TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy
SIEMENS/INFOTRAM - Opublikowano: 27.02.2012 20:33:29
Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy

Wiedeńska fabryka Siemensa produkuje pierwsze moduły pociągów Inspiro dla warszawskiego metra. Gotowe są surowe elementy konstrukcji wagonów. Przypomnijmy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o., zamówiło 35 sześciowagonowych składów, które dostarczy konsorcjum składające się z firm globalnego koncernu Siemens oraz polskiego producenta pojazdów szynowych –firmy Newag. Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów zarówno pierwszej, jak i nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra. Główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów.

Inspiro dla Warszawy –testy już jesienią

W dniu 24 lutego 2012 roku w wiedeńskiej fabryce Siemensa w obecności przedstawicieli Warszawskiego Metra Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego, Siemensa i Newagu odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego modułu pociągu Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak, aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji i testów w Polsce.

Jak informuje producent platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.

Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.

Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.

Przypomnijmy, że umowę na dostawę Inspiro podpisano 2 lutego 2011 roku. Pierwsze nowe składy dojadą do stolicy w IV kwartale 2012 r., ostatnie w IV kwartale następnego roku.

Fabryka Siemensa w Wiedniu –światowe centrum produkcji pojazdów metra, pociągów i wagonów

Zakłady Siemensa w wiedeńskiej dzielnicy Simmering są światowym potentatem w produkcji wagonów, pociągów i pojazdów szynowych. To również ważny ośrodek konstrukcyjny inżynierii kolejowej Siemensa. Tu powstają najnowocześniejsze pojazdy przeznaczone m.in. dla komunikacji miejskiej. Tu jest też realizowany cały nadzór nad procesami, które obejmują całość produkcji, poczynając od procesów badawczo-rozwojowych, projektowych, poprzez prace inżynierskie, konstrukcję i montaż, aż po testy odbiorowe i logistykę. Pojazdy szynowe produkowane są ze stali nierdzewnej oraz dużych profili aluminiowych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Do spawania profili wagonów wykorzystywane są specjalne roboty o wysokiej wydajności.

Ostateczny montaż odbywa się w hali o powierzchni niemal 14000 m², wyposażonej w siedem linii montażowych, na których w jednym czasie mogą powstawać różne pojazdy. W ciągu roku mury zakładów opuszcza około 500 pojazdów. Wiedeńska fabryka Siemensa posiada bogatą, ponad 180-letnią historię i doświadczenie w projektowaniu i produkcji pojazdów szynowych. Początki jej istnienia sięgają czasów cesarskich, kiedy to pociągi wytwarzane były w ówczesnej \'K &K-Waggonfabrik\'.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Inspiro
metro
Warszawa
Metro Warszawskie
Newag
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....