TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jedna oferta w przetargu na tramwaje dla MPK Poznań
INFOTRAM - Opublikowano: 18.11.2015 16:25:53 26 komentarzy
Jedna oferta w przetargu na tramwaje dla MPK Poznań

Przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym tramwajów jednokierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28 do 32 m i szer. 2,35 ? 2,40m, napędzanych silnikami prądu przemiennego, został ogłoszony 16 września. 

Do przetargu stanęła jedna firma ? Modertrans Poznań. W złożonej ofercie, za 20 sztuk z opcją dodatkowych 10 sztuk tramwajów, określiła cenę na 134685000 zł brutto. Cenę za wyposażenie zajezdni wyznaczyła na 369000 zł brutto. Zatem łączna cena wynosi 135054000 zł.

Kwota jaka zamawiający przeznacza na sfinansowanie zamówienia to 136530000 zł brutto.

Tramwaje, które oferuje forma Modetrans mają powyżej 20 procent niskiej podłogi oraz

klimatyzację w całej przestrzeni pasażerskiej.

Wyposażone są w wiele nowości, których dotychczas nie mieliśmy w naszych tramwajach: 6 portów USB do ładowania telefonów komórkowych (po 2 w każdym członie tramwaju), bramki liczące pasażerów, specjalną rampę ułatwiającą wjazd i wyjazd z pojazdu dla wózków inwalidzkich oraz przycisk dla niepełnosprawnych z sygnałem dźwiękowym, wyznaczone miejsce do bezpiecznego przewozu rowerów z pasami mocującymi i uchwytami, tablice LCD z przebiegiem trasy i zaznaczeniem miejsc przesiadkowych, energooszczędne oświetlenie LED.

Obecnie komisja przetargowa bada ofertę pod względem formalnym.



Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
  • tyuoip – 18.11.2015

    Modertrans się szybko rozwija....kiedy niskopodłogówka i rzucenie rękawicy Pesie?

  • maciej12991 – 18.11.2015

    Bardzo zaskakujące.... Cóż czyli szrotu z bakinolandu ciąg dalszy :D

  • tyuoip – 18.11.2015

    ponad 5mln za sztuke....za tyle mieliby spokojnie elektrona low flor lub nawet swinga z pesy jak by dobrze zakombinowali....

  • Jonasz – 18.11.2015

    Kto miał zakombinować? W przetargu była jedna (nie dwie, nie trzy) oferta.

  • p – 18.11.2015

    Super! Moderusy Beta świetnie się sprawują, tanie, niezawodne, nie niszczą torowiska, łatwe i tanie w naprawie. Czego chcieć więcej? Poznań nie ma już pieniędzy na ciągłe remonty torowisk, naprawy powypadkowe które trwają latami i kosztują setki tysięcy złotych! Jeszcze raz Brawo!

  • trutka – 18.11.2015

    Świetnie ale po co te gniazdka USB ??

  • z – 18.11.2015

    Ponieważ jest długi termin realizacji może ożenią tatrę z betą,ponadto czekamy na 100% niska cza.Natomiast w Poznaniu dali jasno do zrozumienia Pesie iż jest niewiarygodna żarzą dali wykazu terminowych dostaw i tak każde miasto wykluczy o ile będzie chciało.

  • Buhahaha – 18.11.2015

    A gdzie bety do wroclawia? Czyżby się szykuje wtopa?

  • Ja – 18.11.2015

    Wszystko będzie, w swoim czasie. Mt zdąży. Niskopodłogówka będzie, w przyszłym roku.

  • Piotr K. – 19.11.2015

    Tramwaje z niską wstawką były hitem na początku lat 90, teraz to anachronizm. Szkoda, że z powodu niewielkich oszczędności jeszcze w 2060 roku po ulicach polskich miast będą jeździć tramwaje de facto wysokopodłogowe

  • pasażer – 19.11.2015

    prawie 7 mln zł za sztukę? Nie jest to tanie rozwiązanie

  • Bartek – 19.11.2015

    No cóz... a kto bogatemu zabroni... lub biednemu żyć bogato... Zakup MT Beta ma sens przy cenie na poziomie 2-3 mln zl, ale 6 826 500 ?! Swing 122NbT ( dla Torunia ) kosztował 7 709 167 zł brutto, szczeniaki do Warszawy 6 183 333 zl brutto , Swing 122 NaL dla Łodzi to 7 555 909 zl brutto... wiec z całym szacunkiem ale ktoś dał ciała ....

  • Bartek – 19.11.2015

    zapomnialem jeszcze o opcji... jeśli Poznań skorzysta to domówi jeszcze 10 szt... no chyba że jest to układ naczyń połączonych i MT najpierw odkupi szroty z MPK po np 4 mln za sztuke a potem sprzeda po remoncie /moderniazcji jako Bete... wtedy wszystkie storny beda zadowoone

  • jatal – 19.11.2015

    Nie wiem dlaczego, ale ciągle panuje przekonanie że 100% NP jest jakoś znacząco droższe w budowie od 20%NP. Tymczasem średni koszt materiałów i pracochłonność jednego metra bieżącego konstrukcji tramwaju nie zależy od tego jaki udział ma w nim niska podłoga. Kupowanie Bet w takiej cenie nie ma większego sensu.

  • www – 19.11.2015

    @jatal To prawda. Gdyby przynajmniej Modertrans opuścił wysoką podłogę o jeden poziom albo zrobił wygodne schody, jak w starych Dabach, ale nie, tłuczemy stare akwarium i mówimy, że niby to jest nowoczesne. A później będzie płacz i zgrzytanie zębami, że linie tramwajowe będą zamykane, bo ludzie będą woleli jeździć niskopodłogowymi autobusami.
    No właśnie dlaczego w dużych miastach kupuje się tylko w pełni niskopodłogowe autobusy? Ciekawe jak to wyjaśnią obrońcy wysokopodłogowych Bet, bo ich argumenty w obronie Bet są coraz bardziej niezrozumiałe, a przecież Karliki na Śląsku jeżdżą już od 15 lat.
    Na pewno w cenie Bety nie da się wyprodukować tramwaju o niższej podłodze?

  • Trainguru – 20.11.2015

    Da się. Ukraiński elektron. 1mln euro. Czyli taniej niż beta. Swingi pesy sprzedawane są w wyjątkowo kosmicznej cenie. Jak modertrans wypuści gamę to zobaczycie ile może kosztować swing. ....przecież to tramwaj na 3 wózkach najtańsza możliwa do wykonania konfiguracja tramwaju i nie powinna kosztować więcej jak 5mln netto

  • Combino – 20.11.2015

    ^^ No patrz,a jednak wszędzie KOSZTUJE WIĘCEJ niż 5 mln PLN netto (pomijam państwa jak Ukraina czy Rosja,gdzie z powodu głodowych pensji siły roboczej te ceny są niewspółmierne do naszych... tfu,wróć... Witjazie dla St Petersburga były już znacznie droższe).

  • matma – 20.11.2015

    Nauka liczenia:
    20 sztuk Z OPCJĄ dodatkowych 10 sztuk tramwajów, określiła cenę na 134685000 zł brutto, zatem:
    134685000/30=4 489 500/tramwaj.
    Nie ma nawet 5 mln, nie wiem gdzie dopiero 6.
    Ale wiadomo, dobrze posiać ferment i ponarzekać na takie okropne tramwaje za takie wielkie pieniądze, kiedy się nie umie policzyć : )

  • jatal. – 20.11.2015

    @ matma
    Pała z języka polskiego za brak rozumienia tekstu, a i w matematyce liczenie to nie wszystko. :D

    Dowód w zał. nr 3 do SIWZ (formularz ofertowy) pkt. 12e - do ceny ofertowej należy: cena wyposażenia zajezdni i 20 szt. tramwajów.

  • matma – 20.11.2015

    jest też punkt d), gdzie jest cena za 30 sztuk tramwajów i o tej cenie jest mowa w artykule, skoro "firma za 20 sztuk Z OPCJĄ dodatkowych 10 sztuk tramwajów, określiła cenę na 134685000 zł brutto".

  • jatal – 20.11.2015

    Oprócz d) jest też a).
    A "całkowita wartość dostawy" czyli e) i równa się tylko b)+c)

  • Bartek – 23.11.2015

    Opcja Panowie znaczy nie miej niz wiecej tylko tyle że gdy się na nia zdecydują to kolejne 10 szt ma kosztować za stuke tyle samo co wczesniejsze 20. Al episząc jeszcze prościej: przedstawiajac oferte na 20 szt w cenie 7 709 167 za sztuke to kolejne 10 tez musza tyle ksoztowac gdy sie MPK zdecyduje na zakup.

  • Combino – 23.11.2015

    Najprościej chyba zapytać MPK i to oficjalnie,bo mają obowiązek odpowiedzieć ;)

  • matma – 09.12.2015

    Nadal utrzymujecie moi drodzy nauczyciele czytania ze zrozumieniem, że to 6 czy 7 milionów za tramwaj?

    Cena brutto za
    30 szt. tramwajów ? 134.685.000 zł brutto
    20 szt. tramwajów ? 89.790.000 zł brutto

    Czytaj więcej: http://infotram.pl/mpk-poznan-wybiera-modertrans-beda-kolejne-moderusy_more_79938.html

  • jatal – 11.12.2015

    @ matma
    Tak, nadal.
    Nic się nie zmieniło -dopiero teraz wynika że poprzednie dane były błędne. W SIWZ nadal "stoi" że całkowita wartość dostawy to 20 sztuk plus wyposażenie zajezdni.

  • anka12 – 23.12.2015

    Różnych języków są zbyt miło przyjąć za pewnik, poprawa jest oczywiście niesamowite kroki mogliśmy zrobić. Jeśli czujesz, że potrzebujesz dołączyć jako nauczyciel, dołącz Preply baza ofert pracy dla Nauczycieli ukraiński w Poznaniu http://preply.com/pl/poznan/oferty-pracy-dla-nauczycieli-języka-ukraińskiego

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...