TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / Producenci / iPhone na szynach 
iPhone na szynach
INFOTRAM - Opublikowano: 10.07.2014 11:00:24 13 komentarzy
iPhone na szynach
Na wystawie Innoprom 2014 Uralvagonzavod zaprezentował swój najnowszy tramwaj 71-410 «R1». Dziś obejrzał go premier Rosji Dmitrij Miedwiediew, który pochwalił projekt. Nic dziwnego. Wagon wyróżnia się i jest z wyglądu niepowtarzalny w skali światowej. Minister handlu i przemysłu Rosji Denis Manturov stwierdził, że tramwaj ma szansę zaistnieć nie tylko w Rosji, ale przede wszystkim poza jej granicami.   Tramwaj Rosja Jeden «R1»to pojazd nowej generacji, który nie ma odpowiednika w Rosji. Został stworzony w JSC Uraltransmash, na podstawie modelu wagonu 71-409. Producent jednak opracował całkowicie nowy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Jak mówi Aleksiej Maslov, szef projektu udało się stworzyć ponadczasowy design - kryształ, klejnot i kamień w metalowej ramie. Dzięki temu wagon może odzwierciedlać miasto, w którym, będzie kursować, niezależnie od tego, czy będzie to obszar przemysłowy, z nowoczesną zabudową czy zalesiony. Zaskakujące może wydawać się odwrotne nachylenie czoła wagonu. Projektanci tłumaczą jednak, że tramwaj to nie japoński szybki pociąg, a jego średnia prędkość w mieście to zaledwie 24 km/h. Stąd też nie musi mieć opływowych kształtów. Dzięki tak usytuowanej przedniej szybie podnosi się widoczność z kabiny motorniczego, zdaniem projektantów nawet o 30%. Dzięki temu prowadzący pojazd może skuteczniej obserwować otoczenie, zwłaszcza pieszych z przodu i boku tramwaju. Tym samym zmniejsza się ryzyko wypadku. Tym tramwajem UVZ, jak już wspomnieliśmy, chce wejść na rynki zagraniczne, głównie w Europie Wschodniej i Ameryce Południowej. Możemy konkurować ze światowymi liderami, takimi jak Alstom i Bombardier, koncentrując się na swoich najnowszych projektach. Bez fałszywej skromności mogę powiedzieć, że teraz nie interesuje mnie co myślą i robią konkurenci. Mamy swój świetny projekt –mówi Oleg Sieńko, szef UVZ. Tramwaj «R1», lub «iPhone na szynach\', spełnia wszystkie najwyższe wymagania techniczne. Jest ergonomiczny, nowoczesny i ekonomiczny, tak jak zachodni konkurenci. Ma konstrukcję modułową, co pozwala na zbudowanie wagonu unikalnego dla każdego miasta. Pojemność wnętrza w różnych konfiguracjach to od 190 do 270 osób. Tramwaj jest w 100% niskopodłogowy, w całości produkowany w Rosji, dzięki czemu koszty wózków mogą stać się nawet dwa razy tańsze od zachodnich odpowiedników. To ważne, ponieważ cena wózka istotnie wpływa na wartość całego projektu. Ponadto w «R1»- jest Wi-Fi, GPS i nawigacja GLONASS, siedem kamer HD CCTV, klimatyzacja, antybakteryjne poręcze i wiele innych innowacji. Ten tramwaj jest tworzony po raz pierwszy w Rosji i na świecie, a my będziemy nadal promować tę koncepcję. Ona jest naprawdę nowatorska i rewolucyjna. Innowacje, które «R1»wprowadza to zupełnie inna kultura transportu tramwajowego –mówi Alexey Nosov, prezes Uraltransmash. «R1»to prototyp. Teraz musi przejść testy. Producent chce, aby seryjna produkcja rozpoczęła się w 2015 roku. Planuje też, że tramwaj pojedzie do Moskwy, ale odwiedzi też Sankt Petersburg, Niżny Nowogród, Jekaterynburg i Wołgograd. Jest plan, aby zbudować na podstawie tej koncepcję nowych tramwajów, które trafi pod ziemią. Zaprojektowany w celu zaspokojenia interesów różnych grup społecznych tramwaj «R1»w praktyce poprawi też obraz przestrzeni miejskiej i zmieni go estetycznie. Komfortowe wnętrze wykonane z nowoczesnych materiałów zwiększy bezpieczeństwo pasażerów, ale także popularność tego środka transportu wśród mieszkańców miast.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Uraltransmash
R1
Rosja
  • mb – 10.07.2014

    dosc futurystyczna ta 102-ka

  • Ogór – 10.07.2014

    "nowe wagony tramwajów, które trafi pod ziemią" ???

  • bbb – 10.07.2014

    Chyba pokazali pesie środkowy palec

  • korona – 10.07.2014

    Jestem pod wrażeniem!!!

  • jatal. – 10.07.2014

    Czemu tylko Pesie a nie CAŁEMU ŚWIATU? :D ===== A poważnie - o nowatorskości świadczą niewidoczne często rozwiązania techniczne a nie lustra, leżanki czy kształt szyb. Wystarczy logiczny wymóg braku siedzeń na podestach i już nie będzie można z nim wystartować.

  • jerty – 10.07.2014

    No wyróżnia się wsród różnych konkurentów takiego pojazdu nie ma a Pesa miała podpisać joint venture na tych targach

  • asw – 10.07.2014

    Ekstra

  • Michał66 – 10.07.2014

    Ciągłe marzenie, że w Rosji będzie inaczej niż jest. nic nie mają swojego i nie wiem dlaczego mieliby coś mieć. Nowoczesny jak kiedyś Łada Samara. Z zewnątrz. W wykonaniu pewnie też podobny.

  • advisor – 11.07.2014

    @Michał66 słyszę ból dupy

  • art – 11.07.2014

    Będą narzekać na odbijające się światła... jak w naszej 102-ce...

  • obserwator tramwajowy – 11.07.2014

    Pytanie tylko, kto zdecyduje się na homologację i dopuszczenie do ruchu takiego 'podwoziowego zgarniacza pieszych'.

  • PR100 – 15.07.2014

    A jednak nawet w estetyce minimalistycznej można wypuścić kicz - nie spodziewałem się. Rację ma "obserwator tramwajowy" powyżej - to nie wygląda bezpiecznie i to nie tylko dla pieszych ale również dla pasażerów. Pewnie jakby najechał na auto lub inną przeszkodę, to też by go nieźle podbiło.

  • kkz – 15.07.2014

    Wygląd robi wrażenie ale to o raczej eksponat na targi i na pokazy w miastach w normalnym ruchu zbyt niebezpieczny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....