Tramwaje Warszawskie wybrały najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie trasy tramwajowej do Wilanowa. Dzięki temu za dwa będą mogły rozpocząć się pierwsze roboty budowlane.
Firma która złożyła najkorzystniejszą ofertę to krakowskie
przedsiębiorstwo PROGREG Sp. z o.o. Wykonawca przygotuje kompletną
dokumentację, a także będzie musiał zdobyć wszystkie zgody i pozwolenia,
potrzebne do przeprowadzenia inwestycji. Jednym z najważniejszych dokumentów do
pozyskania będzie pozwolenie na budowę.
Gdzie zbudowane
zostaną nowe tory tramwajowe?
Nowa trasa będzie miała swój początek przy stacji metra Pole
Mokotowskie, dalej tramwaje pojadą ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Liczącą aż
20 metrów różnicę poziomów w kierunku
Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie trasa będzie
przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka
Wilanów. Trasa będzie miała dwie odnogi – pierwsza wzdłuż ulicy Gagarina aż do
ulicy Czerniakowskiej. Druga odnoga będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego
Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów
będzie zbudowana w ciągu Alei Rzeczpospolitej, a końcowy terminal trasy
znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.
Czas przejazdu
Czas przejazdu trasą tramwajową o długości 12 km z Wilanowa
do stacji metra Centrum wyniesie około 25 minut. Przejazd do stacji metra Pole
Mokotowskie – około 18 minut.
Terminy
Wykonawca dokumentacji projektowej wyłoniony w przetargu
będzie miał około 15 miesięcy na opracowanie kompletnych projektów budowlanych.
Realizację umowy na roboty budowlane
zaplanowano na lata 2021- 2023. Budowa trasy tramwajowej jest dofinansowana z
środków unijnych na lata 2014 – 2020. Wartość wybranej oferty wynosi brutto 9
mln 250 tysięcy zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.