TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jeździliśmy tramwajem Newagu bez motorniczego
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.02.2020 09:45:15
Jeździliśmy tramwajem Newagu bez motorniczego

W ubiegłym tygodniu, dzięki uprzejmości firmy Newag, mieliśmy okazję pojechać tramwajem bez motorniczego. To intersujące przeżycie, zwłaszcza, że faktycznie podczas przejazdu kabina była pusta, zaś prowadzący tramwaj spacerował sobie po nim. Pierwsze skojarzenie to autopilot w samolocie.

Newag zrobił krok do przodu i jest krok przed konkurencją – to nie ulega wątpliwości. I oczywiście znajdą się tacy, którzy powiedzą, że Nevelo przejechał nocą i zaledwie krótki odcinek w asyście nadzoru ruchu. Rzeczywiście tak było, ale inaczej być nie mogło. Polskie prawo nie dopuszcza bowiem kursowania tramwajów bez motorniczego, przejazd musiał więc nosić status "specjalnego".

Oczywiście pojawić w Krakowie na te kilkanaście minut autonomicznej jazdy opłacało się. Tramwaj sam ruszał, zatrzymywał się na przystankach, otwierał i zamykał drzwi oraz dzwonił. Wszystko to odbywało się na odcinku Muzeum Narodowe – Cichy Kącik – Muzeum Narodowe. Jazdą sterował komputer.  

To pierwszy etap prac nad autonomicznym tramwajem. Newag, we współpracy z Politechniką Krakowską oraz firmami Medcom i Cybid planuje kolejne. Będzie to wyposażenie tramwaju w kompleksowe, inteligentne systemy wykrywania przeszkód (etap 2), zaprogramowanie konkretnej trasy liniowej tramwaju (etap 3) oraz rozpoczęcie eksploatacji tramwaju z zastosowanym asystentem nadzorującym jazdę (etap 4).

Pracom tym z uwagą przypatruje się MPK Kraków, które na co dzień eksploatuje tramwaj Nevelo. Nie wykluczone, że w kolejnych przetargach będziemy wymagali, aby tramwaje mogły poruszać się w sposób autonomiczny – powiedział szef przewoźnika Rafał Świerczyński.

Warto przy tym zaznaczyć, że system zastosowany w Nevelo nie ma za zadanie wyeliminować motorniczych. Ma on wspomagać ich pracę – powiedział dr inż. Maciej Michnej, jeden z twórców projektu. To pierwszy taki system w Polsce. W Europie Zachodniej takie rozwiązania były już testowane, ale żadne z nich nie zostało wdrożone – dodał.

Dzięki systemowi ruszanie czy zatrzymywanie się tramwajów na przystankach miałoby być bardziej płynne. Motorniczych wspomagać miałby komputer, który sterowałby poszczególnymi elementami jazdy.

Zastosowany system na podstawie nawigacji satelitarnej oraz pomiaru przebiegu drogi, pozwala na automatyczne zatrzymywanie i ruszanie tramwaju z przystanków (otwarcie, zamknięcie drzwi i uruchomienie sygnału ostrzegawczego przed ruszeniem), reaguje na ograniczenia prędkości, izolatory sekcyjne, itp.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nevelo
Newag
Kraków
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....