TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jak tramwaj pojedzie na południe Katowic?
PAP - Opublikowano: 07.09.2015 12:29:33 4 komentarze
Jak tramwaj pojedzie na południe Katowic?

Prezydent Katowic Marcin Krupa zdecydował o przebiegu linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic. Wybrał jeden z kilku analizowanych wariantów, po konsultacjach z mieszkańcami i otrzymaniu wyników studium przedprojektowego.

Budowa trasy z Brynowa do Kostuchny o długości 5,2 km ma ruszyć w 2018 r., koszt inwestycji szacowany jest na ok. 100 mln zł. Zadanie zrealizuje spółka Tramwaje Śląskie, która chce pozyskać na ten cel dofinansowanie unijne.

Prezydent Krupa mówił podczas konferencji prasowej, że konsultacje z mieszkańcami miały nieraz burzliwy przebieg ? padały różne propozycje, katowiczanie sprzeciwiali się poszczególnym wariantom trasy i pogodzenie wszystkich racji byłoby niemożliwe.

Dlatego Krupa zdecydował, że przed wybraniem trasy będzie opierał się na wynikach studium przedprojektowego. ?Chodziło o to, by był on akceptowalny społecznie, w miarę tani w realizacji i możliwy do realizacji? - zaznaczył prezydent.

Autorzy studium wzięli pod uwagę m.in. natężenie ruchu, własność gruntów, czas przejazdu, badania ankietowe wśród mieszkańców, analizy środowiskowe i szacunkowe koszty inwestycji. Za optymalną uznali trasę wzdłuż ul. Rzepakowej i dalej - do ul. Szenwalda i Ziołowej, Krynicznej, Bażantów i Radockiego.

Zgodnie z ankietą, w której wzięło udział kilkuset osób, budowę linii od Brynowa do Kostuchny popiera 79 proc. mieszkańców. Okazało się jednak, że nie wszyscy chcą mieć linię tramwajową tuż pod oknami - przekonują lokalne władze. Stąd decyzja, że trasa będzie omijała ścisłą zabudowę.

Znajdzie się na niej dziewięć przystanków: Brynów Kolejowa, Ochojec Leśna, Ochojec Szenwalda, Ochojec Centrum Medyczne, Ochojec Kryniczna, Odrodzenia Łętowskiego, Odrodzenia Kościół, Kostuchna Bażantowo P+R, Armii Krajowej Pętla.

Prezydent Krupa zwrócił uwagę, że linia tramwajowa sięgnie terenów miasta, które nie są jeszcze gęsto zabudowane, ale wkrótce się to zmieni, więc z roku na rok z tego połączenia powinno korzystać coraz więcej pasażerów. Chodzi przede wszystkim o Kostuchnę, na której nie ma jeszcze tak wielu domów jak w dzielnicach położonych bliżej centrum miasta.

Według katowickiego magistratu czas przejazdu pomiędzy Pętlą Brynów a Pętlą Kostuchna wyniesie 10-12 minut. Od 20 do 22 minut zajmie tramwajom pokonanie trasy od Kostuchny do Rynku.

Budowa linii ma ruszyć w 2018 r. Bolesław Knapik z Tramwajów Śląskich powiedział, że spółka przygotowuje obecnie dokumentację do studium wykonalności. Niezależnie od tego będzie przygotowywana dokumentacja do projektu linii.

Wcześniej, jeszcze jako kandydat na prezydenta (i urzędujący wiceprezydent), Krupa zachwalał swoją koncepcję budowy z Brynowa w rejon Osiedla Bażantowo ok. 4,5-kilometrowej kolei linowej. W styczniu wycofał się z tego pomysłu wskazując m.in., że choć kolej linowa ma swoje zalety (kwestie środowiskowe, częstotliwość, przepustowość), należy ją traktować raczej jako rozwiązanie dodatkowe niż kręgosłup komunikacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • Gruby – 07.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz nie na temat]

  • www – 08.09.2015

    Wybrana trasa może nie być zbyt atrakcyjna dla mieszkańców, ale jeżeli nie przesadzą z ilością przystanków może być ok. Problem to zawijas wokół Ochojca, ale inaczej zrobić się teraz nie da. Korki samochodowe mogą być niezłym argumentem pod warunkiem, że trasa tramwaju będzie tak zbudowana, że żaden samochód nie będzie w stanie na nią wjechać, co niestety jest katowicką tradycją.Mam nadzieję, że Katowice będą konsekwentne. Liczę też, że w końcu zbudują trasę zgodnie z obowiązującymi nowoczesnymi standardami i z taborem odpowiednim do naszych czasów, w szczególności całkowicie niskopodłogowym i klimatyzowanym. Oby. Tylko, czy Tramwaje Śląskie dadzą radę zmienić swoje podejście?

  • pipen – 08.09.2015

    Redakcjo - moglibyście chociaż dać aktualne zdjęcie z Rynku, pomijam fakt tramwajów. Kierunek zresztą tej fotografii jest na Zachód - więc może warto skorzystać ze zdjęć skierowanych na Południe lub te w okolicy Pętli w Brynowie.

  • hanaoka – 11.09.2015

    redakcjo a może mapkę dacie?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....