TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Katowice ruszają z inwestycjami tramwajowymi
PAP - Opublikowano: 06.04.2016 14:33:48 5 komentarzy
Katowice ruszają z inwestycjami tramwajowymi

Do końca III kwartału władze Katowic chcą przeprowadzić przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej budowy nowej linii tramwajowej na południe miasta - poinformowano podczas środowej konferencji prasowej. Pierwszy kurs ma się odbyć najdalej za 5 lat.

"Do końca III kwartału bieżącego roku chcemy wybrać wykonawcę dokumentacji projektowej i już rozpocząć te prace" - powiedział wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula.

Według przedstawionego przez niego harmonogramu, tramwaje mają ruszyć nową trasą najdalej za 5 lat. "Zakładam, że jest szansa na to, że za 55-60 miesięcy od dzisiaj odbędzie się pierwszy kurs tą linią tramwajową" - oświadczył.

"Doprecyzowaliśmy przebieg trasy, ustaliliśmy także warunki techniczne poprowadzenia tej linii. Można powiedzieć, że z punktu widzenia przyszłej inwestycji jesteśmy gotowi do odpalenia tego projektu" - dodał wiceprezydent Sobula.

5-kilometrowa trasa miałaby zaczynać się przy obecnej pętli w Brynowie, wieść na południe ulicą Rzepakową, omijać od wschodu m.in. dzielnicę Ochojec i Osiedle Odrodzenia, od zachodu Górnośląskie Centrum Medyczne i kończyć się pętlą Kostuchna przy ul. Armii Krajowej - na wysokości Osiedla Bażantowo.

Jak mówił podczas konferencji Sobula, ostatnie pół roku trwały konsultacje z mieszkańcami i instytucjami zainteresowanymi przebiegiem inwestycji. "Intensywne kontakty zaowocowały tym, że prezydent miasta po rekomendacji merytorycznej, przygotowanej przez Wydział Transportu, właściwie zatwierdził ostateczny przebieg i lokalizację trasy tramwajowej. Oczywiście jakieś zmiany w tej linii będą możliwe, ale będą miały charakter kosmetyczny i będą wynikały przede wszystkim z uwarunkowań technicznych" - powiedział wiceprezydent.

Dyskusje z mieszkańcami spowodowały m.in. zmianę przebiegu trasy w rejonie ulic Jagodowej i Jarzębinowej - została przesunięta ze ścisłego sąsiedztwa zabudowań i przesunięta na północ, w rejon biegnącej tam linii kolejowej. "Udało się wyeliminować to zarzewie niezadowolenia. Temat odcięcia od lasu w tym rejonie praktycznie przestał istnieć. To nie byłoby możliwe, gdyby nie trafiły do nas jasne, konkretne oczekiwania mieszkańców" - mówił wiceprezydent. Linia ma też ominąć teren rezerwatu Ochojec.

Nowa linia tramwajowa ma być szybkim środkiem transportu między centrum, a południowymi dzielnicami Katowic - najszybciej rozwijającymi się w mieście. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można się było przesiąść "z drzwi do drzwi", a czas oczekiwania na przesiadkę - nie przekraczać 6 minut.

Planowane są zakupy nowego lub zmodernizowanego taboru - 30 kolejnych nowych wagonów tramwajowych oraz 115 kolejnych autobusów do 2020 r.

Władze miasta szacują koszt inwestycji na 110 mln, liczą na znaczne, przekraczające 50 proc., dofinansowanie z Unii Europejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • www – 06.04.2016

    Budowa tramwaju na południe Katowic to bardzo dobry pomysł. Ale puszczanie linii opłotkami oraz na dodatek z dużą liczbą zakrętów i objazdów może się skończyć na zbudowaniu linii z której pasażerowie będą rzadko korzystali. Przecież tramwaj ma sens tylko kiedy jest najszybszym i dostępnym środkiem transportu! Projektowany tramwaj będzie jechał do centrum Katowic przysłowiowe dwa dni. Wybrano najgorszy z możliwych wariantów przebiegu linii.Ot taka górnośląska tradycja, że linie tramwajowe jeżdżą bardzo często daleko od ludzi. Oby jednak tak się nie stało w Katowicach. Jest jeszcze czas na rozsądne rozwiązanie. Jest XXI wiek, dlatego należy przygotować rozwiązania godne tego wieku, a nie XIX. Nie można zamówić cichych tramwajów podobnie jak zrobił to Olsztyn? Linia powinna być bliżej ludzi. Skończy się trwałość projektu i linia zostanie zamknięta??? Może jednak Katowice powinny zapłacić za linię ze swoich środków a nie z naszych? Pieniądze z UE pochodzą tak naprawdę z naszych podatków.

  • mmm – 06.04.2016

    A Katowice nie są NASZE??Tam ludzie nie płacą podatków??Zastanów się, dwa razy nim napiszesz pierdoły.

  • p.l. – 07.04.2016

    Dobrze pisze "www", KE nie powinna zgodzić się na linię tramwajowa która omija osiedle. Albo krotsza linia , albo dłuższa ale wyprostowana nie okrężna, za to bliżej ludzi.

  • fjodor – 08.04.2016

    Absurdalny jest pomysł, aby tramwaje jeździły obwodnicami osiedli... Po co je budować? Czy ludzie mają podjeżdżać na tramwaj samochodami?

  • andrzejh69 – 11.04.2016

    Taki jest Śląski folklor (nie dotyczy Zagłębia), kontynuowany od lat 50-tych XX wieku, że jak już tramwaje jeżdżą, to obok osiedli a nie przez ich środek. W samych Katowicach: Józefowiec, Os 1000lecia, OS Witosa, Gwiazdy, Os Paderewskiego itp.... gdzie do tramwaju trzeba dojść w co najmniej 5-10,a czasem nawet 15-20 minut.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....