TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jest zgoda na koncentrację Solarisa i Stadlera
InfoTram.pl - Opublikowano: 07.04.2017 13:02:29 26 komentarzy
Jest zgoda na koncentrację Solarisa i Stadlera

UOKiK wydał pięć decyzji, w których zgodził się na przeprowadzenie koncentracji. Jedna z nich dotyczy Solarisa i Stadlera.

W komunikacie czytamy, że przedmiotowa zgoda dotyczy nabycia przez Stadler Rail w Bussnang (Szwajcaria) części mienia Solaris Bus & Coach w Bolechowie-Osiedlu. Stadler Rail to producent pojazdów szynowych, zaś Solaris Bus & Coach należy do Grupy Solaris produkującej autobusy, autokary, trolejbusy i tramwaje. Nabywane mienie będzie wykorzystywane do produkcji stalowych pudeł tramwajowych.

UOKiK przypomina, że zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie 2 lat od ich wydania.

Przypomnijmy, że obaj producenci poinformowali o utworzeniu spółki joint venture Solaris Tram w dniu 9 grudnia 2016 roku. To kolejny etap współpracy obu producentów w zakresie budowy tramwajów. Więcej na ten temat pisaliśmy w InfoTram.pl, szczegóły znajdziecie w poniższym linku.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Stadler
Solaris Tram
  • SS – 07.04.2017

    Solaris - Made in Switzerland

  • Pl – 07.04.2017

    Back to future? 9 Grudnia 2017?! wow

  • zibi – 07.04.2017

    @SS Proszę nie używać skrótu SS tylko S&S jedno kliknięcie więcej robi różnice.Koncentracja występuje obecnie w ograniczonej skali ale kto to wie jak się może rozwinąć.Moim zdaniem mamy(Polska) trzy firmy tramwajowe które będą toczyły zacięte potyczki więc o monopolu nie ma mowy.

  • AXC – 07.04.2017

    @zibi SS jest, ale raczej Solaris odstąpi Szwajcarom dział tramwajowy. Zostanie jeden poważny gracz-Pesa. Modetrans ma jedynie referencje i to pod warunkiem, że terminowo wykona zamówienie. To nie będzie łatwe gdyż po pierwsze dotyczy prototypu a po drugie w dużej liczbie pojazdów. Jeśli MT zawali z terminami z pewnością w przyszłych zleceniach, jeśli poznański zakład będzie wykorzystywał referencje z Poznania to konkurencja będzie chciała ich wykluczenia(w razie dużego opóźnienia z ich winy-co innego sprawa Pesy z 2015 co przyznała KIO). Newag ma tylko jeden pojazd i natrafia na błędne koło braku zamówienia przez brak referencji. O FPS nie ma co mówić. Monopolu nie ma ale jeśli bydgoska firma wygra warszawski przetarg to będzie dominacja, ale jednocześnie duży portfel zamówień, umożliwi rozwój działu R&D by móc konkurować z gigantami ABS. Monopol to np. w Czechach, tylko, że tam weszła Metelica w Ostravie i nikt się tego nie spodziewał. U nas na szczęście tak nie ma i ceny Skody dalekie są od możliwości wygranej patrz Kraków.

  • jatal – 07.04.2017

    Formalnie nie ma czegoś takiego jak SS czy S'n'S (o Gdańsku powinno się wtedy mówić S+S+ST). Na razie wszystkie oferty zgłasza i prowadzi Stadler który również przejmuje część Solarisa. Będzie tak pewnie do czasu aż ST nałapie własnego doświadczenia, ale kto wie czy ST będzie aż tyle istnieć. @ AXCTeż prorokuję że tramwajowa marka Solarisa przetrwa tylko przejściowo jako nazwa nowej spółki. Co do MT nie tak łatwo jest wykluczyć kogoś z przetargu, a co do Pesy to wygrywanie z minimalna marżą (z powodu nadmiernej krajowej konkurencji) można uznać za dominację ale nie na rozwój pozwalający konkurować z ABS.

  • AXC – 07.04.2017

    @jatal- MT od razu nie będzie wykluczony. W większości przetargów na pojazdy w pełni niskopodłogowe nie będą dopuszczeni. Dopiero jak zrealizują całe poznańskie zlecenie lub część (w zależności od wymogu doświadczenia jakiegoś miasta) będzie można uznać czy zamówienie zostało rzetelnie wykonane. W sytuacji gdyby nastąpiło duże opóźnienie(pół roku), przy którym obsuwa Pesy z 2015 byłaby drobiazgiem(i ponadto parę uzasadnionych argumentów było) to spodziewam się, że inni producenci żądaliby wykluczenia MT i nie uwzględniania tych dostaw do referencji. Tym samym MT nie miałby "papierów" na niskopodłogowce. Taki scenariusz jest jednak możliwy dopiero koło 2019-20 roku a do tego czasu większość przetargów w ramach obecnej perspektywy będzie już rozstrzygnięta.Jeśli inne miasta wprowadzą w ogłaszanych wkrótce zamówieniach wymóg doświadczenia -by Bety nie wliczały się, to MT może się przez parę najbliższych lat oblizać smakiem. Referencje na niskopodłogowoce w 2020 będą mało warte, gdyż wtedy będzie trwać realizacja zamówień z lat 2017-19. Pesa pozyskuje wsparcie z NCBiR. Najpoważniejszą konkurencją w tramwajach jest SS, być może dojdą Chińczycy, ale jeśli Pesa zgarnie warszawskie zamówienie to ma większość tramwajowego tortu.

  • bun – 07.04.2017

    @zibi nie bądź taki do przodu z tym SS. Poza tym, solaris zostaje w dziale tramwajowym z 40% akcji. Stadler też 40% i 20% jakiś podmiot kapitałowy. Więc ciężko mówić o tym ze mamy trzech polskich graczy.

  • jatal – 07.04.2017

    @ AXCZgadzam się. Tylko uważam że tort może być tak mało sycący że nawet mając jego większość nie da się nim najeść.Poza tym do 2019-2020 roku samo PZP zmieni się przynajmniej ze dwa, trzy razy, a nawet gdyby nie, to po wykształceniu się jakiegoś monopolu KIO zmieniłaby interpretację zasad dopuszczania do przetargów. Trudno przewidzieć jak będzie, ale z pewnością jeśli na rynek wejdzie na stałę Stadler lub CRRC to MT łatwo nie będzie miał nawet jeśli ktoś uzna jego referencje już w trakcie dostaw.Dużo o przyszłości dowiemy się po rozstrzygnięciu przetargu warszawskiego. Może być "ciekawie".

  • YburG – 08.04.2017

    Konsorcjum Kolzam-Protram-WagonOpole z FPS i Modertransem jako partber Solarisa. BUHAHAHAHAHA

  • gmtw – 08.04.2017

    Jest potencjalna firma, która może zawojowac polski rynek tramwajowy - to konsorcjum MPK Kraków i Newagu. Ma wszystkie atuty, z doświadczeniem włącznie. Nowa marka tramwajów Neokrak.

  • YburG – 08.04.2017

    Hehehe neokrakau albo krakwag tram. Lezymy ze smiechu. Wielkppolska i nalopolska robia wszystko zeby jakos na stawic czola ale marnie to wyglada

  • GOPOWIEC – 08.04.2017

    Zawsze dziwiłem się, co taki potentat autobusowy zabiera się za produkcję lekkich pojazdów szynowych. A tu proszę, Stadler w praktyce przejmuje dział tramwajowy z marketingiem Solarisa. Firma jak szybko rozkwitła tak szybko z rynku tramwajowego znikła. Ciekawi mnie tylko czy Olszewscy myślą o sprzedaży części autobusowej. Zobaczymy na Innotransie z jakim logiem będą wystawione produkty SS, mogę założyć się: Z logiem Stadlera.

  • Combino – 08.04.2017

    @GOPOWIEC: w okresie przejściowym,to kto wie;ale do końca bieżącej perspektywy unijnej tramwajowego działu Solarisa już nie będzie. I wtedy się co poniektórzy pięknie natną,jak bardzo dają zamówienia "polskim" producentom; będą tak samo polscy,jak skręcalnia szkieletów Bombardiera we Wrocławiu ;)

  • advisor – 09.04.2017

    @CombinoTak, oczywiście, spółka z łączonym kapitałem to prawie jak zdrada narodowa, co z tego, że cały świat tak robi, jak wszyscy wiemy tylko PESA może być jedynym prawdziwie polskim producentem ;)Mam nadzieję, że nie pracujesz w biznesie, bo za takie "mądrości" z każdej poważnej firmy byś wyleciał z hukiem.

  • Combino – 09.04.2017

    @advisor: kpisz czy o drogę pytasz? Aż tak jesteś oderwany od tego rynku by nie wiedzieć że to tylko etap pośredni? Cel końcowy identyczny jak w wypadku Vossloh Espana.

  • advisor – 10.04.2017

    @CombinoA nawet jeśli to w czym problem? Boli Cię, że Solaris miałby udziały w spółce tramwajowej? Jak boli to dobrze, ma boleć, konkurencja to najlepszy lek na słabą jakość i brak innowacyjności. Jakoś jak PESA miała zawiązać spółkę joint-venture z Uralwagonmaszem na produkcję tramwajów w Rosji to byłeś cały w skowronkach z radości. Czemu wtedy nie pisałeś, że to etap przejściowy, co? Hipokryzja z ciebie wyłazi, nie pierwszy raz zresztą.

  • kowal – 10.04.2017

    @advisor jest chyba różnica jak polska firma dokonuje ekspansji na Rosję, a gdy szwajcarska dokonuję na polską? Ja różnice widzę i trzymam kciuki za polskie firmy i niestety Solarisowi pozostaje mi kibicować w kwestii autobusów.

  • Combino – 10.04.2017

    @advisor: czy Ty jesteś tak głupi czy takiego udajesz? Gdyby to była kwestia zwykłego j.v, zawiązanego w konkretnym celu, to nie byłoby to nic niezwykłego; sęk w tym,że w tym wypadku j.v. jest tylko etapem pośrednim żeby wszystko grało w papierach. Różnica między Twoim przykładem i tym jest taka,że za kila lat (mimo współpracy przy Foxtrotach) będzie istniał i UVZ i Pesa,zaś w tym wypadku tramwajowego działu Solarisa JUŻ NIE BEDZIE,będzie jedynie Stadler Środa Wlkp. czy jak to tam nazwą; tak samo ak nie ma już Vossloh Espana tylko zamiast niego jest Stadler Rail Valencia; tak samo nie ma już Ansaldobreda tylko jest Hitachi Rail Europe.

  • NM – 10.04.2017

    Solaris skupi się na montażu autobusów, natomiast zrezygnuje z produkcji lekkich pojazdów szynowych.Tramino to wkrótce będzie już tylko żałosne wspomnienie nieudanego eksperymentowania.

  • advisor – 10.04.2017

    @CombinoA skąd ty wiesz, co będzie za kilka lat? Pisałeś tą umowę? Byłeś przy tym? Pieprzysz od rzeczy, ubzdurałeś sobie, że ta umowa oznacza wykupienie działu tramwajowego Solarisa. Nie znasz treści, ale brniesz we własne wizje. Brawo. I jeszcze chcesz, by cię poważnie traktować. @kowalA jaka to różnica? Jedno i drugie biznesowa transakcja. Kolejny od kupowania gówna, byle "Made in Poland", bo konsorcjum to już zdrada narodowa. Ręce opadają. @NMKolejny internetowy bajkopisarz, który pisał umowy razem z Solarisem, zrobił doktorat z ekonomii i w ogóle wie najlepiej, czym firma powinna się zajmować.

  • jatal – 10.04.2017

    @advisorNie wiem gdzie robiłeś swój "doktorat doradcy" (albo gdzie uczyłeś się bajkopisarstwa) ale ręce to opadają kiedy nie potrafisz zrozumieć oficjalnych informacji że Solaris sprzedaje 60% swojego działu tramwajowego. Właśnie wydano zgodę żeby 40% działu tramwajowego Solarisa nabył Stadler. Spółka Solaris Tram nie jest spółką z łączonym kapitałem. Jest spółką z wykupionym kapitałem od Solarisa któremu pozostanie już tylko 40% udziałów.

  • advisor – 11.04.2017

    @jatalAle ty ogarniasz, jak działa spółka giełdowa, prawda? Widziałeś kiedykolwiek strukturę finansową banków, korporacji, dużych firm? Pokaż mi choć jedną spółkę akcyjną na świecie, gdzie 100% akcji jest w jednych rekach. Pokażesz czy dalej będziesz tradycyjnie bredził i kłamał? Jakbyś poszedł na giełdę to prawdopodobnie dostałbyś zawału. Tego typu zmiany są NORMALNE i nigdzie na świecie nikt z tego sensacji nie robi. Solaris sprzedaje 60% akcji, co pozwoli mu na dokapitalizowanie własnego segmentu tramwajowego, a udział Stadlera wyjdzie im tylko na dobre (nikt chyba nie powie, że Stadler robi złe pojazdy, poza tym Stadler aż za dobrze wie, że bez pomocy Solarisa może zapomnieć o części rynków). Jest to jak najbardziej słuszne, tym bardziej, że mają w ręku 40% akcji, czyli wszystkie biznesowe decyzje i tak muszą być z ich udziałem i przedsiębiorstwo to - uwaga uwaga - nadal ich własność. A jak będzie trzeba to wykup akcji nie jest problemem, naprawdę. Oczywiście można słuchać twoich "złotych rad i mądrości" rodem z PRL i zdychać jak teraz Skoda (którą faktycznie wykupią, Czesi nie będą mieć pakietu kontrolnego i wpływu na decyzje), a niedługo pewnie Alstom (który rękami nogami nie chce szukać inwestora i żyje teraz wyłącznie na kroplówce państwa).

  • TomTom – 11.04.2017

    Stadler miał kilka grubych wpadek z tramwajami. Varobahny w Monachium i Norymberdze choćby

  • jatal – 11.04.2017

    @ advisorSolaris Tram nie jest spółką giełdową.Mówienie że Solaris sprzedaje 60% własnego działu tramwajowego po to żeby go za uzyskane pieniądze dokapitalizować jest kompletną bzdurą.Kolejną bzdurą jest twierdzenie że mając 40% udziałów decyduje się o wszystkich decyzjach biznesowych.No ale przecież lepiej wiesz że bez problemu możesz obrażać kolegów @Combino @kowal i @NM.

  • advisor – 11.04.2017

    @jatalMój błąd, z rozpędu napisałem o spółce kapitałowej, a to jest joint-venture. Ale zasada jest niemal ta sama. Jak już chcemy być super poprawni to nie ma żadnej sprzedaży, tylko utworzenie nowej spółki z wkładem własnym zarówno Solarisa, jak i Stadlera. Ale tak, za oszczędzone w ten sposób pieniądze Solaris rozwinie swój zakład, którego moc produkcyjna ma się podwoić (oczywiście mówimy o zakładach tramwajowych), to wynika bezpośrednio z założeń spółki. Nie masz więc racji. A powiedz mi - czy ktoś ma pakiet kontrolny 50%+1, by samemu mieć pełnię władzy? Nie. Każda decyzja spółki będzie musiała mieć aprobatę Solarisa, więc tak, decydują o wszystkim. Niekoniecznie wprost, ale jednak.

  • A dzwi są – 11.04.2017

    Po co dyskutować z tym pajacem adwisorem?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....