TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Katowicki węzeł przesiadkowy Sądowa nie dla tramwajów
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 29.06.2017 09:00:40 7 komentarzy
Katowicki węzeł przesiadkowy Sądowa nie dla tramwajów

Na lipiec br. samorząd Katowic planuje ogłoszenie przetargu na budowę węzła przesiadkowego Sądowa w ścisłym centrum miasta. Węzeł ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne. Do tramwajów trzeba będzie dojść.

W środę przedstawiciele urzędu miasta podpisali w Ministerstwie Rozwoju umowę na dofinansowanie tego węzła przesiadkowego środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dotacja na projekt o wartości 59,5 mln zł ma wynieść 34,6 mln zł.

To jedyna inwestycja I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych finansowana ze źródeł POIiŚ. Pozostałe trzy węzły tego etapu (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego – z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

"Rozpoczęliśmy już prace nad centrum przesiadkowym w Ligocie, trwają przetargi na inwestycje na Zawodziu i w Brynowie, a w planach mamy łącznie aż osiem takich inwestycji" - zaznaczył prezydent Katowic Marcin Krupa. "W Katowicach czeka nas prawdziwa rewolucja komunikacyjna. Kładziemy duży nacisk na rozwój i promowanie transportu publicznego" - zapewnił.

Prezydent wyjaśnił, węzeł Sądowa będzie "dedykowany wszystkim mieszkańcom metropolii, którzy będą udawać się w dłuższe podróże – zarówno w kraju, jak i zagranicą". "Chcemy jak najszybciej przystąpić do procedury przetargowej, tak by jeszcze w 2019 r. z węzła przesiadkowego mogli korzystać podróżni" - zadeklarował Krupa.

Węzeł przesiadkowy przy ulicy Sądowej został pomyślany przede wszystkim pod kątem swobodnych przesiadek z autobusów komunikacji miejskiej na autobusy dalekobieżne. Węzeł ten znajduje się ok. 500 metrów od katowickiego dworca kolejowego (dojście do niego wiedzie jednak m.in. przez trzy ruchliwe skrzyżowania ze światłami).

Według wcześniejszych informacji przedstawicieli katowickiego magistratu po ukończeniu węzła zmieniona może zostać trasa znacznej części linii autobusów miejskich, które wjeżdżają m.in. na podziemny przystanek pod dworcem kolejowym. Docelowo miałyby one przejeżdżać także przez węzeł przy ul. Sądowej. Do węzła nie dotrą natomiast tramwaje kursujące pobliską ul. Gliwicką. Droga do nich również będzie oznaczała przejście ok. 300-400 metrów.

Zgodnie z zapowiedzią miasta, prócz peronów autobusowych, w węźle stanie m.in. budynek podróżny, w którym znajdą się: poczekalnie dla połączeń lokalnych (na parterze) i dalekobieżnych (na piętrze), a także mała gastronomia, punkt prasowy i przechowalnia bagażu. Projekt uwzględnia potrzeby kierowców autobusów dalekobieżnych – dyspozytornię, pomieszczenia socjalne i sanitariaty. Na terenie węzła znajdą się też wiata rowerowa, parking oraz mała architektura i zieleń.

W środę miasto przekazało m.in, że ogłoszenie przetargu na budowę węzła Sądowa jest zaplanowane jeszcze na lipiec br. Po wyłonieniu wykonawcy będzie on miał na realizację zadania 22 miesiące, by inwestycja była gotowa jesienią 2019 r.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma z kolei łączyć komunikację miejską z koleją.

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej. Ostatnio węzły te były już projektowane.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany funduszami europejskimi z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z RPO Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota

Środki ZIT – w zamierzeniu katowickiego samorządu – mają również wesprzeć budowę węzłów Piotrowice, Podlesie i Kostuchna.

Projekt dotyczący węzła Sądowa został natomiast zgłoszony do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (w tzw. komponencie POIiŚ_TRA – komplementarnym do ZIT).

Według informacji podawanych przez miasto, wraz z ogłaszaniem dotychczasowych przetargów, koszt budowy węzła Zawodzie oszacowano na 64,2 mln zł, węzła w Brynowie na ponad 66,6 mln zł, natomiast węzeł w Ligocie ma powstać kosztem ok. 14 mln zł (zawarta już umowa z firmą Skanska opiewa na 9 mln zł).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
węzeł przesiadkowy
  • andrzejh69 – 29.06.2017

    Bez przesiadek na kolej i na tramwaje - takie coś nie powinno dostać dofinansowania z UE. Był dobrze zlokalizowany dworzec autobusowy zaraz koło "starego" dworca PKP, ale w jego miejscu zbudowali galerię handlową. Przez to nie ma teraz jak zrobić logicznego węzła przesiadkowego w centrum i realizuje się jakieś ułomne półśrodki typu "Sądowa" gdzie do pociągu jak i do tramwaju trzeba kawałek dojść.

  • Krum – 29.06.2017

    Katowice to w ogóle ewenement w kwesti jak najbardziej utrudnić przesiadki.Co się tyczy Sądowej to nie rozumiem oburzenia. Sądowa od początku powstania "piwnicy" służy dla postojów wyrównawczych autobusów tam kończących. Teraz ten postój trochę ucywilizują Poza tym obecny przystanek dla komunikacji dalekobieżnej przy ul. Piotra Skargi tez ma tak nie łączy się za bardzo z komunikacją tramwajową. Moim zdaniem nie potrzebnie skoro to i tak nie będzie węzeł dla wszystkich linii jeżdżących w śródmieściu Katowic. To jest po to robione by się pochwalić przed wyborami. Nie liczmy na funkcjonalność katolickich węzłów. Katowice to miasto które tak naprawdę rządzi Kzk GOP więc jaka organizacja transportu taka organizacja węzłów przesiadkowych.

  • krum – 29.06.2017

    katowickich węzłów przesiadkowych miało byc

  • Kubalaszl – 29.06.2017

    Czy autor ma wgl. pojęcie o czym pisze? Od początku była mowa, iż budowa P&R Sądowa będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich dotyczy tego o czym jest mowa w artykule, natomiast drugi będzie polegać na przedłużeniu linii tramwajowej, która dopiero będzie budowana wzdłuż ulicy Grundamanna. W związku z powyższym tramwaj dojedzie do tego P&R.

  • www – 29.06.2017

    A gdzie w GOP tramwaje są skoordynowane z autobusami? To dwa oddzielne byty. Tak było i będzie, bo myślenie o integracji jest tam od zawsze słowem obcojęzycznym. Niestety.

  • GOPOWIEC – 01.12.2017

    Nie wiem po co go w ogóle budować skoro w pobliżu jest Dworzec Katowicki z centrum przesiadkowym i nie można skomunikować tramwaju i autobusów.

  • GOPOWIEC – 01.12.2017

    @wwwnp. w Chorzowie na Rynku i chyba nikaj indziej. W latach 80tych myślano o wybudowanie centrum przesiadkowego na placu Wolskiego i zmianą tras tramwajowych, lecz projekt z powodu braku funduszy zaniechano.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....