TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Kampania 2018: PiS chce budować szybki tramwaj w Gdańsku, kosztem wyburzenia budynków
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 13.09.2018 19:21:20
Kampania 2018: PiS chce budować szybki tramwaj w Gdańsku, kosztem wyburzenia budynków

Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński zapowiedział w czwartek, że gdy wygra wybory doprowadzi do powstania szybkiej linii tramwajowa łączącej południową część miasta z Gdańskiem-Wrzeszczem. Taką trasę tramwaj ma pokonywać w 15 minut.

"To jest bardzo duży projekt infrastrukturalny, który dotyczy nie tylko transportu publicznego w Gdańsku, ale także kierowców, pieszych i rowerzystów. To będzie rewolucja, jeśli chodzi o kwestie poruszania się po Gdańsku. Dotychczas mieliśmy jedną linię tramwajową łączącą wschód z zachodem (miasta). Chcielibyśmy, aby powstała też oś komunikacyjna z północy na południe" - powiedział na konferencji prasowej polityk Prawa i Sprawiedliwości.

Jak dodał, jego propozycja szybkiego tramwaju skierowana jest głównie do ok. 100 tysięcy mieszkańców południowych dzielnic Gdańska, które, zdaniem Płażyńskiego, są obecnie "trochę wykluczone z transportu publicznego".

Szacowany czas przejazdu na nowej linii tramwajowej z pętli Łostowice-Świętokrzyska, w prawie prostej linii przez ulicę Łostowicką, do Wrzeszcza, gdzie pasażerowie będą mogli się przesiąść np. na Szybką Kolej Miejską i inne pociągi, ma wynieść 15 minut.

Na obecnie istniejącej trasie do Wrzeszcza z pętli Łostowice-Świętokrzyska, wiodącej przez Śródmieście Gdańska, tramwaj pokonuje taką odległość w 31 minut. Projektowana zaś obecnie przez władze Gdańska linia tramwajowa z pętli Łostowice-Świętokrzyska, poprzez min. dzielnicę Jasień, do Wrzeszcza, zakłada czas podróży na ok. 26 minut.

"Transport publiczny, żeby był naprawdę konkurencyjny, żeby ludzie przesiadali się do niego z samochodów, musi przede wszystkim być szybki, punktualny i za odpowiednią cenę. Jeżeli chcemy zachować tę szybkość, to musimy stworzyć szybki tramwaj. I jedynie nasze rozwiązanie wychodzi takiemu tramwajowi naprzeciw" - ocenił kandydat PiS.

Na proponowanej przez Płażyńskiego nowej linii tramwajowej będzie 9 przystanków. "Ponieważ przystanków nie będzie tak wiele, to tramwaje będą mogły rozpędzić się nawet do prędkości 70 km/h" - zauważył polityk. Jak dodał, proponowane przez niego rozwiązanie pozwoli też zlikwidować korki na skrzyżowaniu ulicy Havla z Armii Krajowej, gdzie w ramach inwestycji powstałby wiadukt. Nowa trasa tramwajowa oznaczałaby m.in. rozbiórkę kilku budynków.

Zdaniem Płażyńskiego, szacunkowy koszt inwestycji wyniesie ok. 600 milionów zł. Dodał, że tego typu przedsięwzięcia mogą się ubiegać o dofinansowanie z budżetu UE do 85 proc.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
szybki tramwaj
  • Norbert Rzepka – 13.09.2018

    600 mln? Coś z deczka mało...

  • Andrzej Badolog – 13.09.2018

    Niech buduje brawo!!!!!

  • Kamil Nowakowski – 13.09.2018

    SKMka też niby szybka, a zajeżdża na wszystkie stacje xd

  • Paweł Pasternak – 13.09.2018

    Nic dziwnego. Polskę też burzy.

  • Dominik Pawlik – 13.09.2018

    Tramwaje to sie nadaja ale do muzeum transportu.

  • Krzysztof Koprowski – 14.09.2018

    70 km/h, a Pesy mają ograniczniki do 55 km/h :) Do tego nadal sporo skrzyżowań, ale Vśr lepsza niż na bezkolizyjnej PST :)

  • Mateusz Cieslak – 14.09.2018

    paradoksalnie Wrzeszcz - Morena to najbardziej potrzebna trasa w Gdańsku. Adamowicz od 20 lat podchodzido tego jak pies do jeża. I owszem, parę wyburzeń będzie koniecznych bo od Traugutta do Miszewskiego jest zbyt wąsko, ew zamknąć Do Studzienki / odzyskać siedlecką od Politechniki.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....