TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jedna oferta na dostawy dwukierunkowych tramwajów dla MPK Poznań
InfoRail - Opublikowano: 09.02.2016 15:28:24 17 komentarzy
Jedna oferta na dostawy dwukierunkowych tramwajów dla MPK Poznań

Bez niespodzianki w Poznaniu. Tylko Modertrans chce dostarczyć dwukierunkowe wagony dla tamtejszego MPK. Transakcja prawie na pewno zostanie sfinalizowana, gdyż oferta producenta mieści się w budżecie, jaki przewoźnik chce przeznaczyć na ten cel. MPK konsekwentnie zatem stawia na produkty Modertransu. To już drugi w ostatnim czasie przetarg w Poznaniu, który wygra ta firma. Poprzedni, także na 20 wagonów, tyle, że jednokierunkowych, zgarnął również Modertrans.

Przetarg obejmował dostawę tramwajów wraz z serwisem gwarancyjnym. Wagony mają być dwukierunkowe, częściowo niskopodłogowe, wieloczłonowe o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, napędzane silnikami prądu przemiennego. Trzeba będzie je dostarczyć w ciągu 20 miesięcy od udzielenia zamówienia.

A to obejmuje ponadto dostawę niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni Franowo przy ul. Szwajcarskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego), oprzyrządowania i narzędzi; przeprowadzenie szkolenia pracowników w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Mimo, że tramwaje zostaną wyposażone w ładowarki USB, oświetlenie LED czy klimatyzację, to nadal, według niektórych obserwatorów rynku tramwajowego, Moderusy są tylko rozwinięciem wagonów 105Na. Po zakupie nowoczesnych i niskopodłogowych Solarisów Tramino poznańskie MPK stawia teraz na wagony z tylko niewielkim odsetkiem niskiej podłogi. To trochę krok wstecz. Z drugiej jednak strony zakup takich wagonów to szybki sposób na wymianę najstarszych wozów poprzez zastąpienie ich takimi właśnie, częściowo niskopodłogowymi tramwajami z Modertransu. Zdania co do słuszności tej decyzji są podzielone.



Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
Poznań
  • Ośka – 09.02.2016

    A co MPK Poznań chce wycofać po dostawach Moderusów Beta ?

  • WK – 09.02.2016

    Prawdopodobnie Helmuty GT8, a po dostawach dwukierunkowych Moderusów chcą wycofać też GT8-ZR (wreszcie!).

  • ol – 09.02.2016

    prosimy Modertrans o szybkie dostawy, żeby te trupy Helmuty poszły w końcu na żyletki...

  • Kibic – 09.02.2016

    Czemu zachodnie miasta cofają się w rozwoju :(

  • . – 09.02.2016

    Bo odrobiły lekcje i już wiedzą, że nie stać ich na koszty eksploatacji 100% niskiej podłogi (do tego UE ani grosza nie dopłaci)

  • TRAM – 09.02.2016

    Nie Helmuty będą kasowane a wagony 105 Na na wydziale S-1...Pierwsze trzy już są złomowane...

  • Ośka – 09.02.2016

    A czemu MPK woli kasować 105Na od GT8 ?

  • . – 09.02.2016

    Na S1 kasowane są wozy za które przyjedzie 20 sztuk jednokierunkowych bet (a zajezdnia z gumy nie jest). Z S2 poleci kilka największych strupów a klika już się skasowało w wypadkach.

  • Wre ah wre – 09.02.2016

    Bo za stopiątki będą nowe stopiątki pod pseudonimem beta.

  • 555spinach – 10.02.2016

    Double beta albo beta duo albo mega beta

  • delfin – 10.02.2016

    Żeby Wrocław tak zadbał o Protram jak Poznań o Modertrans to by nie było upadłości tej firmy

  • z – 10.02.2016

    Bardzo dobry tram BETA ,pisze senior któremu nie przeszkadza 25 % niskiej podłogi najważniejszy jest koszt przejazdów 50 zł na rok na wszystkie linie bus+tram. Helmut jest znacznie tańszy w eksploatacji,przeglądy i nie ma wątpliwości co kasować należy 105.Życzę pozostałym seniorom w kraju właśnie takich przejazdów,ale wiem iż płacą znacznie drożej.

  • wielki – 11.02.2016

    W zamian za dwukierunki Modertransu na żyletki pójdą GT8ZR, to oczywiste, natomiast zastanawia mnie polityka MPK polegająca na cięciu 105Na, nawet o wysokich numerach (2xx), zamiast GT8 z których większość to złom. Może i bardziej komfortowe, ale wystarczy popatrzeć, jak skasowane po uderzeniach są GT8, a jak 105Na... Co do "kroku wstecz" z kupnem Bet - nie zgadzam się. To krok naprzód, na jaki nas stać. Obecnie polskie miasta nie są w stanie wymienić taboru na niskopodłogowy, tak aby wszystkie były 100% niska podłoga. Uważam, że kupno Bet jest dobrym krokiem, pozwala na odświeżenie taboru, dostępność dla wózków jest - niskopodłogowy człon nie jest aż tak mały, wizualnie dużo lepiej niż starocie, żywotność dłuższa niż zwykłe modernizacje 105Na.

  • yyy – 11.02.2016

    Aż trudno w to uwierzyć ale w 2016 roku MT może przejąć pałeczkę lidera w produkcji tramwajów i zdetronizować po raz pierwszy od wielu wielu lat Pesę......to się w Bydgoszczy wściekną :/

  • www – 11.02.2016

    @wielki A dlaczego polskich miast rzekomo nie stać na tabor niskopodłogowy? Znaczy się Poznania, bo Warszawa, czy Gdańsk kupują tylko taki tabor. Kraków też, tyle że z małą częścią podłogi, która jest o jednak jeden poziom niżej niż w 105, a to duża różnica.
    Czy aby na pewno nie da się wyprodukować tramwaju o podobnych rozwiązaniach jak w Karliku za cenę Bety? Chyba się jednak da, skoro Rosjanie praktycznie idą w kierunku tylko tramwajów niskopodłogowych.
    Może jednak się da wyprodukować tani tramwaj z podłogą niższą niż w Becie? W czym problem? W tym, że w Becie dwa środkowe wózki nie mogą być wózkami tocznymi? No tak, przecież to tylko przerobiona 105 z bardzo słabym napędem. Ale zaraz, bo Beta ma podobno napęd asynchroniczny. To może jednak się da?

  • Axenty – 06.03.2016

    www, nie wiem skąd czerpiesz takie wiadomości, bo z tego, co ja wiem, to MT modernizował dla Gdańska 62szt wozów N8C (Dortmund). Więc twierdzenie, że "Warszawa, czy Gdańsk kupują tylko taki (niskopodłogowy) tabor", jest dużym nadużyciem.

  • Poznaniak – 04.02.2017

    Niby nowe dwukierunkowe, a głośniejsze we wnętrzu od starych helmutów.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...