TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jena planuje zakupy tramwajów. Czy będą kolejne Tramino?
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.11.2017 08:56:19 12 komentarzy
Jena planuje zakupy tramwajów. Czy będą kolejne Tramino?

Stadtwerke Jena GmbH poinformowała o planowanym przetargu na tramwaje. To o tyle istotna wiadomość, że ostatnie dostawy do tego niemieckiego miasta realizował Solaris. Jest zatem szansa na powalczenie o kolejne zamówienie, już dla Solaris Tram.

Według zamierzeń postępowanie ma ruszyć w 2019 r., zaś dostawy będą realizowane od 2022 r. Jena chce stopniowo wprowadzić do ruchu 33 nowe tramwaje (z ewentualną opcją na kolejne) jako zamienniki dla serii GT6M. W toku zamówienia planowane jest udzielenie producentowi długoterminowego kontraktu na utrzymanie nowych wagonów, z jednoczesnym udostępnieniem warsztatów.

W tym kontekście Jena zapowiada, że prowadzony będzie dialog techniczny z zainteresowanymi producentami, którzy potencjalnie kwalifikują się do produkcji, dostaw i utrzymania tramwajów.

Przypomnijmy, że Jena to pierwsze niemieckie miasto, które postawiło na Tramino. Łącznie Solaris dostarczył pięć dwukierunkowych wagonów, które od 2014 roku obsługują linie w mieście.

Tramino Jena to trójczłonowy, całkowicie niskopodłogowy i dwukierunkowy tramwaj typu GTx. Rozwiązanie to sprawia, że dopasowuje się on nie tylko do rozkładu torów tramwajowych i zajezdni, lecz także do istniejącej już w Jenie floty. Tramwaj wyposażony jest w nawiew oraz klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego. Każda z trzech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Jena to pierwszy tramwaj polskiej produkcji, który zagościł na niemieckim rynku. Czy będą kolejne tramwaje, wyprodukowane w Polsce, w tym mieście? Szansa jest.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Jena
  • Zdzicha – 13.11.2017

    Nowe tramwaje dla Jeny dostarczy PESA, Newag, FPS lub Modertrans!!! To naturalne , oczywiste. Inni producenci nie spełniają ich oczekiwań!!!

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 13.11.2017

    Warto zauważyć, że jest to szansa na kolejne używane niskacze dla Łodzi.

  • allensteiner – 13.11.2017

    Polskiego szrotu nikt nie kupi. Wygra Skoda czyli VW :)

  • ŁDZ – 13.11.2017

    A Łódź zaciera rąsie na ich GT6M :D To byłby ogromny krok do tego, żeby za maks 10 lat pożegnać Konstale (nawet moderki).

  • Moderusek – 13.11.2017

    A czy Łódź oprócz 32 sztuk NF6D (MGT6) z Bochum rozważa zakup innych używanych niskaczy ?

  • D – 13.11.2017

    @Moderusek: Tak. Jeszcze 2 sztuki z Bochum. Jako zamówienie opcjonalne.

  • WK – 13.11.2017

    @Moderusek@ Słyszałem, że chcą zakupić tramwaje z Bielefeld.

  • ŁDZ – 13.11.2017

    @Moderusek tak, m.in. z wspomnianego tu Bielefeld (niedługo będą się pozbywać kolejnych M8C), ale nie tylko - w jednym przypadku (też niskopodłogowe tramwaje) trwają rozmowy :-)

  • Tramwaj w Ozo – 15.11.2017

    A coś dokładniej można wiedzieć z Bielefeld ?

  • TomT – 15.11.2017

    M8C. Ewentualnie jeszcze M8D.

  • Combino – 16.11.2017

    @TomT: branie przez Łódź M8D nie jest najlepszym pomysłem,z tego samego powodu co branie w przyszłości Vamosów: to wagony mocniej ukierunkowane na stadtbahn niż M8C,dodatkowo na niesprzyjający układ wnętrza; inna sprawa,że są za młode (to nie NF6D z Bogestry,nie ma powodów się pozbywać). Gdyby jednak wzięli, to sensownie byłoby (jako że nie ma tam wzgórz jak np. w Gdańsku) przerobić je na wzór duisburski.

  • ._. – 19.11.2017

    M8D byłyby dobre na linie pofmiejskie, zwlaszcza na Ozorków i Konstantynów - długie wybiegowe trasy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....