TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jakie tramwaje dla Olsztyna?
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.05.2017 10:19:30 3 komentarze
Jakie tramwaje dla Olsztyna?

W sobotę na łamach InfoTram.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przez Olsztyn przetargu na dostawę nawet 24 tramwajów. Jakich?

Każdy tramwaj powinien posiadać możliwie najnowsze i sprawdzone w praktyce osiągnięcia w dziedzinie technologii i projektowania gwarantujące wysoką jakość wykonania, niskie koszty w okresie eksploatacji, średnie zużycie energii elektrycznej nie większe niż 6 kWh/km oraz wysoką trwałość. Tramwaj musi być niskopodłogowy (tzn. musi posiadać niską i płaską podłogę, która na długości przestrzeni pasażerskiej, co najmniej pomiędzy krawędziami skrajnych drzwi, wliczając również obszar skrajnych drzwi, jest całkowicie płaska i spełnia warunek nieprzekraczania na całej długości wysokości 370 mm, liczonej od poziomu główki szyny), jednoprzestrzenny, dwukierunkowy, napędzany silnikami prądu przemiennego ze sterowaniem elektronicznym oraz wyposażony w urządzenia klimatyzacyjne dla części pasażerskiej i dla kabiny motorniczego.

Konstrukcja i technologia budowy tramwaju muszą być opracowane, obliczone i zrealizowane w oparciu o założenie trwałości struktury nośnej tramwaju w okresie min. 25 – letniego okresu eksploatacji, przy średnim rocznym przebiegu nie przekraczającym 80000 km. Każdy z tramwajów dostarczonych przez Wykonawcę musi być fabrycznie nowy, wcześniej nie eksploatowany, tego samego typu i skonstruowany w ten sam sposób, według tej samej dokumentacji technicznej. Tramwaj musi być tak zbudowany, aby jego maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 240 mm oraz przy przystanku zintegrowanym z autobusowym do 180 mm, licząc od poziomu główki szyny.

Całkowita pojemność wagonu ma być nie mniejsza niż 201 osób (łącznie z motorniczym), przy normatywnym napełnieniu 5 osób/m2 powierzchni, przy czym ilość miejsc siedzących – pełnowymiarowych, stacjonarnych – musi stanowić min. 15 % wszystkich miejsc. Długość tramwaju (bez sprzęgów) musi zawierać się w przedziale: od 28 000 mm do 30 000 mm, a szerokość musi wynosić: 2 500 mm, liczba członów zależnie od przyjętego rozwiązania wykonawcy. Rozstaw kół tramwaju musi być dostosowany do toru o szerokości: 1 435 mm.

Dopuszczalna maksymalna wysokość tramwaju (ze złożonym odbierakiem): do 4 000 mm.

Tramwaj musi być tak zbudowany, aby charakteryzował się:

- rozwiązaniami technicznymi gwarantującymi bezpieczeństwo dla pasażerów, motorniczego i użytkowników drogi,

- dużą niezawodnością eksploatacyjną, tj. niskim wskaźnikiem awaryjności na poziomie min. 93 % oraz łatwością przełączeń, pozwalającą na sprawne działanie w sytuacjach awaryjnych w celu nie dopuszczenia do blokowania trasy,

- ograniczeniem czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy motorniczego.

Musi posiadać system autodiagnostyki. Wszystkie urządzenia stanowiące wyposażenie tramwaju muszą spełniać swoje funkcje bez wzajemnych kolizji. Tramwaje muszą mieć budowę modułową, zarówno moduły pojazdów jak i ich podzespoły (w tym wózki) muszą być w pełni wymienne w obrębie zamawianych pojazdów.

Tramwaje muszą zostać przystosowane do przewozu i potrzeb osób niepełnosprawnych. Ma być też klimatyzacja, monitoring, systemy informacji pasażerskiej i Wi-Fi. Tramwaje mają być limonkowe, a więc takie, jak eksploatowane obecnie przez MPK Olsztyn Solarisy Tramino.

Pojazdy z zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone w terminach:

a) 4 sztuki – 18 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy,

b) 2 sztuki - 24 miesiące, licząc od daty zawarcia umowy,

c) 2 sztuki – 30 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy.

Oferentów poznamy najwcześniej 11 lipca 2017 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
przetarg
  • Henryk – 29.05.2017

    Dodatkowo proponujemy zamiast kół stalowych gąsienice, aby łatwiej wyjeżdżał z szuwar i innych bagien. Złodziejska wiocha na bagnach zabudowana...

  • allensteiner – 29.05.2017

    Kiedy wreszcie pojedzie tramwaj do Szyman i Czerwonki ?

  • 88hh – 29.05.2017

    gienrik kacapie poluzuj majty. A tak na marginesie to masz w sobie coś z rycerza a konkretnie to zakuty łeb.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....