TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Katowice będą miały tramwajową obwodnicę centrum. W 2020 r.
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 21.12.2017 09:34:09 5 komentarzy
Katowice będą miały tramwajową obwodnicę centrum. W 2020 r.

Nowa linia tramwajowa wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach powinna powstać do połowy 2020 r. - podał w środę katowicki magistrat. Dzięki niej centrum miasta zyska tramwajową obwodnicę, a także m.in. możliwość doprowadzenia tramwaju do węzła przesiadkowego Sądowa.

Środowa informacja w biuletynie katowickiego magistratu nawiązuje do podpisanej w poniedziałek umowy na dofinansowanie pierwszego etapu obecnego unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – w całości szacowanego na ok. 885 mln zł.

Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów. W pierwszym jego etapie ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii na Zagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy 45 nowych tramwajów oraz pojazdów specjalistycznych.

W środę Katowice przekazały, że budowa linii wzdłuż ul. Grundmanna została przewidziana na okres od drugiego półrocza 2018 r. do pierwszego półrocza 2020 r. "Wszystko wskazuje na to, że procedura przetargowa w celu wyłonienia wykonawcy tych robót będzie prowadzona w połowie przyszłego roku" - zasygnalizował samorząd.

Linia wzdłuż ul. Grundmanna połączy dwie istniejące linie biegnące ul. Chorzowską oraz ul. Gliwicką. Dzięki niej centrum miasta zyska tramwajową obwodnicę, a także możliwość dalszego rozwoju sieci tramwajowej – od skrzyżowania z ul. Chorzowską wzdłuż ul. Stęślickiego do północnych dzielnic miasta, a w drugą stronę od skrzyżowania z ul. Gliwicką do centrum przesiadkowego Sądowa.

Węzeł Sądowa będzie położonym najbliżej ścisłego centrum Katowic obiektem z zapowiadanej w tym mieście sieci centrów przesiadkowych. Ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne, pełniąc funkcję nowego katowickiego dworca autobusowego.

Katowicki magistrat obecnie wybiera wykonawcę budowy węzła, który – zgodnie z intencją miasta – miałby być gotowy pod koniec 2019 r. lub na początku 2020 r. Według wcześniejszych informacji nie dotrą tam – przynajmniej w bliższej przyszłości - tramwaje kursujące pobliską ul. Gliwicką. Droga do przystanku tramwajowego będzie oznaczała przejście ok. 300-400 m.

Ostatnim zaplanowanym etapem obecnego projektu Tramwajów Śląskich będzie natomiast budowa nowej linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic. Powiedzie ona od istniejącej pętli Brynów do planowanej pętli Kostuchna w rejonie skrzyżowania ul. Armii Krajowej i Bażantów. Obsłuży m.in. szpital w Ochojcu i osiedle Odrodzenia.

Szacunkowy koszt całkowity nowej linii na południe Katowic to 135,2 mln zł, w tym wydatki kwalifikowane 110 mln zł, a dofinansowanie 71,2 mln zł. "Wniosek o dofinansowanie tej inwestycji środkami Unii Europejskiej jest przygotowywany, a podpisanie umowy o dofinansowanie planowane jest na IV kw. 2018 r." - podał w środę katowicki magistrat.

"Bardzo się cieszymy, że – poza modernizacją istniejących torowisk – w tym projekcie mamy pierwsze od 40 lat zadania rozwojowe. Dwie nowe linie tramwajowe w Katowicach znacząco ułatwią mieszkańcom poruszanie się po mieście" - ocenił cytowany w katowickim biuletynie prezes Tramwajów Śląskich Bolesław Knapik.

Maksymalny koszt całkowity pierwszego etapu projektu Tramwajów Śląskich wyliczono na 766,8 mln zł brutto, w tym koszt kwalifikowany (prac mogących zawierać się w unijnym projekcie) na 623,6 mln zł netto. Podpisana w poniedziałek umowa zakłada dofinansowanie ze środków na transport miejski Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą 393,3 mln zł (ok. 63 proc.).

Etap drugi będzie zawierał jedno zadanie budowy nowej linii (połączenie do Placu Wolskiego w Bytomiu) i 12 zadań związanych z modernizacją istniejącej infrastruktury. Koszt całkowity oszacowano tu na 168,2 mln zł, w tym wydatki kwalifikowane na 151,4 mln zł, a dofinansowanie na 98 mln zł. Etap trzeci to wyłącznie linia na południe Katowic.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • Nie-hanys – 21.12.2017

    Dla nie-hanysów przydała by się mapka,taka nawet poglądowa : (

  • www – 21.12.2017

    Tylko co teraz jest przy Grundmanna, że będzie się tam opłacało puścić tramwaj?

  • Krispolo – 22.12.2017

    Jak przy takich inwestycjach prezentują się Gliwice?

  • mechanik – 22.12.2017

    @www Tablica po niemiecku ?

  • Rob – 05.01.2018

    Budowa tej obwodnicy nie musiała by nastąpić, gdyby nie zlikwidowano na katowickim rynku podczas ostatniej przebudowy łuków torowych. Dzięki nim linia 23 mogła bezpośrednio skręcać z al. Korfantego w Warszawską, bez "chorych" wjazdów kieszeniowych na pl. Wolności, jak jest obecnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....