dość łatwo poprawić.

  • z – 18.04.2015

    stara wersja dużo lepsza,przejrzysta.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....