TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jakie są warszawskie tramwaje?
INFOTRAM - Opublikowano: 25.03.2015 11:42:55 7 komentarzy
Jakie są warszawskie tramwaje?

ZTM opublikował dane dotyczące m.in. pojazdów komunikacji miejskiej. Wynika z nich, że w styczniu 2015 roku do dyspozycji pasażerów było 761 wagonów, z czego tylko 231 to pojazdy niskopodłogowe. To zaledwie 30% taboru Tramwajów Warszawskich. Wskaźniki te będą szły lekko w górę, trwają bowiem dostawy nowych Jazzów, które podreperują nieco sytuację przewoźnika. W 201 wagonach zamontowana była klimatyzacja i monitoring, w 192 zaś biletomaty. 323 wagony wyposażone były w wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne oraz przyciski otwierania drzwi przez pasażera, 365 zaś w zapowiedzi głosowe. Podstawę taboru Tramwajów Warszawskich stanowią nadal wagony 105N i pochodne, których jest 500. Dodajmy, że kursują jako solówki, i składy dwu i trzywagonowe. Zdecydowana większość kursuje w parach. Ponadto przewoźnik eksploatował w styczniu br. 30 wagonów 123N, 1 112N, 29 116N i pochodne, 15 120N, 180 Swingów 120Na oraz 6 Swingów Duo 120Na. ZTM obiecuje, że podobne zestawienia będą pojawiały się cyklicznie, będziemy je publikować na łamach InfoTram.

Warto jeszcze rzucić okiem na tabor Metra Warszawskiego. I tak łącznie przewoźnik eksploatował 450 wagonów, z czego 132 zostało wyprodukowanych przez WagonMasz, 108 przez Alstom Konstal, zaś 210 przez Siemensa. Wszystkie pociągi metra w stolicy kursują w zestawieniu sześciowagonowym. Wszystkie wyposażone są w zapowiedzi głosowe, 252 w monitoring, zaś 210 w przyciski otwierania drzwi przez pasażera. I dane dotyczące przewozów. Tramwaje Warszawskie wykonały pracę na poziomie 4 490 993,000 wozokm płatnych, co stanowi 99,76% zadań rozkładowych. Jeszcze lepszym wynikiem może pochwalić się metro, które wykonało 2 270 479,800 wozokm ?99,91%. Rzeczywista punktualność tramwajów to 92%, zaś metra 98,27%.      


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
tabor
Tramwaje Warszawskie
Metro Warszawskie
  • jag – 25.03.2015

    Proszę czytajcie nim opublikujecie: "ZTM opublikował dane dotyczące m.in. dane dotyczące pojazdów komunikacji miejskiej."

  • foka – 28.03.2015

    Ot stolica. Betonowy prezes i gogusiowaty rzecznik niedorzecznik powinni zrobić miejsce innym. Ta spółka z nimi nigdy nie pozbędzie się konstali.

  • MichalK – 29.03.2015

    I tak nie wypadamy żle. Zobacz jakie sztrucle z niemieckich demobilów jeżdżą po Krakowie, Poznaniu czy Łodzi.

  • foka – 29.03.2015

    Na pewno nie gorsze niż 105N

  • Piotr – 30.03.2015

    To porównanie jest nieco mylące, bo gro 105Nx jeździ w dwu-składach (co jest wspomniane w artykule) i większość drugich wagonów nie jest zdolna do samodzielnej jazdy liniowej. Taki dwu-skład mniej więcej odpowiada długością jednemu Swing'owi. Dlatego do statystyki powinno się raczej 2*105Nx liczyć jako jeden skład. W tej chwili jest ok. 250 dwu(trój)-składów i ok. 30 wagonów kursujących solo (wliczając w to 123N), czyli razem 280 "pociągów". W takiej sytuacji 45% taboru TW należało by uznać za niskopodłogowy. Pod koniec roku, po dostawach Jazzów licząc że dłuższe zastąpią 2*105Nx, a krótsze 1*105Nx to wskaźnik ten wzrośnie do ok. 60%.

  • tp – 01.04.2015

    @MichalK Te sztrucle jak to nazywasz są wiele nowocześniejsze niż 105Na i pochodne (mimo że starsze), nie wspominając o jakości wykonania i jakości materiałów.

  • vd – 03.04.2015

    Z obserwacji na ulicach nie wynika aż tak mały udział niskopodłogowców. Zapewne ację ma Piotr , pisząc o zaniżeniu wskaźników przez liczenie 105Nx jako wagonów, a nie całych "jednostek".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....