TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

InnoTrans 2012: Światowa premiera Inspiro
INFOTRAM - Opublikowano: 14.09.2012 15:10:09 1 komentarz
InnoTrans 2012: Światowa premiera Inspiro

Światowa premiera Inspiro oraz uroczyste przekazanie makiety wagonu Avenio –to dwa najważniejsze wydarzenia na InnoTrans 2012 z udziałem koncernu Siemens. My oczywiście z niecierpliwością czekamy na to pierwsze. Wreszcie zobaczymy kompletny wagon dla warszawskiego metra. W jego prezentacji udział zapowiedzieli m.in. szef Metra Warszawskiego –Jerzy Lejk, Wiceprezydent Warszawy –Jacek Wojciechowicz, Hans-Jörg Grundmann, szef Siemens Rail Systems Division oraz Sandra Gott-Karlbauer, szef działu Coaches and Light Rail w Siemensie. Premiera ta będzie miała miejsce w środę, 19 września 2012 roku o godz. 11:00.

Przypomnijmy, że wagony metra dla Warszawy powstają w wiedeńskiej fabryce producenta. Stolica Polski będzie pierwszym nabywcą wagonów Inspiro. Pociągi mają być przystosowane do poruszania się z prędkością 90 km/h, przy zasilaniu z tzw. trzeciej szyny, o napięciu 750V. Mają mieć 117,8 m długości, 2,74 m długości oraz 3,65 m wysokości. Wysokość podłogi nad poziomem szyny wynosi natomiast 1,13 m. Jednorazowo może nimi podróżować 1436 osób, z czego 256 na miejscach siedzących. 24 siedzenia są składane. Masa własna pociągu wynosi 165 ton, zaś maksymalna masa z pasażerami to 267 ton. Jeszcze w tym roku pierwsze wagony przybędą na testy do Warszawy. Nastąpi to prawdopodobnie w grudniu. Poprzedzą je jazdy testowe w niemieckim centrum testowym Siemensa. Przypomnijmy, że Inspiro mają kursować nie tylko na budowanej obecnie drugiej linii stołecznego metra, ale również na linii nr 1. To właśnie tu pojawią się w pierwszej kolejności. Łącznie Warszawa ma dostać 35 składów, czyli 210 wagonów Inspiro. Co najmniej 10 z nich trafi na pierwszą linię. Umowa zawarta między stronami przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o 50%. Jej wartość to 1 mld 69 mln zł. Siemens w bitwie o Warszawę pokonał konsorcjum Wagonmasz-Skoda i CAF.

Także na InnoTrans będziemy mogli zobaczyć niskopodłogowy wagon tramwajowy Avenio dla Hagi. To swoisty powrót producenta na rynek tramwajowy. Tramwaj charakteryzuje ciekawy design, trzeba przyznać dość oryginalny. A przecież Avenio nie jest nową konstrukcją. To taki swoisty lifting Siemensa Combino Plus, znanego z Portugalii (takie wagony jeżdżą w Almadzie) oraz Węgier (Budapeszt). Jak mówią przedstawiciele producenta Avenio jest mieszanką wszystkiego tego, co najlepsze w dotychczas produkowanych wagonach. Wagony dla Hagi będą miały stalowe pudło. Wózki będą ściągnięte z tramwajów budapesztańskich. Skrętne, z możliwością obrotu o 4,5 stopnia. Przypomnijmy, że holenderskie miasto zamówiło u Siemensa 40 przegubowych wagonów, z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 40 pojazdów. Każdy z nich będzie miał 35 metrów. Na swój pokład zabierze 70 pasażerów na miejscach siedzących oraz 168 na stojących. Dostawy nowych wagonów mają rozpocząć się w 2014 roku i potrwają przez rok. Wartość kontraktu to ponad 100 mln euro. Avenio w roli głównej wystąpi w środę o godz. 17.

Wcześniej, bo już we wtorek Siemens zaplanował prezentacje modelu składu ICx dla Deutsche Bahn oraz wagonu sypialnego dla RŻD.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
InnoTrans
Inspiro
Siemens
  • jatal – 15.09.2012

    O co chodzi z przekazaniem makiety - komu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....