TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Inwestycje tramwaje mocno poobijane przez budżetowe zmiany
InfoTram.pl - Opublikowano: 24.09.2020 17:45:49
Inwestycje tramwaje mocno poobijane przez budżetowe zmiany

Przesunięcie szeregu inwestycji w związku z ciężką sytuacją finansową miasta zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, przedstawiając propozycje zmian w budżecie miasta. Poinformował też m.in., że w dłuższej perspektywie możliwa jest też podwyżka cen biletów komunikacji miejskiej.

Podczas konferencji prasowej prezydent stolicy Rafał Trzaskowski przedstawił propozycje zmian budżetowych m. st. Warszawy na przyszły rok, a także omówił perspektywę budżetową miasta na kolejne lata.

"Niejednokrotnie mówiliśmy o tym, że niestety idą trudne czasy i te czasy dla budżetu wszystkich samorządów są bardzo trudne" – podkreślił Trzaskowski, wskazując, że powodem tego jest m.in. rozregulowany rynek gospodarowania odpadami, rosnące w Warszawie Janosikowe, "realizacja obietnic rządzących za pieniądze samorządów", głównie związane z obniżkami podatków, a także panująca od kilku miesięcy pandemia koronawirusa.

Jak mówił, samorządy tracą dochody, a niestety coraz więcej zadań spychanych jest na barki samorządów, w tym m.in. te związane z edukacją. "To powoduje, że stajemy przed bardzo trudnymi decyzjami dotyczącymi planowania budżetów" – zaznaczył.

Prezydent Warszawy poinformował, że w 2020 r. dochody miasta spadną o 1,5 mld zł. Na inwestycje planowano w tym roku wydać 3,5 mld zł, jednak po korekcie budżetu miasto będzie mogło wydać jedynie 3,04 mld zł.

Trzaskowski wskazał jednocześnie, że rok 2020 będzie najtrudniejszy (1,5 mld zł. mniej w dochodach), natomiast prognozy na lata kolejne są łagodniejsze. Przewidują, że dochody miasta spadną o 602 mln zł w 2021 r., w roku kolejnym – o 358 mln zł, a w 2023 r. – o 232 mln zł.

Wśród przykładowych skutków kryzysu społecznego i gospodarczego wywołanego pandemią Trzaskowski wskazał m.in., że - w porównaniu do roku ubiegłego - w 2020 r. w dochodach miasta znajdzie się o 202 mln zł mniej z tytułu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, 233 mln zł mniej z podatku PIT, 126 mln zł mniej z podatku CIT, a także 80 mln zł mniej z opłat za parkowanie w SPPN.

Podając przyczyny spadku dochodów miasta, prezydent stolicy wskazał również na skutki niedawnych decyzji rządu. Jak wyliczył, "rozregulowanie rynku odpadów" kosztuje miasto 900 mln zł, licząc od 2017 r.

Ponadto, 800 mln zł to koszt dla budżetu Warszawy w 2020 r. spowodowanego obniżeniem stawki PIT z 18 proc. do 17 proc., podwyższeniem kwoty uzyskania przychodu, zwolnienie z PIT osób poniżej 26. roku życia i zniesienie tzw. 30-krotności limitu składek ZUS. Kolejne 405 mln zł to dodatkowe wydatki oświatowe w 2020 r., m.in. związane z podwyżkami płac dla nauczycieli.

Trzaskowski zaznaczył, że w 2018 roku planowano szeroki plan inwestycyjny, również w infrastrukturę, jednak w 2020 r. miasto musi dokonać rewizji tego planu. "Oczywiście poprawa jakości (życia w mieście-PAP) jest dalej naszym priorytetem, ale musimy się skupić na decyzjach priorytetowych i również na zaplanowaniu rozwoju miasta tak, żeby w kolejnych latach miasto mogło się rozwijać" – powiedział.

"To, co najważniejsze to to, że my - razem z Radą Miasta, z którą podjęliśmy bardzo trudne rozmowy na temat tych decyzji - nie rezygnujemy właściwie z żadnej istotnej inwestycji w Warszawie, niektóre z tych inwestycji po prostu przesuwamy w czasie" - podkreślił prezydent miasta.

"Myśmy zaproponowali bardziej radykalny plan przesunięć, natomiast po negocjacjach z radnymi KO ten plan zredukowaliśmy dlatego, że niektóre z tych inwestycji mają absolutnie fundamentalne znaczenie dla dzielnic" – wyjaśnił.

Trzaskowski zastrzegł, że oprócz problemów finansowych, niektóre opóźnienia w realizacji planów inwestycyjnych wynikają z sytuacji epidemicznej. W tym miejscu wskazał na roczne opóźnienie przy budowie stacji metra na Bródnie. które kończone będą nie do 2022 r., a do 2023 r.

Wśród przesuniętych inwestycji, których realizacja wykroczy poza 2023 r., Trzaskowski wskazał m.in. budowę linii tramwajowej na Gocław, pełną realizację linii tramwajowej łączącej Wilanów z Dworcem Zachodnim.

Jak pisaliśmy na łamach InfoTram.pl jeszcze przed konferencją prezydenta Warszawa prawdopodobnie nie skorzysta z opcji na zakup 90 wagonów od Hyundaia. 

(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....