TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jak hamuje tramwaj?
Karol Wach/MPK Łódź - Opublikowano: 14.10.2011 11:57:08 4 komentarze
Jak hamuje tramwaj?

Jesień. Coraz gorsza pogoda, padający deszcz, zalegające na torowiskach liście…. Jak co roku to właśnie z nadejściem tej pory roku zwiększa się liczba stłuczek z udziałem tramwajów, których przyczyną jest zajeżdżanie drogi przez samochody. Zimą nie jest przecież wcale lepiej. Na problem ten uwagę zwraca MPK Łódź, które informuje, że dwuwagonowy skład 805 Na o masie około 30 ton, nawet w idealnych warunkach ma znacznie dłuższą drogę hamowania niż auto. Wielu kierowców o tym zapomina.

Tymczasem, gdy tor jest śliski, np. z powodu opadów deszczu, bądź leżących na nim liści, odległość ta jest nieporównywalnie większa. Chcąc zwrócić uwagę na problem, na początku jesieni, MPK Łódź przeprowadziło porównawcze testy hamowania tramwajów. Wykonano sześć pomiarów. Tramwaj i jadące równolegle z nim auto osobowe rozpędzały się kolejno do 20, 30 i 40 km na godz., by następnie gwałtownie zahamować. Przy każdej prędkości wykonywano dwie próby. W pierwszej motorniczy używał hamulców zwykłych, w drugiej –awaryjnych. Oto wyniki:

prędkość 20 km/h

- normalne hamowanie - 19 m

- awaryjne - 14,5 m

 prędkość 30 km/h

 - normalne hamowanie - 31 m

 - awaryjne - 21 m

 prędkość 40 km/h

 - normalne hamowanie - 43 m

 - awaryjne - 39 m

Dla porównania, droga hamowania auta za każdym razem wynosiła zaledwie kilka metrów. Przybliżone wartości drogi hamowania samochodu:
prędkość 20 km/h - kilkanaście cm.
prędkość 30 km/h - metr, półtora
prędkość 40 km/h - trzy metry Różnice byłyby jeszcze większe, gdyby nie pogoda. Podczas testów ta była wręcz idealna. Film z eksperymentu można oglądać tutaj

Z tego miejsca i my apelujemy do kierowców. Uważajcie! Niech te liczby będą dla Was przestrogą!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Łódź
bezpieczeństwo
  • Zyga – 16.10.2011

    Stąd wyższość autobusu nad tramwajem

  • 1678 – 17.10.2011

    Docenisz ją rozpłaszczając się na kabinie kierowcy, gdy jakieś autko zajedzie drogę...

  • aK – 20.10.2011

    Co wy piszecie głupoty, w czasie i po opadach deszczu hamowanie jest idealne.

  • traficer – 10.09.2015

    Niech tamwaje zwalniaja przed skrzyżowaniem do takiej predkosci aby droga hamowania byla rowna drodze hamowania autobusu. Bedzie bezpieczniej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....