Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kamień węgielny na budowie II linii metra na Woli

infotram
11.08.2017 08:51
0 Komentarzy

Na budowiezachodniego odcinka II linii metra wmurowano już kamień węgielny. W piątek, 11sierpnia, akt erekcyjny, podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, Prezydentm.st. Warszawy, umieszczono w metalowej tubie w stropie stacji Księcia Janusza(C06).

Prace przy budowiezachodniego odcinka idą zgodnie z harmonogramem i będą powoli schodziły podziemię co oznacza, że nie będą już tak uciążliwe dla mieszkańców. Jeśli niepojawią się jakieś nieprzewidziane okoliczności na początku przyszłego rokurozpocznie się już drążenie podziemnych tuneli. Metro zmieni Wolę, a mieszkańcytego rejonu lewobrzeżnej Warszawy uzyskają szybkie połączenie z centrum oraz zpierwszą linią metra – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st.Warszawy.

Umowę na budowę zachodniego odcinka II linii metra podpisano29 września 2016 r., a prace potrwają 38 miesięcy. W kierunku zachodnimpowstanie ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) pod ul. Płocką wrejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską powschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny orazKsięcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. KsięciaJanusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacjiKsięcia Janusza na ul. Świętokrzyską potrwa ok. 12 minut.

Wykonawcą zachodniego odcinka jest wybrana w przetarguturecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., która w konsorcjum zdwoma innymi firmami, wybudowała wcześniej centralny odcinek II linii metra.Kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590 zł brutto. Projektantem jest BiuroProjektów „Metroprojekt”.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszymśrodkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października2008 r. dziennie jeździ ponad 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metrarozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą już ok. 140 tys.pasażerów dziennie. Po rozbudowie II linii w kierunku Targówka i Bemowa, metrobędzie najwygodniejszym połączeniem tych dzielnic z centrum miasta, a poprzesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częściąlewobrzeżnej Warszawy.

Budowa I etapu zachodniego odcinka II linii metra (wliczbach):

Budowa obejmuje: 3 stacje – C06 Księcia Janusza, C07 Młynów,C08 Płocka;

3 wentylatornie szlakowe – V9, V8, V7; 3 tunele szlakowe -D9, D8, D7 oraz komorę demontażową V9A.

Długość: 3,4 km;

Całkowita długość tuneli: 5 047 m;

Długość toru prawego – 3 481,6 m;

Długość toru lewego – 3 477,7 m;

Długość stacji: C06 Księcia Janusza i torów odstawczych -606,1 m; C07 Młynów – 168,2 m, C08 Płocka – 163,6 m;

Długość komory demontażowej – 18,3 m.

Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie): 341330 m3;

Kubatura stacji: C06 Księcia Janusza z torami odstawczymi -188 480,9 m3, C07 Młynów – 56 636,6 m3, C08 Płocka – 59 198,0 m3 .

Poziom szyny pod poziomem terenu – od 12,3 m do 18,2 m(średnio 15,2 m).


Komentarze