TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

KIO wydała orzeczenie ws. odwołania FPS
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.10.2017 13:39:31 12 komentarzy
KIO wydała orzeczenie ws. odwołania FPS

Krajowa Izba Odwoławcza wydała dziś orzeczenie w sprawie odwołania Fabryki Pojazdów Szynowych. Zostało ono złożone w przetargu na dostawę jednoczłonowych wagonów dla Tramwajów Śląskich.

Izba oddaliła odwołanie poznańskiej firmy. Teraz zatem przewoźnik będzie mógł wskazać zwycięzcę. Odwołanie było dość ciekawe i niestandardowe, tym bardziej z zainteresowaniem czekamy na uzasadnienie KIO. Do tematu wrócimy na łamach InfoTram.pl. Przypomnijmy, że chodziło o opublikowaną informację dotyczącą szczegółów ofert złożonych przez dostawców. Zdaniem Cegielskiego jest ona nieprecyzyjna, ponieważ zawiera informacje o dwóch dodatkowych strumieniach drzwi, podczas gdy w przypadku tramwajów dwukierunkowych ta liczba jest dwukrotnie większa.

W przetargu wpłynęły dwie oferty: Modertransu i Fabryki Pojazdów Szynowych. Oferta Modertrans jest tańsza. Cena zaproponowana przez producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

Cegielski natomiast oferuje pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta jest jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji): 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.

Czekamy na werdykt komisji przetargowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KIO
FPS
Tramwaje Śląskie
  • n2m – 12.10.2017

    Najlepiej byłoby unieważnić przetarg, przemyśleć problem jeszcze raz i zrezygnować z kupna jednoczłonowych wagonów.

  • WK – 12.10.2017

    Nie! One są w Polsce bardzo potrzebne! Nie niszczą torowisk, inne rozłożenie masy wagonu, możliwość utrzymania mniej obleganych linii ze względu na atrakcyjność wagonu (niskopodłogowość).

  • bun – 12.10.2017

    Też uważam że są przydatne. Czasami lepiej mieć 2 solówki co 5 minut niż jeden przegubowiec co 10 min.

  • zibi – 12.10.2017

    Zgadzam się iż są solówki tramwajowe są potrzebne,tylko cena musi być rozsądna,teraz TS muszą podjąć decyzje czy chcą 30% lub 60%niskiej podłogi.Osobiście widział bym solówkę w każdym mieście o porach gdzie jedzie tramwaj pusty lub jedzie 1 osoba i wcale nie jest to wina rozkładu,tak ma działać komunikacja miejska.

  • advisor – 12.10.2017

    Liczę, że TŚ staną na wysokości zadania i wezmą więcej niskiej podłogi, co w tak krótkim tramwaju ma wielkie znaczenie. Jeżeli przetarg będzie udany to możliwe, że inne miasta też kupią trochę solówek.

  • www – 12.10.2017

    O czym Wy Panowie piszecie? Solówki w GOP to na niektórych liniach jeździły i jeżdżą co 20 minut. Śląskie realia są co najmniej ciekawe jak liźnie się trochę komunikacji w innych dużych miastach Polski. Koordynacja przyjazdów pociągów i odjazdów tramwajów to w ogóle istnieje? A po co... Żeby w GOP-ie żyć to trzeba mieć samochód albo dużo wolnego czasu i cierpliwości na przemieszczanie się komunikacją. No i dobrą pamięć żeby zapamiętać dziwaczne rozkłady jazdy. A nie daj boże trafi się okres międzyświąteczny...Tramwaje mają sens, ale na ciągach po których poruszają się duże strumienie pasażerów. W GOP-ie uparcie utrzymuje się linie z których korzysta mało pasażerów. I równie uparcie nie buduje się linii tam gdzie one są potrzebne. Przeciążone linie tramwajowe wcale nie mają lepiej, bo podaż jest często sztucznie ograniczana i nie jest dostosowywana do popytu. Całkowitą głupotą jest za to usilne ciąganie składów przez pola i lasy pomiędzy miastami zamiast zagęścić częstotliwość na odcinkach mocno obciążonych. Wożenie powietrza przecież nic nie kosztuje... Ważniejsze jest kupowanie nowego sprzętu, ale utrzymanie starego układu komunikacyjnego. Rozwój? Jaki rozwój? Łatwiej się wyprowadzić gdzie indziej i dać sobie spokój, bo ciągły marazm trudno nazwać rozwojem.Niestety w GOP linie tramwajowe zbyt często jadą obok ludzi, a nie dla ludzi. A jak się popatrzy w praktyce na częstotliwość jazdy tramwajów na popularnych przeciążonych ciągach to trudno pojąć o co chodzi w filozofii TŚ. A co tam, że dużo ludzi chce jechać? Po co wydłużać składy albo puszczać ich więcej? A co nie można puszczać luźnych składów tam gdzie prawie nikt z nich nie korzysta?Budowa nowej linii w Katowicach pewnie potwierdzi tą dziwną filozofię. Ale może zdarzy się cud i ludzie będą chodzili tłumnie kawał drogi do przystanków tramwajowych?

  • kubex – 12.10.2017

    Bez zaskoczeń. Ale chyba lepiej jest mieć 30% niskiej które jeździ, jest tańsze i należy do jakiejś większej serii pojazdów niż 60% które jest serią kilku prototypów które grzeją miejsca na zajezdnii.

  • WK – 13.10.2017

    @zibi@ Bardzo mądrze mówisz. Jestem tego samego zdania!

  • kku – 13.10.2017

    Na liniach gdzie jeździ jedna solówka co 20 min to trzeba rozważyć wykorzystanie autobusu. Zwłaszcza w dobie autobusów elektrycznych i hybrydowych.

  • Marta – 15.10.2017

    Czemu jest zdjęcie z Warszawy z mostu Poniatowskiego?

  • kubex – 16.10.2017

    @Marta: Bo tramwaj na zdjęciu jest produkcji FPS.

  • jatal – 17.10.2017

    Dla formalności.KIO odrzuciło odwołanie FPSu bez rozpatrywania sprawy z powodów formalnych. Po prostu FPS pospieszył się z odwołaniem. Musi poczekać na oficjalny wybór oferty i dopiero wtedy ewentualnie się odwoływać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....