TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jest pierwszy Swing dla Torunia
INFOTRAM - Opublikowano: 30.09.2014 11:12:41 11 komentarzy
Jest pierwszy Swing dla Torunia
Dziś w godzinach porannych do Torunia przybył pierwszy Swing dla tamtejszego MZK. Przyjazd nowego i jednocześnie najnowocześniejszego w historii miasta wagonu to ważne wydarzenie w historii toruńskiej komunikacji publicznej. Nie ma się zatem co dziwić, że towarzyszyła mu rzesza obserwatorów. Pierwszy pięcioczłonowy Swing po rozładunku zjechał do zajezdni. Na jutro zaplanowana została oficjalne prezentacja wagonu. Przypomnijmy, że MZK zakupiło łącznie 12 niskopodłogowych tramwajów, po sześć pięcio i trzyczłonowych. Łączna wartość projektu to 92 mln zł. Swing dla Torunia jest, zgodnie z zapowiedziami, nieco inny od tych, które znamy z Warszawy czy Gdańska. Na uwagę zasługuje także niebiesko-żółta malatura, wybrana przez mieszkańców w głosowaniu. Takie barwy mają także siedziska, które zostały wykonane z trudno zapalnego materiału, odpornego na ścieranie i łatwego do utrzymania w czystości. Zastosowane w pojazdach rozwiązania techniczne sprzyjają oszczędzaniu energii i obniżeniu kosztów eksploatacji. Istotną kwestią jest bezpieczeństwo nowego taboru. Podłoga w wagonie została wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całej długości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogących spowodować urazy. Pojazd jest wyposażony w system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a przystanki będą zapowiadane. Są też liczniki pasażerów, dzięki którym układanie rozkładów jazdy ma być bardziej efektywne.Wszystkie wagony zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm, wszystkie będą też w 100% niskopodłogowe. Od tradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżnia ich brak skosów. Takie rozwiązanie PESA stosowała już przy produkcji wagonów dla Szeged. Co jeszcze? Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycji będzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Nie zabraknie też klimatyzacji, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennym tramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. Wózki Swinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falowniki umożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że koszty eksploatacji tramwaju są niższe. Nowy Swing jest efektem współpracy producenta z przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów. Trzeba przyznać, że efekt jest ciekawy, w Bydgoszczy zaś powstał kolejny atrakcyjny nie tylko technicznie, ale i wizualnie pojazd.        
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
Toruń
MZK Toruń
  • marrrio – 30.09.2014

    No i brawo, do Torunia w końcu zawitał porządny, nowoczesny tabor.

  • Therud – 30.09.2014

    Czy on na pewno jest bez skosów? Na zdjęciu wyraźnie widać że skosy są.

  • jaw – 30.09.2014

    Troche odróżnia sie od innych modeli na korzysć ładny

  • jatal. – 30.09.2014

    Ja bym go zaliczył jednak do "Na" czyli ze skosami.

  • abc – 30.09.2014

    No ale pesa zalicza go do "bez skosów"

  • wojtuś – 30.09.2014

    Ładny. Najładniejszy ze Swingów

  • – 30.09.2014

    Ta niebiesko żółta barwa niezbyt pasuje do nowoczesnego tramu

  • mxs – 30.09.2014

    Low Flor in Thorn

  • Autor1 – 01.10.2014

    Mówienie, że malatura została wybrana przez mieszkańców miasta ośmiesza tychże w oczach reszty Polski. To kicz nad kicze. W rzeczywistości przeprowadzono takie niby głosowanie na stronie internetowej MZK. Wzięło w nim udział zaledwie kilkaset osób, a jeszcze mniej zagłosowało na ten obrzydliwy wariant- ok. 200 chyba. Co więcej do wyboru były trzy inne, prawie tak samo wstydliwe. Ale i w tę wygraną nie wierzę, gdyż od samego początku wariant ten był najbardziej krytykowany przez torunian w internecie. I nagle niby wygrał. Bzdura. Takie tramwaje to wstyd na cały kraj :(

  • Autor1 – 01.10.2014

    Mówienie, że malatura została wybrana przez mieszkańców miasta ośmiesza tychże w oczach reszty Polski. To kicz nad kicze. W rzeczywistości przeprowadzono takie niby głosowanie na stronie internetowej MZK. Wzięło w nim udział zaledwie kilkaset osób, a jeszcze mniej zagłosowało na ten obrzydliwy wariant- ok. 200 chyba. Co więcej do wyboru były trzy inne, prawie tak samo wstydliwe. Ale i w tę wygraną nie wierzę, gdyż od samego początku wariant ten był najbardziej krytykowany przez torunian w internecie. I nagle niby wygrał. Bzdura. Takie tramwaje to wstyd na cały kraj :(

  • jatal. – 01.10.2014

    @ abc: UE też potrafi zaliczyć "jakieś ptaki do gadów", a jednak wszyscy wiedzą co jest czym. ;) ===== A tak naprawdę sednem w skrócie "skosy" nie jest ich faktyczne istnienie, tylko czy odległości progów i krawędzi osłon od osi tramwaju są inne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....