TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ile kosztuje 1 kilometr linii tramwajowej?
Jacek Pudło - Opublikowano: 29.08.2013 15:14:50 12 komentarzy
Ile kosztuje 1 kilometr linii tramwajowej?

Wskazówką odnośnie kosztów budowy torowiska mogą być koszty obudowy torowisk w GOP. Przykładowo, hiszpańskie konsorcjum NDI-Balzola wymieni tory w jezdni w Chorzowie na ul. Armii Krajowej  na długości 1,7 km za 29 mln zł. Oznacza to koszt 17 mln zł za km.  Koszt modernizacji torowiska na ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach na odcinku 752 m wynosi zaś 6,9 mln zł, czyli 9 mln zł za 1 km. Różnica wynika z położenia torowiska względem ulicy –odcinek w Katowicach znajduje się w większości obok jezdni.

Podsumowując, realny koszt budowy torowiska wydzielonego to koszt ok. 10 mln zł za 1 km, a torowiska z betonową podbudową –ok. 17 mln zł. Koszty budowy trasy w wypadku modernizacji sąsiadującej dwujezdniowej ulicy rosną dwukrotnie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Katowice
Chorzów
GOP
Częstochowa
Poznań
Kraków
koszty
  • e-podróżnik – 29.08.2013

    Tanio nie jest

  • ciekawe – 30.08.2013

    Jak to obliczaliscie? w Krakowie przy 55 mln pewnie uwzgledniliscie w cenie droge 2 jezdniowa 2 pasowa..

  • rodeif – 30.08.2013

    W Gdańsku cenę winduje m.in. estakada, którą tramwaje będą wjeżdżały na węzeł tramwajowo-kolejowy Brętowo.

  • rodeif – 30.08.2013

    A gdzie jest bydgoska linia na Fordon (http://infotram.pl/text.php?id=57807)?

  • th – 30.08.2013

    Przy okazji budowy linii w Częstochowie przebudowano kompleksowo równoległe ulice (wymiana nawierzchni i podbudowy, liczne przekładki instalacji) - ale NIE ZWIĘKSZONO ICH PARAMETRÓW. Tzn. nie wybudowano, jak na krakowski Ruczaj, równoległej miejskiej autostrady. Przeciwnie, nawet zawężono ulice. Nie była więc to zakamuflowana inwestycja prosamochodowa lecz faktycznie tramwajowa. I w takim podejściu należy upatrywać stosunkowo niskiego kosztu

  • adi – 30.08.2013

    No faktycznie tramwajowa

  • Jacek Pudło – 30.08.2013

    @rodeif: Ująłem przykłady, nie wszystkie inwestycje. Pewnie jeszcze coś by się znalazło, np. budowa linii na Chełm lub inna starsza inwestycja. Nie mniej rozrzut kosztów jest spory!

  • kszyszek – 04.09.2013

    W Częstochowie torowisko w jezdni? No, jedynie odcinek na ulicy Orkana (ok. 900 metrów) jest teoretycznie w jezdni. Teoretycznie, bo torowisko biegnie środkiem ulicy na kilkocentymetrowym podwyższeniu i samochody po torowisku i tak nie jeżdżą. Cała reszta nowej trasy jest wydzielona. Ulice, przez które przebiega linia na Błeszno zostały kompleksowo wyremontowane, tylko tak jak napisał th, nie zwiększono parametrów dróg.

  • Alf – 29.11.2013

    W GOpie nowa linia tramwajowa nie powstała chyba od czasów tow. Gierka. A z remontami dopiero w ostatnich latach coś się ruszyło, miasta konurbacji dostały trochę kasy z UE, więc coś się remontuje. Modernizowane są też wagony. Ale jeszcze 6 lat temu tu była istna tramwajowa tragedia, tory były tak krzywe, że jazda po nich przypominała kolejkę górską. W sumie nadal przypomina - w Zagłębiu, poza tylko modernizowaną linią 15. Ale czyja to wina, skoro akcje TŚ przez lata były własnością ministra, a miasta przecież nie będą remontować cudzego majątku. Potem TŚ zostały finansowo przybite zakupem wagonów 116Nd. Stąd takie dziadostwo. Mam nadzieję, że remonty postawią nasze bany na nogi.

  • DW – 14.10.2015

    Na ul. Obrońców Westerplatte większość zmodernizowanego torowiska znajduje się w jezdni. Tylko niewielka część jest wydzielona.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....