TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jutro premiera Tramino dla Lipska
InfoTram.pl - Opublikowano: 10.02.2017 17:38:00 29 komentarzy
Jutro premiera Tramino dla Lipska

Zupełnie inny niż dotychczasowe tramwaje od Solarisa. Jutro w Lipsku oficjalna premiera najnowszego pojazdu szynowego producenta z Bolechowa. My widzieliśmy go już dziś. Byliśmy również we wnętrzu.

Solaris zamyka tym kontraktem pewien etap swojej dotychczasowej działalności. To może być ostatnie tramwaje zamówienie zrealizowane przez Solaris Bus&Coach. Teraz pora bowiem na Solaris Tram, wspólne przedsięwzięcie ze Stadlerem. Przed firmą nowe wyzwania i na pewno nowe kontrakty. Rynek niemiecki jest tym, na który nowa spółka położy duży nacisk. Nic zatem dziwnego, że przygotowania do jutrzejszej premiery prowadzone są dokładnie i skrupulatnie. Chciałoby się powiedzieć ze szwajcarską precyzją. Tramino Lipsk to jednak pojazd wyprodukowany w Polsce. Solaris po raz kolejny pokazuje, że można. Nadal jest jedyną firmą z naszego kraju, która sprzedaje tramwaje do Niemiec.

Tramwaj przygotowywany do jutrzejszej prezentacji to drugi pojazd, jaki dotarł do Lipska. Pierwszy trafił do Niemiec jeszcze w ubiegłym roku. Od razu trafił na testy. Te trwają. Po ich zakończeniu wagony ruszą w miasto.

Tramino, ale jakby nie Tramino. Jak wspominamy na wstępie wizualnie wagon dla Lipska różni się od pojazdów, które Solaris produkował dotychczas dla Poznania, Olsztyna, Jeny czy Brunszwiku. Takie były jednak wymagania klienta. Na uwagę zwraca również ciekawe wnętrze pojazdu. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl na uwagę zasługują zwłaszcza specjalnie zaprojektowane panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światła do warunków pogodowych. W zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwach ciepłych, natomiast latem w zimnych co znacząco podniesie komfort podróżowania.

W pojeździe zastosowano cztery pary szerokich drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1500 mm oraz dwie pary jednoskrzydłowych o szerokości 800 mm. Dzięki takim parametrom możliwe jest płynne i szybkie wsiadanie i wysiadanie podróżujących. Usprawniono także system informacji pasażerskiej umieszczając specjalne zewnętrzne wyświetlacze, dla pasażerów wsiadających do tramwaju, zabudowane nad dwuskrzydłowymi drzwiami pojazdu. Tramwaj wyposażony jest w wydajną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Oddzielne urządzenie chłodzące zapewnia komfort pracy motorniczemu spędzającemu w pojeździe najwięcej czasu.

Koncepcja stylistyczna wagonów powstała w ścisłej współpracy z klientem oraz studiem projektowym IFS Design od najwcześniejszych etapów przygotowań realizacji zamówienia. Szczegółowa analiza rozmieszczenia poszczególnych elementów pozwoliła na zoptymalizowanie tramwaju pod kątem komfortu i ergonomii, a także przyzwyczajeń i życzeń motorniczych miasta Lipsk. Motorniczy skorzysta choćby z ergonomicznego, w pełni zautomatyzowanego fotela. Chcąc zapewnić maksymalną spójność estetyczną i jednocześnie zredukować hałas urządzeń umieszczonych na pojeździe, tramwaj wyposażono w osłony dachowe.

Jutro premiera! Czekamy na więcej. Do tematu będziemy wracać na łamach InfoTram.pl .



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Lipsk
Tramino
  • a2n – 10.02.2017

    Pomimo, że na fotografiach wiele nie można dostrzec wygląda na to, że jest to pierwszy porządny tramwaj Solarisa. Chyba mógłby śmiało konkurować z Krakowiakiem.

  • Solaris – 10.02.2017

    @a2nCo ty porównujesz? Pesę - firmę, która nawet nie zna swoich mocy przerobowych i bierze każdy przetarg, jaki popadnie, a potem oddaje do użytku to, co oddaje; i Solarisa - firmę rzetelną, która dostarcza wszystkie pojazdy terminowo, albo grubo przed czasem, a składa je z porządnych części, a nie słabej jakości plastików, które przy mocowaniach poręczy, wokoło są całe popękane.

  • Solaris – 10.02.2017

    A dlaczego sądzisz, że pierwszy porządny? Tramino, który był na testach w Krakowie też byle jaki nie był. Nie wiem jak one wypadają w Olsztynie czy Poznaniu, ale wydaje mi się, że najgorsze nie są.

  • Antyswing – 10.02.2017

    Nie dla pesy w Warszawie. Głośne i niewygodne.

  • wosik – 10.02.2017

    A jak mają wypadać? Jeżdżą a z tego rozlicza się tramwaj.

  • max – 10.02.2017

    @a2n - chyba ci chodzi o Krakowiaka firm SS ale skąd znasz jego wygląd ?

  • asdqwe – 11.02.2017

    Poznan bardzo zadowolony z Nich

  • Solaris – 11.02.2017

    @maxSolaris nie proponował żadnego Krakowiaka, tylko model Tramino KrakówKrakowiak jest tylko jeden (w ilości 36 sztuk oczywiście)

  • a – 11.02.2017

    @asdqwe Właśnie że Poznań niezadowolony z nich. Strasznie walą w szyny i hałasują przy prędkości > 30 km/h, często się wykolejają i psują, może następne wersje Tramino były lepsze, bo u nas oczywiście kupili tramwaj tylko na papierze w liczbie 45 sztuk

  • S – 11.02.2017

    @aA maja wózki sztywne czy skrętne?

  • shsh – 11.02.2017

    Nie słyszałem żadnej zlej opini od motorniczych tych pojazdów a i sami Poznaniacy z którymi rozmawiam sa bardzo z Nich zadowolone. I kiedy i gdzie Ci sie wykolejają? Bo dawno nie slyszalem zeby jakieś Tramino Poznań sie wykoleil.

  • YburG – 11.02.2017

    Hallo pyroki! Kupta sobie nevelo i byndzie git :)

  • Generał klocek – 11.02.2017

    Na pewno pozna? będzie zadowolony z gamm. O ile to coś wyjedzie na miasto.

  • Beata – 11.02.2017

    Strasznie brzydki ten tramwaj. Aż się nie chce wierzyć, że to robota Solarisa. Niemcy nigdy nie mieli dobrego gustu

  • krakowiaczek – 11.02.2017

    Bardzo udana estetyka !!

  • WK – 11.02.2017

    Ja uważam, że poznańskie Tramino (S105P) są niezbyt udanymi wozami. Mają sztywne wózki lub z kątem skrętu 2 - 5 stopni, są toporne, trzęsą bardzo na zakrętach. Ponadto są podobno bardzo ciężkie. Dlatego pokładam wielkiw nadzieje w Moderusach Gamma i ich Producencie.

  • WK – 11.02.2017

    A co do lipskiego Tramino, to rzeczywiście urodą nie grzeszy. Rażąca jest też ta różnica długości członów skrajnych do długoścci dużo krótszych członów środkowych.

  • ZW – 11.02.2017

    Jak tramino jest toporne to co o becie powiedziec. Toporzysko?

  • www – 11.02.2017

    Ciekawe jak nowy Solaris sprawdzi się w boju. Z zewnątrz i wewnątrz wygląda na lekką kolejkę. W przeciwieństwie do wcześniejszych stylistyka typowa jak dla niemieckich miast. Trzeba przyznać, że jest o wiele lepiej niż wcześniej.Zobaczymy teraz czy Lipsk skorzysta z całego zamówienia. Oby. Trzymam kciuki:-)

  • Marek – 11.02.2017

    Ale żelazko. :)

  • Romuald – 11.02.2017

    Puma jest 100x ładniejsza, yyy...

  • Wiesia – 11.02.2017

    Puma to chyba była. A dla solarisa gratulacje za rozwój rodziny tramino. Oby to nie był ostatni produkt.

  • Masza – 11.02.2017

    Jak się porówna dokonania producenta pumy i producenta tramino to fakt co ładniejsze ma raczej małe znaczenie...

  • www – 12.02.2017

    Wnętrze trochę udziwnione jeżeli chodzi o przebieg podłogi. Trzeba jednak przyznać, że na zdjęciach wygląda na przestronne. Dobrze, że Solaris nie skorzystał ze swoich wcześniejszych projektów wnętrza. Teraz jest proste jasne wnętrze, nieprzeładowane poręczami - mam nadzieję, że te które są będą równie funkcjonalne.Ciekawe o co chodzi z tą asymetrią wysokości szyb po obu stronach pojazdu. Ogólnie nowy Solaris wygląda wewnątrz nowocześnie i na wskroś praktycznie. Czy w realu też tak to wygląda? Trzeba będzie sprawdzić:-)Czemu u nas nie mogą kupować tak długich tramwajów? Dlaczego pasażerowie muszą jeździć na wielu głównych liniach na glonojada?

  • Ss – 12.02.2017

    @wwwA Kraków i Krakowiak (dłuższy od tego Tramino o 5m)

  • bo bo – 12.02.2017

    Krakowiak to więcej plastiku niż tramwaju

  • Ss – 12.02.2017

    Ja już pomijam z czego i jak jest wykonany. Odnoszę się tylko do kolegi www

  • szasza – 13.02.2017

    na temat funkcjonowania tramwajów solarisa to mogą wypowiedzieć się tylko pracownicy MPK Poznań i MPK Olsztyn - porażka.produkt niedopracowany , awaryjny , błędnie zaprojektowany i wykonany.Moim zdaniem powinni sobie dać spokój z tramwajami i zająć się tylko autobusami

  • YburG – 13.02.2017

    @szaszaRacja to racja. Pesa o niebo lepsza

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....