Metro Warszawskie kupuje koła i osie od Siemensa, bo te ? nadmiernie się zużywają. Ale po kolei. Spółka poinformowała właśnie o podpisaniu umowy z Siemensem na dostawę fabrycznie nowych części zamiennych do wagonów metra typu Inspiro:
1) koła monoblokowe do wagonów metra typu Inspiro w ilości 400 szt.;
2) osie wózka tocznego do wagonów metra typu Inspiro w ilości 20 szt.;
3) osie wózka motorowego do wagonów metra typu Inspiro w ilości 40 szt.
Jako ich dostawca wskazany został producent pojazdów, a więc Siemens. W uzasadnieniu czytamy, że w czasie eksploatacji pojazdów Inspiro produkcji konsorcjum Siemens ? Newag, Metro Warszawskie stwierdziło nadmierne zużycie kół monoblokowych w tych pojazdach. 11 czerwca 2015 roku przewoźnik zgłosił ten fakt, jako wadę systemową, żądając usunięcia wady w ramach gwarancji udzielonej przez konsorcjum Siemens ? Newag. Ponieważ to nie uznało zgłoszonej wady jako wady objętej gwarancją wady systemowej, w chwili obecnej przewoźnik jest w sporze sądowym z konsorcjum Siemens ? Newag. W celu zapewnienia ciągłości przewozów oraz zachowania warunków eksploatacji, nie naruszających zasad gwarancji, konieczna jest szybka wymiana zużytych kół na nowe zakupione u producenta pojazdów. Dostawa objęta przedmiotem zamówienia zapewni 100 % zapotrzebowania do wymiany kół w 8 pojazdach eksploatowanych przez Metro Warszawskie. Pociągi typu Inspiro są objęte gwarancją producenta na okres 36 miesięcy od daty przekazania do eksploatacji i obecnie wszystkie pojazdy tego typu podlegają gwarancji producenta. Z powodu wejścia przewoźnika w spór z konsorcjum oraz z uwagi na fakt, że pojazdy Inspiro znajdują się w okresie gwarancyjnym, zakup części zamiennych koniecznych do wykonania naprawy pojazdu może nastąpić wyłącznie u producenta pojazdu. Zakup części zamiennych od producenta pociągu nie spowoduje utraty gwarancji na cały pociąg oraz zapewni płynność dostaw niezbędnych dla wymiany kół z powodu braku możliwości tzw. reprofilacji. Wiąże się to z uniknięciem dodatkowych kosztów, oraz nieplanowanych przestojów pojazdów. W ramach planowanej naprawy, nie mogą być zastosowane zamienniki, gdyż zastosowanie zamiennika wymaga przeprowadzenia prób i badań na dany element oraz wymaga uzyskania nowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego.
Za zamówione produkty Metro Warszawskie będzie musiało zapłacić 6 311 203,92 PLN netto.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

MW wymienia teraz tory na pierwszej linii metra. Zniszczone tory nie miały wpływu na zużycie kół? Ciężko będzie MW wygrać proces wytoczony Siemensowi, ale kto wie.
Wygląda to dosyć dziwnie... wozy jeżdżą od Października 2013 ?? a mamy 2015 r i teraz co nagle się starły po 1,5 roku ?? No to chyba dosyć normalne obręcze też się ścierają ...
^^ A ile przejechały? ;)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.