TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jutro umowy na tramwaje dla Krakowa
InfoTram.pl - Opublikowano: 15.01.2018 16:01:21 42 komentarze
Jutro umowy na tramwaje dla Krakowa

Jutro, 16 stycznia, podpisane zostaną dwie umowy na tramwaje dla Krakowa.

MPK zawrze je z konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i Stadler Polska Sp. z o.o. Pierwsa dotyczyć będzie 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów, druga natomiast to umowa realizacyjna pierwszej części zamówienia obejmująca dostawę 35 tramwajów.

Tym samym kończy się saga z wyborem wykonawcy tego zamówienia. Przypomnijmy, że w dniu 10 listopada 2017 MPK Kraków ogłosiło ofertę złożoną przez konsorcjum w postepowaniu przetargowym na dostawę 50 tramwajów dla Krakowa jako zwycięską. Wcześniej to PESA została zwycięzcą. Firma z Bydgoszczy ostatecznie nie zdecydowała się na podpisanie umowy z krakowskim przewoźnikiem.

Tym samym do Krakowa trafią Tramino. Pojazd zaproponowany dla MPK Kraków to nowoczesny, niskopodłogowy, energooszczędny tramwaj z obrotowymi wózkami. Zgodnie ze złożoną ofertą tramwaj dla Krakowa powstanie w całości w Polsce. Został zaprojektowany wspólnie przez inżynierów Solarisa i Stadler Polska.

Więcej na temat umowy jutro w InfoTram.pl.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
Stadler
umowa
Kraków
  • sadza – 15.01.2018

    aaaa nareszcie!!

  • Jackowski Jasnowidz – 15.01.2018

    POdpisanie tej umowy będzie się zaściankowemu krakowowi odbijać czkawką latami, widmo zdezelowanych torowisk, wagonów wpadających na kamienice będzie codziennością

  • Locutus – 15.01.2018

    No wreszcie... Wszystko dobre, co sie dobrze konczy... Ta historia byla prawdziwie fascynujacym thrillerem... Byl czarny charakter, byly nieoczekiwane zwroty akcji, bylo trzymanie w napieciu do ostatniej chwili...

  • daz – 15.01.2018

    @jackowski: specjalista potrzebny na cito jak widać.

  • zibi – 15.01.2018

    Pesa chciała ale nie zdecydowała się podpisać dla dobra MPK Kraków i swojej zguby. Zaściankowość występuje nad Brdą a nie grodzie kraka.

  • ooO – 15.01.2018

    Jakby jasnowidze istniały To by codziennie w totka Miliony wygrywały

  • advisor – 15.01.2018

    @ooOOtóż to!No i doczekaliśmy się szczęśliwego finału. Teraz tylko czekać na dostawy i myśleć o następnym przetargu, bo ten to zdecydowanie za mało.

  • ed – 15.01.2018

    Te solarki to odbiją się jeszcze potężną czkawką. Mieszkancy miasta na to nia zasłużyli.

  • marta – 15.01.2018

    A dla czego mają się odbić czkawką?

  • Bartek – 15.01.2018

    No u nas w Poznaniu. Teamino mocno zużył torowiska... i mimo fajnego designu i ogólnie dobrze podkładanego wnętrza rozowonue jest. Po 6 latach widacze mogą nie dotrwać do trzydziestki. I z awariami tez trochę jest problemów. I krakusy musicie wiedzieć ze tramino testowy jest duuuzo lepszy niż te u nas dostarczone ...

  • Krakowianin – 15.01.2018

    Brawo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Adam – 15.01.2018

    Tutaj wizualizacja https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvSp5wGtahSg2jsX2J3C2y39EbxFKWyhSFTxoJYgN2vdOEA_tu

  • Żenua – 15.01.2018

    @AdamTo nie jest nawet Solaris na tej wizualizacji

  • Mieteq – 15.01.2018

    @AdamAni to Solaris, ani tramwaj który spełnia SIWZ z tego przetargu.

  • Kuba – 15.01.2018

    Badziewia dla badziewiaków krakowskich

  • Pesiak – 15.01.2018

    Mają co chcieli ...... pasztet hehehe

  • gross – 15.01.2018

    @Kuba -co żal a ty musić się tułać Pesami

  • dd – 15.01.2018

    Ale co poniektórych bolą tyłki. A ja się cieszę :)

  • sdemi – 15.01.2018

    @AdamJak komuś kradniesz zdjęcia z postów to chociaż przeczytaj te posty do końca

  • Brad – 16.01.2018

    Jedyny słuszny wybór.Bardzo niezawodne pojazdy. Przede wszystkim porządnie wykonane ze świetnych podzespołów w przeciwieństwie do MT, Pesy.No i pod kątem designu również rozkłada na łopatki :)

  • VIKI – 16.01.2018

    @Brad - nie wiesz o czym piszesz, wystarczy pobyć na zajezdniach w Poznaniu i Olsztynie i od razu zmienisz zdanie o tych świetnych podzespołach

  • P wawa – 16.01.2018

    Ciekawe czy gdyby PESA miała czas do 15 stycznia to zrezygnowała by z tego kontraktu.

  • kos – 16.01.2018

    Jeśli porównać jakość i niezawodność tramwajów Pesy, Solarisa i MT eksploatowanych w kraju to odpowiedź nasuwa się sama.

  • esbek – 16.01.2018

    @ kos A masz jakieś merytoryczne porównanie, po za wpisami hejterów różnych firm?

  • Locutus – 16.01.2018

    @ Bartek - rycie torowiska to zasługa wózków sztywnych. W krakowskich Tramino wózki będą skrętne, więc ten problem nie powinien się pojawić. Co do awaryjności - pożyjemy, zobaczymy, ale Pesę trudno im będzie pod tym względem pobić... Od nastania zimy niemal codziennie mamy w Krakowie zatrzymania w ruchu spowodowane awariami Krakowiaków...

  • MG15 – 16.01.2018

    Obiektywne dane dotyczące niezawodności poszczególnych typów wagonów,ich konstrukcji ułatwiającej obsługę i ewentualne naprawy, nie są łatwo dostępne, ale odpowiednie służby operatorów powinny je posiadać, choćby w celu optymalizacji eksploatacji posiadanych wagonów, jak i w celu wyeliminowania zakupów produktów technicznie nie udanych.Krakowiak ma swoje wady, ale wykonuje znaczną część pracy przewozowej na liniach 4, 50 i 52.Dla informacji - pełny reset układów elektronicznych Krakowiaka to około 2 minuty, a Bombardiera kilkadziesiąt sekund - tylko Krakowiak wymaga niestety częściej tego resetu.

  • edi – 16.01.2018

    @VIKI Taaak? A to ciekawe. Nie czytaj gazetkowych bzdetów czy nawiedzonych pesofili tylko pobądź w zajezdniach w Częstochowie, na Śląsku czy Warszawie, to dopiero ci uszy zwiędną. O Krakowie nawet już nie wspominam. Nawiedzonym dziękujemy.

  • AXC – 16.01.2018

    Oby się dobrze sprawowały i może doczekamy się porównań niezawodności, dostępności krakowiaków i Tramino.

  • edi – 16.01.2018

    @MG15 "optymalizacji eksploatacji posiadanych wagonów" nie jest możliwa dla modeli bardzo uciążliwych w serwisowaniu, a krakowiak wybitnie do takich należy. Co tanie to niestety drogie, i to bardzo. Pełny reset krakowiaka to... 10minut, co wystarczy do zakorkowania I obwodnicy. Do tego lubią po drodze nabrać pierdyliard zakłóceń gwarantujących boje resetem na trasie, co ciekawe dla pasażerów nie jest. "Obiektywne dane dotyczące niezawodności" podają ilość tych co jeżdżą. Jak to nieważne, grunt, że statystycznie jeżdżą...

  • Combino – 16.01.2018

    @edi: bo ty gimbazo,siedząc cały czas w swoim krakowskim ku...dołku,w ogóle bywasz w w/w zajezdniach. Nie rozśmieszaj,bo ciebie już nawet grono hejterów na stronie "Partii Pracujących Kurdystanu" ma dość :D@esbek: na razie nie ma porównań,bo w żadnym mieście nie jeżdżą jednocześnie Pesy i Solary. We Wrocławiu mają Pesy i MT i nawoływania do zaprzestania zakupów Bied nie wzięły się znikąd; w Zagłębiu też niedawno jechałem Biedą i - mimo że to i tak najlepszy tramwaj na tej trasie - średnio to wyglądało (np. mogłem sobie pokiwać słabo zamocowanym oparciem siedzenia przed mną,co nawet uwieczniłem na filmie) ;)

  • krakus – 16.01.2018

    Ja mieszkam w Krakowie i uważam, że Krakowiaki mimo że mają wady jak każdy inny tramwaj, to jestem zadowolony z tych tramwajów. Najmilej się nimi jeździ. Szkoda, że miasto nie kupiło nowych krakowiaków.

  • mechanik – 16.01.2018

    @eurotram Operuj faktami a nie inwektywami, jak cię fakty bolą. Skończyły się czasy głupiego hejtu, wybitnie szkodzącego temu co go rozsyłał. Nawet takie nawiedzone indywidua muszą to w końcu zrozumieć. No chyba, że gawiedzi opiszesz kolejny zachwyt po jeżdżeniu na desce z pianką, bo to ci dobrze wychodziło.

  • olala – 16.01.2018

    @Combino Takie wpisy jak krakus, to daruj sobie. To jest tak głupie, że szkoda nawet komentować. Wystarczy tylko tam mieszkać i kilka razy przymusowo podrałować na piechotę.

  • Edi – 16.01.2018

    @esbek - Krakowiak ma sprawność 80%, Tramino Olsztyn sprawność 99%.

  • Edi – 16.01.2018

    @krakus - co jest świetnego w codziennych zatrzymaniach Krakowiaków?

  • mechanik – 16.01.2018

    Dobrze sie stalo

  • esbek – 16.01.2018

    @EdiA jak to jest liczone? Bo jeżeli w ruchu jest 80% pojazdów, to nie znaczy, że sprawność wynosi 80%.

  • mechanik – 16.01.2018

    To standardy krakowskie narzucone przez mpk ku czci p. prezydenta.

  • Edi – 16.01.2018

    @esbek - jest liczone razem z tymi 7 niesprawnymi Krakowiakami.

  • esbek – 16.01.2018

    @Edi 7 jest niesprawnych? A coś bliżej z jakiego powodu to wiadomo?

  • zibi – 16.01.2018

    W kasach mpk i gabinetach magistratu nie ma smaru, co teraz ? Mechaniku poratuj.

  • haha – 18.01.2018

    Ale boli :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....