Koła w Inspiro nadmiernie się zużywają

infotram
24.08.2015 08:24
0 Komentarzy

Metro Warszawskie kupuje koła i osie od Siemensa, bo te ? nadmierniesię zużywają. Ale po kolei. Spółka poinformowała właśnie o podpisaniu umowy zSiemensem na dostawę fabrycznie nowych części zamiennych do wagonów metra typuInspiro:

1) koła monoblokowe do wagonów metra typu Inspiro w ilości400 szt.;

2) osie wózka tocznego do wagonów metra typu Inspiro wilości 20 szt.;

3) osie wózka motorowego do wagonów metra typu Inspiro wilości 40 szt.

Jako ich dostawca wskazany został producent pojazdów, a więcSiemens. W uzasadnieniu czytamy, że w czasie eksploatacji pojazdów Inspiroprodukcji konsorcjum Siemens ? Newag, Metro Warszawskie stwierdziło nadmiernezużycie kół monoblokowych w tych pojazdach. 11 czerwca 2015 roku przewoźnik zgłosiłten fakt, jako wadę systemową, żądając usunięcia wady w ramach gwarancjiudzielonej przez konsorcjum Siemens ? Newag. Ponieważ to nie uznało zgłoszonejwady jako wady objętej gwarancją wady systemowej, w chwili obecnej przewoźnikjest w sporze sądowym z konsorcjum Siemens ? Newag. W celu zapewnieniaciągłości przewozów oraz zachowania warunków eksploatacji, nie naruszającychzasad gwarancji, konieczna jest szybka wymiana zużytych kół na nowe zakupione uproducenta pojazdów. Dostawa objęta przedmiotem zamówienia zapewni 100 %zapotrzebowania do wymiany kół w 8 pojazdach eksploatowanych przez MetroWarszawskie. Pociągi typu Inspiro są objęte gwarancją producenta na okres 36miesięcy od daty przekazania do eksploatacji i obecnie wszystkie pojazdy tegotypu podlegają gwarancji producenta. Z powodu wejścia przewoźnika w spór z konsorcjumoraz z uwagi na fakt, że pojazdy Inspiro znajdują się w okresie gwarancyjnym,zakup części zamiennych koniecznych do wykonania naprawy pojazdu może nastąpićwyłącznie u producenta pojazdu. Zakup części zamiennych od producenta pociągunie spowoduje utraty gwarancji na cały pociąg oraz zapewni płynność dostawniezbędnych dla wymiany kół z powodu braku możliwości tzw. reprofilacji. Wiążesię to z uniknięciem dodatkowych kosztów, oraz nieplanowanych przestojówpojazdów. W ramach planowanej naprawy, nie mogą być zastosowane zamienniki,gdyż zastosowanie zamiennika wymaga przeprowadzenia prób i badań na dany elementoraz wymaga uzyskania nowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typupojazdu kolejowego.

Za zamówione produkty Metro Warszawskie będzie musiałozapłacić 6 311 203,92 PLN netto.


Komentarze