TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Katowice ruszają z inwestycjami tramwajowymi
PAP - Opublikowano: 06.04.2016 14:33:48 5 komentarzy
Katowice ruszają z inwestycjami tramwajowymi

Do końca III kwartału władze Katowic chcą przeprowadzić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej budowy nowej linii tramwajowej na południe miasta - poinformowano podczas środowej konferencji prasowej. Pierwszy kurs ma się odbyć najdalej za 5 lat.

"Do końca III kwartału bieżącego roku chcemy wybrać wykonawcę dokumentacji projektowej i już rozpocząć te prace" - powiedział wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula.

Według przedstawionego przez niego harmonogramu, tramwaje mają ruszyć nową trasą najdalej za 5 lat. "Zakładam, że jest szansa na to, że za 55-60 miesięcy od dzisiaj odbędzie się pierwszy kurs tą linią tramwajową" - oświadczył.

"Doprecyzowaliśmy przebieg trasy, ustaliliśmy także warunki techniczne poprowadzenia tej linii. Można powiedzieć, że z punktu widzenia przyszłej inwestycji jesteśmy gotowi do odpalenia tego projektu" - dodał wiceprezydent Sobula.

5-kilometrowa trasa miałaby zaczynać się przy obecnej pętli w Brynowie, wieść na południe ulicą Rzepakową, omijać od wschodu m.in. dzielnicę Ochojec i Osiedle Odrodzenia, od zachodu Górnośląskie Centrum Medyczne i kończyć się pętlą Kostuchna przy ul. Armii Krajowej - na wysokości Osiedla Bażantowo.

Jak mówił podczas konferencji Sobula, ostatnie pół roku trwały konsultacje z mieszkańcami i instytucjami zainteresowanymi przebiegiem inwestycji. "Intensywne kontakty zaowocowały tym, że prezydent miasta po rekomendacji merytorycznej, przygotowanej przez Wydział Transportu, właściwie zatwierdził ostateczny przebieg i lokalizację trasy tramwajowej. Oczywiście jakieś zmiany w tej linii będą możliwe, ale będą miały charakter kosmetyczny i będą wynikały przede wszystkim z uwarunkowań technicznych" - powiedział wiceprezydent.

Dyskusje z mieszkańcami spowodowały m.in. zmianę przebiegu trasy w rejonie ulic Jagodowej i Jarzębinowej - została przesunięta ze ścisłego sąsiedztwa zabudowań i przesunięta na północ, w rejon biegnącej tam linii kolejowej. "Udało się wyeliminować to zarzewie niezadowolenia. Temat odcięcia od lasu w tym rejonie praktycznie przestał istnieć. To nie byłoby możliwe, gdyby nie trafiły do nas jasne, konkretne oczekiwania mieszkańców" - mówił wiceprezydent. Linia ma też ominąć teren rezerwatu Ochojec.

Nowa linia tramwajowa ma być szybkim środkiem transportu między centrum, a południowymi dzielnicami Katowic - najszybciej rozwijającymi się w mieście. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można się było przesiąść "z drzwi do drzwi", a czas oczekiwania na przesiadkę - nie przekraczać 6 minut.

Planowane są zakupy nowego lub zmodernizowanego taboru - 30 kolejnych nowych wagonów tramwajowych oraz 115 kolejnych autobusów do 2020 r.

Władze miasta szacują koszt inwestycji na 110 mln, liczą na znaczne, przekraczające 50 proc., dofinansowanie z Unii Europejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • www – 06.04.2016

    Budowa tramwaju na południe Katowic to bardzo dobry pomysł. Ale puszczanie linii opłotkami oraz na dodatek z dużą liczbą zakrętów i objazdów może się skończyć na zbudowaniu linii z której pasażerowie będą rzadko korzystali. Przecież tramwaj ma sens tylko kiedy jest najszybszym i dostępnym środkiem transportu! Projektowany tramwaj będzie jechał do centrum Katowic przysłowiowe dwa dni. Wybrano najgorszy z możliwych wariantów przebiegu linii.Ot taka górnośląska tradycja, że linie tramwajowe jeżdżą bardzo często daleko od ludzi. Oby jednak tak się nie stało w Katowicach. Jest jeszcze czas na rozsądne rozwiązanie. Jest XXI wiek, dlatego należy przygotować rozwiązania godne tego wieku, a nie XIX. Nie można zamówić cichych tramwajów podobnie jak zrobił to Olsztyn? Linia powinna być bliżej ludzi. Skończy się trwałość projektu i linia zostanie zamknięta??? Może jednak Katowice powinny zapłacić za linię ze swoich środków a nie z naszych? Pieniądze z UE pochodzą tak naprawdę z naszych podatków.

  • mmm – 06.04.2016

    A Katowice nie są NASZE??Tam ludzie nie płacą podatków??Zastanów się, dwa razy nim napiszesz pierdoły.

  • p.l. – 07.04.2016

    Dobrze pisze "www", KE nie powinna zgodzić się na linię tramwajowa która omija osiedle. Albo krotsza linia , albo dłuższa ale wyprostowana nie okrężna, za to bliżej ludzi.

  • fjodor – 08.04.2016

    Absurdalny jest pomysł, aby tramwaje jeździły obwodnicami osiedli... Po co je budować? Czy ludzie mają podjeżdżać na tramwaj samochodami?

  • andrzejh69 – 11.04.2016

    Taki jest Śląski folklor (nie dotyczy Zagłębia), kontynuowany od lat 50-tych XX wieku, że jak już tramwaje jeżdżą, to obok osiedli a nie przez ich środek. W samych Katowicach: Józefowiec, Os 1000lecia, OS Witosa, Gwiazdy, Os Paderewskiego itp.... gdzie do tramwaju trzeba dojść w co najmniej 5-10,a czasem nawet 15-20 minut.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....