TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Inspiro – pojazd na miarę XXI wieku
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 20.09.2012 00:44:30 2 komentarze
Inspiro – pojazd na miarę XXI wieku

Na trwających w Berlinie targach InnoTrans Siemens zaprezentował pociąg dla warszawskiego metra. Prezentacja była efektowna, z pokazami tanecznymi i …pirotechnicznymi. Trzeba przyznać, że nowy skład też prezentuje się efektownie. I ma kilka nowości, których próżno szukać w wagonach obecnie eksploatowanych przez warszawską podziemną kolejkę. To pociąg na miarę XXI wieku –powiedział Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. W Warszawie wymieniliśmy tabor autobusowy, tramwajowy i kolejowy, teraz pora na metro. Gratuluję producentowi udanej konstrukcji, ale gratuluję też miastu, które razem z Siemensem tworzyło ten pojazd –dodał. Nowe Inspiro ma być znacznie tańsze w eksploatacji. To wcale nie był najtańszy pociąg. Ale w przetargu nie wybieraliśmy oferty najtańszej, a tę, gwarantującą zakup pojazdu dobrego –powiedział Jerzy Lejk, prezes warszawskiego metra. Nowe pojazdy są lżejsze. Ponadto nie będą wymagały tak częstych przeglądów, jak chociażby wagony rosyjskie. Te pociągi musimy przeglądać co 20 godzin, Metropolisy co 14 dni. Inspiro będziemy przeglądać co 3 tygodnie –powiedział Lejk.

Nowością w wagonach Siemensa jest rampa dla niepełnosprawnych. Została umieszczona przy pierwszych drzwiach i ma być uruchamiana, na żądanie osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych, przez maszynistę. Inne są drzwi, szersze i w całości przeszklone. Wagony Inspiro od obecnie jeżdżących różnią także siedziska. Są twardsze, z tapicerką w kolorze miejskim, znaną już ze stołecznych autobusów i tramwajów, a także pociągów SKM. Jak się dowiedzieliśmy w wystroju i układzie wnętrza pojazdów mogą jeszcze zajść zmiany. Prawdopodobnie umieszczone w pokazywanym w Berlinie wagonie na środku monitory zostaną przesunięte na boki. Być może zmieni się także układ siedzeń, zwłaszcza w miejscu przeznaczonym do przewozu wózków inwalidzkich. Warto zwrócić także uwagę na jednoprzestrzenność wagonów. Nie ma w nich rozgrodzeń, które uniemożliwiałyby przejście całego składu. 

Pierwsze pociągi Siemensa pojawią się w Warszawie w grudniu 2012 roku. Jednak zdaniem Jerzego Lejka na trasy wyjadą dopiero we wrześniu przyszłego roku. Zanim to się stanie wagony muszą przejść testy i uzyskać dopuszczenia do ruchu. Nie będą jednak czekały na otwarcie II linii podziemnej kolejki. Część z nich, 15 z 35 zakontraktowanych składów, wyjedzie na trasę z Młocin do Kabat.             

Dołącz do nas na Facebooku.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Sienens
Inspiro
Warszawa
Metro Warszawskie
  • zygzak – 20.09.2012

    Żeby tylko newag tego nie spierdzielił. Po co oni ich dopuszczali do tych pociągów

  • Krakus – 21.09.2012

    @zygzak - co brałeś :) ??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....