TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Już 24 mln zł na remonty poznańskich torowisk w 2017 r.
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 16.10.2017 19:43:07 4 komentarze
Już 24 mln zł na remonty poznańskich torowisk w 2017 r.

W 2017 roku miasto Poznań wydało łącznie 24 mln zł na remonty infrastruktury torowo-sieciowej, a kolejne 10 mln zł kosztować będzie jej bieżące utrzymanie. We wtorek rusza drugi etap ostatniego dużego remontu zaplanowanego na ten rok.

Jak podkreślił Ryszard Bączkowski z urzędu miasta, władze Poznania na remonty torowisk przeznaczyły w tym roku łącznie 24 mln zł. Jak mówił, z tych środków udało się wyremontować m.in. torowisko na ul. Królowej Jadwigi, które oddano do użytku na początku września, oraz torowisko na ul. 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od Hetmańskiej do pętli Dębiec.

"Odnowiono też węzeł rozjazdowy Bałtyk, wymieniono zwrotnice na Mielżyńskiego, Fredry, Fortecznej i Strzeleckiej, jak również szyny łukowe na pl. Wielkopolskim oraz u zbiegu ulic Winogrady-Murawa. Wyremontowane zostały też przejazdy na ul. Przybyszewskiego, Krańcowej i Armii Poznań, gdzie zastosowano płyty tłumiące hałas" - wskazał Bączkowski. Dodał, że bieżące utrzymanie tych torowisk to koszt kolejnych 10 mln zł.

We wtorek ruszy natomiast drugi etap ostatniego dużego remontu zaplanowanego na ten rok, czyli przebudowa torów na ul. Dąbrowskiego. "Remont torowiska na ul. Dąbrowskiego od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego ruszył 18 września w związku ze złym stanem torowiska. Na odcinku tym tramwaje musiały poruszać się z prędkością nie większą niż 15km/h. Stan torowiska na tym fragmencie był krytyczny. Torowisko nie przeszło generalnego remontu od czasu powstania w latach 60. Remonty bieżące były wykonywane w latach 80., a w ostatnim czasie naprawy odbywały się jedynie na zasadzie działań w trybie awaryjnym" - zaznaczył Bączkowski.

Koszt tej inwestycji to ok. 2,5 mln zł. Dyrektor techniczny MPK Poznań Sp. z o.o. Marek Grzybowski poinformował, że pierwszą część remontu tego torowiska udało się zakończyć w planowanym terminie.

"Remont, który prowadzimy, polega nie tylko na wymianie szyn i podkładów, ale również ingeruje w podłoże. Wymieniamy konstrukcję torowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Torowisko będzie pokryte masą bitumiczną, co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżą się okoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej" - zaznaczył Grzybowski.

Jak dodał, we wtorek rozpoczną się prace po północnej stronie ulicy. Inwestycja, jak zapewniają władze miasta, została zaplanowana dwuetapowo po to, aby utrzymać przejezdność w ul. Dąbrowskiego.

Przywrócenie normalnego ruchu na tym odcinku planowane jest na drugą połowę listopada.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
remont
MPK Poznań
  • Dr. NO – 16.10.2017

    Ten rok to naprawdę ogromny skok w utrzymaniu poznańskich torowisk. Oby był początkiem trwałego zjawiska dbania o infrastrukturę tramwajową, a nie tylko pojedynczym skokiem.

  • kolejFAN – 17.10.2017

    pewnie efekt psujotora z moderszajsu

  • marpok – 17.10.2017

    kolejFAN na pewno to efekt 14 Combino i 45 Tramino. Wszystkie sztywne wózki posiadają.

  • breslauer – 18.10.2017

    Przecież ten kolejFAN z daleka śmierdzi niezapomnianym Grubym!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....