TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Katowice: Podwyżek! Tramwaj bez motorniczych nie jeździ
GAZETA WYBORCZA - KATOWICE 28.02.2008 - Opublikowano: 29.02.2008 12:19:19
Katowice: Podwyżek! Tramwaj bez motorniczych nie jeździ
Śląskie tramwaje mogą nie wyjechać na tory. W firmie toczy się bój o podwyżki: 500 zł dla motorniczych i 250 zł dla pracowników administracji. Sierpień \'80, który zasłynął ostatnio ze zorganizowania pierwszego w Polsce strajku w hipermarkecie Tesco w Tychach, tym razem wziął na celownik Tramwaje Śląskie. Związkowcy domagają się w firmie znacznych podwyżek: po ok. 500 zł dla motorniczych i pracowników technicznych oraz po 250 zł dla pracowników administracji. Podwyżki mają wejść w życie do 1 marca. Jeżeli ich nie będzie, związek zapowiada, że jest gotowy do ogłoszenie strajku.
- Nasze żądania nie są wygórowane, bo tramwajarze w Krakowie czy w stolicy zarabiają nawet dwa razy więcej niż na Śląsku. Z powodu żenująco niskich zarobków ludzie uciekają z firmy. Jeżeli nic się nie zmieni, za kilka tygodni tramwaje i tak zostaną w zajezdniach, bo nie będzie miał kto nimi jeździć - przekonuje Bogusław Ziętek, szef Sierpnia \'80.
Faktycznie Tramwaje od dłuższego czasu szukają motorniczych, bo część starszych pracowników przeszła na emerytury, a młodzi wyjechali za granicę albo znaleźli inną pracę. Kryteria nie są wygórowane. Wystarczy ukończony 20. rok życia i zaliczony kurs finansowany przez urzędy pracy. Kandydat ma stuprocentową gwarancję, że po jego ukończeniu zostanie zatrudniony. Aby rozpocząć szkolenie, trzeba przejść testy psychologiczne, ale, co ciekawe, nie trzeba mieć prawa jazdy. Niestety zarobki są marne: motorniczy zarabia ok. 1200 zł na rękę.
- Aby znaleźć chętnych do pracy, nowym ludziom proponuje się lepsze stawki niż starym pracownikom. To chora sytuacja - dodaje Bogusław Ziętek . Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich, mówi, że żądania Sierpnia \'80 są zbyt wygórowane, a związek jest tylko jednym z kilku działających w Tramwajach Śląskich. - Nasz budżet nie pozwala na aż tak wysokie podwyżki. Cały czas jednak negocjujemy. Mam nadzieję, że się dogadamy - mówi prezes Berkowski. Przyznaje, że Tramwajom przydaliby się nowi pracownicy, przede wszystkim motorniczy. - Mamy takie same problemy jak większość firm. Nie tylko nam brakuje rąk do pracy - przekonuje Berkowski.
W maju zeszłego roku Tramwaje Śląskie, po 15 latach batalii, trafiły wreszcie w ręce samorządów. Choć od tamtego czasu minęło dziewięć miesięcy, wciąż nie wiadomo, jaka będzie przyszłość spółki. Formalnym właścicielem Tramwajów Śląskich nadal ma pozostać stworzony przez gminy Komunikacyjny Związek Komunalny GOP. Niewykluczone jednak, że w przyszłości tabor zostanie rozdzielony od torowisk. To ma ułatwić zarządzanie spółką.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Katowice
motorniczy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....