TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jakie tramwaje dla Olsztyna? – SIWZ
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.11.2017 12:41:36 19 komentarzy
Jakie tramwaje dla Olsztyna? – SIWZ

Jakie tramwaje chce kupić Olsztyn? Zaglądamy do SIWZ.

I tak. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 24 sztuk pociągów tramwajowych, niskopodłogowych, dwukierunkowych w ramach następujących zadań:

1) Dostawa 2 sztuk pociągów tramwajowych w ramach Projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – łańcuchy ekomobilności" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020 (PO PW) Oś Priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski,

2) Dostawa 6 sztuk pociągów tramwajowych w ramach projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020 (PO PW), oś priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski,

3) Dostawa 4 sztuk pociągów tramwajowych w ramach projektu pn. "Rozwój łańcuchów ekomobilności poprzez rozbudowę infrastruktury rowerowej i zakup taboru" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 działanie 4.4, poddziałanie 4.4.1 ekomobilny MOF Olsztyna (ZIT Olsztyna),

4) Dostawa 12 sztuk pociągów tramwajowych w ramach prawa opcji w zależności od uzyskanego dofinansowania.

Przedmiotem zamówienia podstawowego jest wyprodukowanie oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 12 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego wraz z przeprowadzeniem szkoleń pracowników.

W ramach prawa opcji przewidziane jest wyprodukowanie, kolejnych 12 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego.

Terminy wykonania

Zamawiający wyznaczył wymagany termin wykonania zamówienia w następujący sposób:

1) dla zamówienia podstawowego:

a) 2 sztuki – 18 m-cy od daty zawarcia umowy,

b) 2 sztuki – 19 m-cy od daty zawarcia umowy,

c) 2 sztuki – 20 m-cy od daty zawarcia umowy,

d) 2 sztuki – 21 m-cy od daty zawarcia umowy,

e) 2 sztuki – 22 m-cy od daty zawarcia umowy,

f) 2 sztuki – 23 m-ce od daty zawarcia umowy.

2) dla zamówienia w ramach opcji:

a) zamawiający może złożyć oświadczenie(a) o skorzystaniu z prawa opcji w terminie do dnia 31 grudnia 2021 roku,

b) termin dostawy każdego tramwaju, dla którego Zamawiający złożył oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty doręczenia tego oświadczenia Wykonawcy,

c) dostawa pierwszego tramwaju w ramach prawa opcji nie może nastąpić wcześniej, niż dostawa tramwajów objętych zamówieniem podstawowym.

Jakie tramwaje chce Olsztyn?

Tramwaj musi być niskopodłogowy (posiadać niską i płaską podłogę), jednoprzestrzenny, dwukierunkowy, napędzany silnikami prądu przemiennego ze sterowaniem elektronicznym oraz wyposażony w urządzenia klimatyzacyjne dla części pasażerskiej i dla kabiny motorniczego. Żywotność wagonów to minimum 25 lat. Tramwaj musi być tak zbudowany, aby jego maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 240 mm oraz przy przystanku zintegrowanym z autobusowym do 180 mm licząc od poziomu główki szyny. Musi mieć całkowitą pojemność wagonu nie mniejszą niż 201 osób (łącznie z motorniczym), przy normatywnym napełnieniu 5 osób/m2 powierzchni, przy czym ilość miejsc siedzących – pełnowymiarowych, stacjonarnych – musi stanowić min. 15% wszystkich miejsc.

Długość tramwaju (bez sprzęgów) musi zawierać się w przedziale: 28 000 mm do 32 500 mm, a szerokość musi wynosić min. 2 400 mm, max 2 500 mm. Mamy tu zatem zmianę, zapowiadaną już wcześniej. Tramwaje mogą być węższe niż przy poprzednim podejściu. Liczba członów zależnie od przyjętego rozwiązania wykonawcy. I uwaga. Dla tramwaju o szerokości zewnętrznej mniejszej niż 2500 mm wymaga się zastosowania konstrukcyjnego, stałego poszerzenia podłogi w obrębie wejścia do tramwaju do 2500 mm.

Wskaźnik gotowości technicznej określono na poziomie min. 93% (liczonym dla wszystkich pojazdów dostarczonych w ramach zamówienia).

Z ciekawszych informacji warto wspomnieć, że tramwaje muszą być przygotowane do przejazdu po torowisku zalanym wodą: do wysokości 25 mm nad poziom główki szyny na odcinku do 100 metrów z prędkością 40 km/h oraz do wysokości 70 mm nad poziom główki szyny na odcinku do 50 metrów z prędkością 5 km/h. Rzecz jasna muszą zostać przystosowane do kursowania w lokalnych warunkach klimatycznych, a także naprzemiennego garażowania w hali i "pod chmurką".

Zamawiający chce dokonywać odbiorów częściowych wagonów. Będą one obejmować: pudło nadwozia przed lakierowaniem, pudło nadwozia polakierowane, ramy wózków, osie zestawów kołowych, gotowe zestawy kołowe oraz wózki kompletne. Odbiór końcowy pierwszego , ale także każdego kolejnego tramwaju, nastąpi po przeprowadzonych z wynikiem pozytywnym próbach stacjonarnych i ruchowych.

Malatura nowych tramwajów ma być podobna do aktualnie kursujących po Olsztynie Tramio, czyli tzw. limonkowa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
przetarg
  • okl – 28.11.2017

    Zmiana w skrajni to zły pomysł - cała infra jest dostosowana do szerszych wagonów, wiadomo, że wiele podmiotów będzie chciało zaoferować węższe, bo standardowe, bo tańsze... a więc powstanie seria, która będzie "kulała" przy współpracy z infrą a pomiędzy krawędzią peronu a wagonu będzie szpara... która chociażby przy wsiadaniu matek z wózkami lub osób niepełnosprawnych, może być uciążliwa...

  • MK – 28.11.2017

    Przecież napisano że pologa w rejonie drzwi ma być szersza (aby zniwelować dziurę pomiędzy wejściem a platformą przystankowa)...

  • Heniu – 28.11.2017

    Na szuwary i bagna proponuję rosomaki, wodoszczelne na wypadek utknięcia w bagnie i z szyberdachem, aby łatwo można było się ewakuować.

  • mechanik – 28.11.2017

    Niestety, Olsztyn zabiera wszystko Polsce B i C. Ciekawe czym jest taka sytuacja uwarunkowana ?

  • okl – 28.11.2017

    @MK - czytaj ze zrozumieniem. jeśli szerokość tramwaju ma być pomiędzy 2,4 a 2,5m to gdzie ty chcesz tam dać "szerszą podłogę w rejonie drzwi"? Nowu jakiś dziwoląg miałby być aby tylko spełnić warunki przetargu?

  • Adam – 29.11.2017

    Jaka szkoda, że Pesa nie spełnia wymagań

  • yogeeboo – 29.11.2017

    @okl "...Dla tramwaju o szerokości zewnętrznej mniejszej niż 2500 mm wymaga się zastosowania konstrukcyjnego, stałego poszerzenia podłogi w obrębie wejścia do tramwaju do 2500 mm..." - to a propos czytania ze zrozumieniem.

  • @yogeeboo – 29.11.2017

    Czyli przy pudle 2400 mm będą wystawały na zewnątrz stałe stopnie po 50 mm ? Jak rury chroniące progi w terenówkach ?

  • bun – 29.11.2017

    Szkoda że nie wprowadzili dodatkowej punktacji na szersze pudło. W obecnej sytuacji SS również złożą propozycje na 2400, bo po co przepłacać.

  • Kaszebe – 29.11.2017

    No i wygląda że to kolejny przetarg pisany pod"kogoś"i to nie dlatego że ma zmienną podłogi! Przeczytajcie dokładnie zapisy. Nie zdziwię się jak to będzie dwukierunkowy Twist lub coś zbudowane na jego bazie.

  • nWm – 29.11.2017

    Wygląda na to, że w obrębie wejścia przy szerokości pudła 2400mm będą musiały być zastosowane stałe elementy konstrukcyjne wystające po 50mm na zewnątrz pudła po jego obu stronach, przedłużające podłogę wagonu.

  • AXC – 29.11.2017

    @bun Przeczytaj specyfikację. Za szersze pudło są 4 punkty. SS sobie przekalkuluje co mu się bardziej opłaca- więcej za szersze, ale będzie 4 punkty do przodu czy tańsze, ale gorsze rozwiązanie. Twist może być, ale równie dobrze i Gamma czy Nevelo. Wiele będzie zależało od ceny. Jak otworzą oferty wyjaśni się, ale SS na pewno poczuje oddech konkurencji na plecach i nie zażąda na pewno 10 baniek za skład. Nowosądecka firma ma rzadką możliwość zdobycia rynku i referencji. Modertrans ma co robić i nie wierzę by specjalnie się starali.

  • mechanik – 29.11.2017

    @okl Nic nie będzie kulało. Miękkie nakładki poszerzające stosowane np. w Niemczech też nie wzięły się znikąd. Ale to oczywiście opcja.

  • PawelNed – 29.11.2017

    Ktos moze wie dlaczego jest taka roznica cenowa miedzy standardem a 2500mm to jest tylko 100mm szerzej a kwota jest kolosalna

  • bun – 29.11.2017

    @AXN. Dzięki za info. Nie chciało mi się samemu szperać, a autor nie raczył wspomnieć. W takim wypadku ma to pewien sens.

  • Prawdziwy allensteiner – 30.11.2017

    Chcemy dalej solarisa nic innego. Pozdrawiam

  • Z Olsztyna – 01.12.2017

    Obstawiam - Moderus Gama

  • Aw – 04.12.2017

    Jak już Moderus to Gamma.

  • allensteiner – 05.12.2017

    Na szpital kasy brak a tu bzdury o zbyt drogich tramwajach. Pewnie tylko demobil z rajchu, gamma lub nowoczerkask.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....