TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kijów kupuje tramwaje. PESA faworytem
InfoTram - Opublikowano: 25.01.2016 08:44:25 18 komentarzy
Fokstrot na testach w Kijowie

Zgodnie z zapowiedziami Kijów ogłosił przetarg na dostawę dziesięciu nowych tramwajów. Jego wartość to nawet 287 milionów hrywien. Ukraińska stolica chciałaby kupić trzyczłonowe wagony o długości 26-28 metrów. Takie są Fokstroty.

Przypomnijmy, że w Kijowie trwają testy takiego pojazdu. Kilka dni temu Tomasz Zaboklicki, szef PESY mówił nam, że jego firma chciałaby uzyskać homologację dla swojego tramwaju na rynek ukraiński. Jak dodał to proces długi i kosztowny.

Oferty na dostawę wagonów można składać do 12 lutego br. Tramwaje powinny zostać dostarczone do połowy roku. Jeśli zatem PESA wygrałaby przetarg nie wykluczone, że do Kijowa trafią nieodebrane wagony dla Moskwy. Takiej możliwości nie wykluczał w rozmowie z nami Dariusz Skotnicki, szef marketingu rynków wschodnich w PESIE.

Na dziś wiadomo, że bydgoski producent weźmie udział w przetargu. Zdaniem ukraińskich mediów w tak krótkim czasie żaden z innych dostawców nie zdoła zbudować wagonów. Dlatego PESA wyrasta na faworyta do wygranej. Mimo, że szef PESY Tomasz Zaboklicki cały czas nie wyklucza dalszej współpracy z Moskwą to jednak wydaje się, że Fokstroty, które już zostały wyprodukowane mogą wkrótce trafić do Kijowa. Czy tak będzie? Przekonamy się niebawem.

Fokstrot to tramwaj dostosowany do kursowania w trudnych warunkach klimatycznych, nawet przy ? 40 stopniach C ? i kiepskiej infrastrukturze ? mówił nam jakiś czas temu Robert Świechowicz. Fokstrot na rynek ukraiński to najlepsze rozwiązanie. Tę rodzinę tramwajów chcemy rozwijać i sprzedawać na rynek nie na Ukrainie, ale także w całej Europie Wschodniej ? dodał wiceprezes PESY.

Przypomnijmy, że umowa z Moskwą obejmowała dostawę 120 wagonów. 60 z nich już zostało dostarczonych, ponad 20 jest gotowych do przekazania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Kijów
Ukraina
  • itrakonazol – 25.01.2016

    Można interesy robić z Ukrainą ! Z Rosją nie ma sensu !

  • Beksa – 25.01.2016

    Ciekawe komu i ile dali w łapę żeby tak ustawić przetarg. Firmy ukraińskie powinny się skumac i zająć się tą sprawą w odpowiedni sposób. Afery lapowkarskie we Włoszech Czechach nie nauczyły pesy działania fair play. Pesa najwyraźniej chce sobie zamknąć kolejny rynek zbytu

  • JA – 25.01.2016

    Beksa, a ty wszystko wiesz. Jak tyle wiesz, to idź do prokuratora, a jak nie, to uważaj, bo PESA może wytoczyć ci proces. Internet nie jest anonimowy.

  • Beksa – 25.01.2016

    Nikogo o nic nie oskarżam przecież. Mój wpis jest przypuszczeniem i poważaniem niektórych faktów które juz w mediach się pojawiły. Prezes pesy ostatnio wielokrotnie narzekał na zbyt krótkie czasy realizacji wymagane przez klientów. Powtarzał to z 5 razy w różnych wywiadach. Tutaj jest pół roku i nie ma problemu. Wizyta kliczki w pesie w zeszłym roku jest już z punktu widzenia prawa zamówień publicznych co najmniej budzaca wątpliwości. Oficjalnie kliczko oglądał zakład. ...sprawa włoska była w mediach i się toczy. Czechy moje przejezyczenie i chwilowa utrata pamięci;)

  • Tramboy – 25.01.2016

    Wyobrazacie sobie ze prezydent np łodzi jedzie na Ukrainę do firmy elektron robi sobie zdjęcia i następnie robi swiz pod tramwaj elektrona? Wiecie co by się w kraju działu w tej sprawie.....a tutaj my tak robimy i nic.....wszystko w porządku.

  • Hrywna – 25.01.2016

    287 tysięcy hrywien? No no to zaszaleć. Po ile jest hrywna obecnie?

  • q – 25.01.2016

    Tramboy - w tym wypadku jest to z korzyścią dla nas więc nie ma co narzekaćBeksa - jesteś specjalistą z zakresu ukraińskiego pzp?

  • komes – 25.01.2016

    Beksa sprawa włoska była w mediach i wyłącznie tam. Straszny płacz tutaj urządzasz na Pesę, zatem gratuluje odpowiednio dobranej ksywki. Rzucasz tekst "Ja nikogo nie oskarżam", po czym dajesz całą litanie oskarżeń i oczerniania, klasyka gatunku wśród hejterów Pesy. Fakty są natomiast następujące, że Pesa robi wszystko zgodnie z prawem i tak jest w przypadku Kijowa.

  • Waszku – 25.01.2016

    Wychodzi 4.784.290 PLN za tramwaj. Ciekaw jestem jaka była marżowość na tym produkcie. Licząc z palca: cena podobnego 7,5 mln, marża 20%, to koszt mam ok. 6 mln. Mogę się jednak mylić, bo z jakiegoś powodu PESA bardzo była przywiązana do ceny 5 mln PLN za egzemplarz- tak jakby taki był breakeven.

  • advisor – 25.01.2016

    @WaszkuPESA musi gdzieś sprzedać Fokstroty, których nie kupiła Moskwa. Lepiej sprzedać taniej i mieć z tego cokolwiek, niż nie sprzedać i nie mieć nic. Przetarg jest robiony ewidentnie pod PESĘ. Z drugiej strony nie wiadomo, co w końcu zrobi Moskwa ze swoim zamówieniem, które przez kurs rubla za mocno im ciąży. Źle by się stało, gdyby to inni dorobili się na tym zamówieniu (Stadler i rosyjscy producenci tylko na to czekają).

  • Waszku – 25.01.2016

    @advisor- nie ucz ojca dzieci robić. wiem, że w pewnym momencie lepiej jest minimalizować stratę. zastanawiam się jednak, czy sprzedają przynajmniej bez straty, i temu służyła moja wypowiedź. Moskwa nie ma nic do zrobienia- jak zechce, to kupi tramwaje gdzie indziej.

  • rafał – 25.01.2016

    wszyscy niby znawcy prześcigają się w głupich opiniach, jak nie znacie sprawy, to nie piszcie swoich poglądów wziętych z sufitu lub z niechęci do firmy, czy musicie zawsze na każdy temat się wypowiadać

  • Combino – 26.01.2016

    @advisor: czyżby umknęło Ci info,że Moskwa w końcu pękła pod ciężarem niskiego kursu i pogodziła się z końcem dostaw? Pewnie naciski z góry poszły,bo na początku byli gotowi ciągnąć UVZ do sądu... Reszta dostaw to będą lokalne produkty...I prawdopodobnie przez politykę oglądamy koniec bardzo udanego projektu...

  • advisor – 26.01.2016

    @WaszkuMyślę, że wyjdą na zero. Kijów i tak nie wyda kokosów, bo nie ma z czego, a PESIE zależy, by coś z tymi pojazdami zrobić. @CombinoDoszły mnie takie słuchy... no na politykę to już niestety nie ma mocnych. Szkoda, mogło być naprawdę dobrze, a wyszło inaczej.

  • Combino – 26.01.2016

    @advisor: przy tej cenie nie wyjdą,więc jeśli wagony faktycznie pójdą za tyle,to będziemy mieć w 100% jasną sytuację (jak również będziemy mogli porzucić nadzieję na budowę kolejnych Foxtrotów).

  • spktr – 26.01.2016

    mogę wiedzieć co Wy tu lamentujecie z tymi foxtrotami??? jaki koniec? to, że moskwa już nie kupi to nie znaczy, że kiedyś, gdzie indziej z takimi tramwajami producent nie wystartuje.

  • Combino – 27.01.2016

    @spktr: Już Ci wyjaśniam czemu. Otóż kiedy sprzedaje się towar poniżej kosztów? Kiedy projekt zakończył się z jakichś względów fiaskiem i trzeba zminimalizować straty. Powodem fiaska wcale nie musi być wadliwość wyrobu,niemniej jednak (bez względu na przyczyny fiaska) projekt zamyka się w szufladzie na grubą kłódkę i reaktywuje tylko w wypadku, jeśli pojawi się SOLIDNY klient ,który NA 100% zapłaci i to zapłaci DOBRZE. Sam doskonale wiesz,że na rynkach wschodnich te warunki są praktycznie nie do spełnienia,a na inne Pesy nie wpuszczą,bo dla swoich( jak np. Skoda czy Pragoimex) nie mają wystarczającego zbytu. Poza tym Moskwa była praktycznie jedynym na Wschodzie klientem,którego stać na taką ekstrawagancję jak zakup nowych tramwajów z UE; naftowo-gazowe kraje WNP,mimo że jakby chciały znaleźć kasę to by znalazły,wolą kupować produkty rosyjskie (poniekąd wynka to z zakodowanego w mentalności macoszego traktowania tramwajów,przykład: Ałmaty,Taszkent). I dlatego właśnie prawdopodobnie żegnamy Foxtrota.

  • Qwas – 27.01.2016

    Pesa będzie musiała zatańczyć coś nowego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....