TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jakie tramwaje chce kupić Łódź?
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.07.2019 15:13:40
Jakie tramwaje chce kupić Łódź?

Wiemy już jakie tramwaje chce kupić Łódź. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 30 sztuk fabrycznie nowych, tzn. wyprodukowanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą realizacji dostawy i nie eksploatowanych, tramwajów niskopodłogowych (co najmniej 80% niskiej podłogi), przegubowych.

Wszystkie oferowane wagony tramwajowe muszą być tego samego typu, długości, skonstruowane w ten sam sposób, według tej samej dokumentacji technicznej, przez tego samego producenta, zgodne z opisem przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza oferowania rozwiązań prototypowych, niesprawdzonych w seryjnej produkcji, co oznacza, iż Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić, przez złożenie stosownego oświadczenia w formularzu ofertowym, że zastosowane zespoły, układy i systemy w oferowanych wagonach tramwajowych są produkowane seryjnie i eksploatowane przez innych Zamawiających. Wszystkie dostarczone wagony tramwajowe muszą być gotowe do eksploatacji, tj. przede wszystkim przystosowane do przewozu osób w komunikacji miejskiej oraz posiadać dokumenty wymagane przepisami prawa obowiązującego w dniu realizacji dostawy, a w szczególności przepisami Prawa o ruchu drogowym, niezbędne do dopuszczenia pojazdów do ruchu (świadectwo homologacji).

Tramwaj musi być napędzany silnikami prądu przemiennego ze sterowaniem elektronicznym, z kabiną prowadzącego w przedniej części oraz pulpitem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu. Wagon musi mieć 4 wózki, z czego co najmniej dwa wózki (pierwszy i ostatni) napędne. Wózki pod skrajnymi członami wagonu muszą być w pełni skrętne.

Konstrukcja tramwaju powinna uwzględniać najnowsze rozwiązania stosowane w dziedzinie technologii i projektowania gwarantujące wysoką jakość wykonania, niezawodność w okresie eksploatacji, rozwiązania techniczne zapewniające bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego oraz innych użytkowników drogi, estetykę zewnętrzną i wewnętrzną, komfort podróżowania, dostosowanie do obsługi technicznej przez użytkownika (diagnostyka, oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia, dostosowanie do reprofilacji obręczy na tokarce podtorowej użytkownika) oraz łatwość utrzymania i niskie koszty eksploatacji i wysoką trwałość.

Konstrukcja i technologia budowy wagonów musi być opracowana, obliczona i zrealizowana w oparciu o założenie 30-letniego okresu eksploatacji trwałości struktury nośnej wagonu, przy średnim rocznym przebiegu 70.000 km. Wymagane jest, aby konstrukcja nośna wagonu była spawana oraz wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a poszycie dachu wykonane z materiałów odpornych na korozję. Tworzywa sztuczne mogą być zastosowane do wykonania elementów nie spełniających funkcji nośnych pudła wagonu. Dopuszcza się klejenie elementów poszycia do szkieletu.

Wagon musi być przystosowany do przewozu minimum 200 pasażerów przy założeniu, że na 1m2 podłogi może stać maksymalnie 5 pasażerów i wagon musi być wyposażony w co najmniej 60 miejsc siedzących łącznie z rozkładanymi. Obliczenie pojemności należy wykonać przy założeniu, że wszystkie miejsca siedzące (stałe i rozkładane) są zajęte.

Pierwsze, pięć dostarczonych wagonów tramwajowych musi być dostosowanych do nauki jazdy oraz posiadać demontowany fotele dla instruktora oraz demontowane urządzenia do hamowania roboczego i awaryjnego (pulpit instruktora nauki jazdy).

Szerokość wagonu tramwajowego nie może przekroczyć wymiaru 2400 mm. Długość wagonu powinna mieścić się w zakresie 28 - 33 m. Dopuszczalna maksymalna wysokość, bez odbieraka prądu nie może przekraczać 3,6 m. Poziom hałasu zewnętrznego nie może przekroczyć 75 dB.

Wnętrze pojazdu musi zapewniać wysoki komfort i atrakcyjność podróżowania, zachęcające do korzystania z tramwaju i jednocześnie charakteryzować się wysoką odpornością na wandalizm oraz umożliwiać łatwe usuwanie zabrudzeń. Wysokość pomiędzy sufitem a podłogą w najniższym miejscu, przeznaczonym dla miejsc stojących nie może być mniejsza niż 2,05 m. Wymóg nie dotyczy strefy stanowiska manewrowego w końcowej części wagonu. Szerokość przejścia wewnątrz wagonu na odcinku niskopodłogowym nie może być mniejsza niż 600 mm. Preferowana będzie jak największa szerokość przejścia. Pod pojęciem szerokość przejścia należy rozumieć obszar, który w przekroju poprzecznym na całej długości pojazdu pozostaje niezakłócony żadnym elementem stanowiącym konstrukcję lub wyposażenie pojazdu na wysokości powyżej 100 mm ponad podłogą pojazdu.

Siedzenia pasażerskie muszą być wykonane z materiału pozwalającego na łatwe utrzymanie w czystości.

Wagon musi być tak skonstruowany i wykonany, aby obsługi techniczne najniższego poziomu były wykonywane nie częściej, niż co 20 000 km przebiegu, nie dotyczy obsługi odbieraka prądu – przegląd wykonywany 1 raz na 7 dni. Naprawa główna nie powinna być wymagana przed osiągnięciem przez wagon 1 000 000 km przebiegu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
przetarg

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....