TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jakie prace w poznańskich Combino?
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.04.2020 12:45:58
Jakie prace w poznańskich Combino? (źródło: MPK)

Wczoraj na łamach InfoTram.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przetargu na naprawy główne tramwajów Siemens Combino Advanced. Dziś przyglądamy się zakresowi prac.

I tak MPK Poznań chce, aby Tramwaje typu Combino Poznań, po wykonaniu naprawy głównej, były:

a) tramwajami jednokierunkowymi wyposażonymi w stanowiska do jazdy manewrowej do tyłu, przystosowanymi do eksploatacji w zakresie temperatur od –25oC do +40oC, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości wystąpienia chwilowej kondensacji pary wodnej).

b) przystosowane do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o., w stopniu nie gorszym niż przed naprawą, przy założeniu, że podczas naprawy nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej,

c) wyposażone w rozkładaną ręcznie rampę dla umożliwiającą wjazd do tramwaju wózków inwalidzkich,

d) przystosowane do parkowania przez dowolnie długi okres na niezadaszonym placu postojowym.

e) wyposażone w następujące urządzenia (lub ich odpowiedniki) tzn. m.in.:

- system smarowania obrzeży kół REBS,

- system ogrzewania i wentylacji przedziału pasażerskiego,

- system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji kabiny motorniczego,

- elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane prawe lusterko zewnętrzne,

- wycieraczkę i spryskiwacz,

- 4 piasecznice zainstalowane na wózkach trakcyjnych I-BEG,

- przetwornicę statyczną,

- napęd silnikami asynchronicznymi prądu przemiennego,

- system SIP - PEKA - ITS (informacja pasażerska, bilet elektroniczny, sterowanie ruchem -funkcjonalnie zgodny z eksploatowanym aktualnie w pojazdach Zamawiającego)

oraz dodatkowo:

- legalizowane liczniki energii elektrycznej pobranej i oddanej przez tramwaj (liczniki należy zamontować w 2 pierwszych tramwajach pozostałe pojazdy należy przystosować do zamontowania liczników (wyposażyć w niezbędne instalacje elektryczne (m.in. listwy zaciskowe złącza, boczniki pomiarowe, przetworniki pomiarowe i przetworniki sygnałów itp), światłowodowe itp. umożliwiające przełożenie samych tylko liczników energii z tramwaju do tramwaju),

- wewnętrzny i zewnętrzny monitoring video,

- monitory informacji publicznej,

- dwie przetwornice statyczne,

- oświetlenie wewnętrzne LED (oświetlenie kabiny motorniczego, wnętrza przedziału pasażerskiego – o regulowanym (płynnym lub skokowym – np. 3 stopnie) natężeniu oświetlenia, o maksymalnej wartości 500 lx, w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, oświetlenie progów, lampki kontrolne, sygnalizacyjne, podświetlenie przycisków)

- światła zewnętrzne LED (w tym światła do jazdy dziennej - DRL),

- gniazdo mikrofonu dla przewodnika (do każdego z 3 pierwszych tramwajów należy dostarczyć kompatybilny mikrofon),

- gniazdo AUX o poziomie sygnału 1V, do podłączenia źródła sygnału audio np odtwarzacza muzyki.

- pozostałe systemy pokładowe (zainstalowane przed rozpoczęciem naprawy głównej).

Po co ta naprawa?

Celem naprawy głównej jest odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym. Należy przyjąć zasadę, że wszelkie podzespoły, elementy konstrukcji, bądź wyposażenia tramwajów, nie opisane w niniejszym dokumencie, muszą w ramach realizowanego przez Wykonawcę zakresu naprawy zostać poddane weryfikacji, a następnie wymianie na nowe lub regeneracji, w taki sposób, aby zapewnić możliwość eksploatacji tramwajów przez okres min. kolejnych 8-10 lat eksploatacji lub min. 640 tys. km przebiegu (do następnej naprawy głównej), w reżimie technologicznym założonym przez producenta, bez konieczności wykonywania w międzyczasie napraw okresowych i czynności korekcyjno-naprawczych wykraczających poza zakres bieżącego utrzymania, ujęty w instrukcji przeglądowej dla tramwajów- Combino - Poznań.

Zakres prac

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na właściwym etapie naprawy, zrealizował obligatoryjnie następujący zakres prac:

a) nałożenie nowych powłok lakierniczych na blachy i laminaty poszycia zewnętrznego (dopuszcza się nałożenie powłok lakierniczych bez wycinania szyb okiennych przed lakierowaniem, pod warunkiem starannego usunięcia/wycięcia fug okiennych przed lakierowaniem i ponownego poprawnego ich uzupełnienia) oraz na elementy wyłożeń wewnętrznych, w tym:

- wyłożenia ścian i sufitów,

- wewnętrzne osłony (laminatowe) wózków jezdnych,

- laminatowa zabudowa podszybia pomostu tylnego z komorą pulpitu manewrowego,

- szafa aparatowa po lewej stronie stanowiska motorniczego

oraz pozostałe elementy wyłożeń wnętrza przedziału pasażerskiego i kabiny motorniczego.

Zasadniczo zakłada się malowanie w dotychczasowych kolorach (lakier perłowy).

b) montaż systemu monitoringu video z podglądem on-line, zgodnego z systemem stosowanym w tramwajach Zamawiającego,

c) wymiana zderzaków na nowe,

d) montaż nowego rejestratora zdarzeń (tachografu),

e) malowanie proszkowe opraw oświetleniowych,

f) malowanie proszkowe klap sufitowych umożliwiających dostęp z wnętrza tramwaju do kontenerów dachowych,

g. wymiana na nowe, wyłożeń siedzeń pasażerskich oraz oparć - wzór tkaniny obiciowej należy uzgodnić z Zamawiającym (czyszczenie blach tylnych oparć siedzeń),

h) malowanie proszkowe stelaży siedzeń pasażerskich,

i) malowanie proszkowe poręczy i stelaży wiatrołapów,

j) szlifowanie porysowanych szyb okiennych lub wymiana na nowe, jeżeli uszkodzenia/porysowania nie dają się usunąć,

k) weryfikacja istniejących i uzupełnienie zabezpieczeń szyb, folią wandaloodporną,

l) wymiana szyby po lewej stronie kabiny motorniczego na szybę z oknem przesuwnym,

m) lakierowanie proszkowe paneli pulpitu motorniczego, odnowienie lub naniesienie nowych oznaczeń elementów sterowniczych, lakierowanie korpusu pulpitu,

n) montaż monitorów informacji publicznej, zgodnych z systemem przygotowania i przesyłania content'u stosowanym u Zamawiającego,

o) zmiana w układzie zasilania systemów pokładowych polegająca na zastosowanie dwóch przetwornic statycznych pracujących na wspólną szynę zasilającą obwody napięcia pokładowego, dysponujących rezerwą 1,5 kW mocy na wyjściu 24 V DC do wykorzystania na potrzeby systemów pomocniczych.

Nie wdając się już w szczegóły należy zaznaczyć, że w ramach naprawy powinna zostać jeszcze wykonana naprawa wszystkich podzespołów, systemów i instalacji, w tym system informacji pasażerskiej. Estetyce poddany zostanie przedział pasażerski oraz kabina motorniczego.

W procesie naprawy muszą być stosowane tylko materiały, urządzenia lub zespoły, które spełniają wymogi aktualnie obowiązujących przepisów, posiadają wymagane atesty lub certyfikaty oraz przeszły pomyślnie niezbędne próby według warunków technicznych dla tych urządzeń i zespołów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Siemens
Combino
remont

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....