TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kampania 2018: Wasserman też chce budować metro w Krakowie
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 20.09.2018 15:15:58 1 komentarz
Kampania 2018: Wasserman też chce budować metro w Krakowie (foto: ZIKiT)

Kandydatka Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Krakowa Małgorzata Wassermann zapowiedziała, że jeśli wygra wybory, to podejmie działania, zmierzające do powstania metra w mieście. Według niej, rozpoczęcie budowy mogłoby nastąpić pod koniec kadencji; docelowo mogą powstać trzy nitki metra.

W czwartek Wassermann przedstawiła dziennikarzom założenia programu dotyczącego komunikacji w Krakowie. Jak podkreśliła, tylko podejście całościowe do tego tematu da szansę na poprawę jakości poruszania się po mieście. Jako dwa podstawowe środki transportu zbiorowego w przyszłości, wymieniła metro i kolej aglomeracyjną. Zapowiedziała też rozbudowę i modernizację sieci tramwajowej.

Według niej, zachętą dla krakowian, aby przesiąść się ze swoich samochodów do pojazdów komunikacji miejskiej w mniejszym stopniu będzie cena biletów, a większym – szybka, sprawna i bezkolizyjna możliwość poruszania się po Krakowie. "Stąd metro, kolej aglomeracyjna, parkingi park&ride na obrzeżach miasta" - wyliczała.

Zastrzegła, że po wygranych wyborach będzie też podejmować działania zmierzające do obniżenia cen za bilety na komunikację miejską.

O szczegółach dotyczących budowy metra mówił prof. Krzysztof Stypuła z Politechniki Krakowskiej. Według niego, stworzenie tej formy transportu publicznego w mieście jest konieczne, bowiem wyczerpały się już możliwości komunikacji naziemnej: autobusowej i tramwajowej.

"W tej chwili nie jest czas na dyskusje czy jest potrzeba, to jest czas na decyzję, że musimy budować" - ocenił. Jak dodał, budowa metra w Krakowie będzie tańsza niż w Warszawie, bowiem powinno powstać tu raczej tzw. lekkie metro, biegnące częściowo nad ziemią i korzystające z rozwiązań automatycznych. Według niego, istnieją rożne możliwości sfinansowania inwestycji, w tym partnerstwo publiczno-prywatne i środki unijne.

Wassermann zapowiedziała, że będzie się także ubiegała o środki rządowe na ten cel. "Skoro jest to dla nas oczywiste, że walczymy ze smogiem i hałasem komunikacyjnym, to liczymy, że drugie miasto w Polsce będzie miało wsparcie ze strony rządu" - zaznaczyła.

Pierwsza nitka metra – zapowiedział prof. Stypuła – powinna biec od Nowej Huty, przez okolice Dworca Głównego PKP do Bronowic. Kolejne - z okolic Wieliczki do centrum miasta, a także na północne peryferia miasta wzdłuż al. 29 Listopada.

Za budową metra opowiedzieli się mieszkańcy Krakowa w referendum, które zostało zorganizowane równolegle z wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 r. (55,11 proc. na tak). W tym miesiącu prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podpisał umowę z firmą, która opracuje studium wykonalności metra. Zostaną w nim uwzględnione szczegółowe aspekty techniczne, analizy finansowe i ekonomiczne oraz możliwości realizacji tej inwestycji.

Krakowski radny Włodzimierz Pietrus, który mówił o kolei aglomeracyjnej zaznaczył, że jest to rozwiązanie najprostsze do wykonania, bo "tory kolejowe są, trzeba tylko po nie sięgnąć". Według niego, system miałby zostać oparty na linii średnicowej z Krakowa Głównego do Krakowa Płaszowa, która jest obecnie modernizowana przez PKP PLK, a także na tzw. dużym ringu kolejowym, który wzbogacony przystankami aglomeracyjnymi i parkingami park&ride, mógłby przejąć znaczącą część pasażerów dojeżdżających do miasta samochodami.

Kolej aglomeracyjna – mówił Pietrus – mogłaby też wykorzystać zmodernizowaną linię towarową biegnącą od krakowskiej elektrociepłowni do centrum Nowej Huty.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
metro
budowa
kampania wyborcza
  • mechanik – 20.09.2018

    Małgorzata Wassermann, wspólnie z prof. Krzysztofem Stypułą przedstawili dwie linie metra. Przecież to czysty populizm wyborczy. Metro na Rząske to po prostu bzdura do n-tej potęgi. Pomijając potok pasażerski, jest świeżo odremontowany przystanek kolejowy na E30, z Rzaski (Mydlniki) będzie kilkanaście minut pociagiem do centrum. Tunelem można za to Hute z obwodnicą/Rząską skomunikować, za ułamek kwoty potrzebnej na metro. Podobnie bzdury dotyczą Bieżanowa. Aleje zaś nie metro, a tramwaj.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....