TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Ile kosztuje 1 kilometr linii tramwajowej?
Jacek Pudło - Opublikowano: 29.08.2013 15:14:50 12 komentarzy
Ile kosztuje 1 kilometr linii tramwajowej?

Wskazówką odnośnie kosztów budowy torowiska mogą być koszty obudowy torowisk w GOP. Przykładowo, hiszpańskie konsorcjum NDI-Balzola wymieni tory w jezdni w Chorzowie na ul. Armii Krajowej  na długości 1,7 km za 29 mln zł. Oznacza to koszt 17 mln zł za km.  Koszt modernizacji torowiska na ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach na odcinku 752 m wynosi zaś 6,9 mln zł, czyli 9 mln zł za 1 km. Różnica wynika z położenia torowiska względem ulicy –odcinek w Katowicach znajduje się w większości obok jezdni.

Podsumowując, realny koszt budowy torowiska wydzielonego to koszt ok. 10 mln zł za 1 km, a torowiska z betonową podbudową –ok. 17 mln zł. Koszty budowy trasy w wypadku modernizacji sąsiadującej dwujezdniowej ulicy rosną dwukrotnie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Katowice
Chorzów
GOP
Częstochowa
Poznań
Kraków
koszty
  • e-podróżnik – 29.08.2013

    Tanio nie jest

  • ciekawe – 30.08.2013

    Jak to obliczaliscie? w Krakowie przy 55 mln pewnie uwzgledniliscie w cenie droge 2 jezdniowa 2 pasowa..

  • rodeif – 30.08.2013

    W Gdańsku cenę winduje m.in. estakada, którą tramwaje będą wjeżdżały na węzeł tramwajowo-kolejowy Brętowo.

  • rodeif – 30.08.2013

    A gdzie jest bydgoska linia na Fordon (http://infotram.pl/text.php?id=57807)?

  • th – 30.08.2013

    Przy okazji budowy linii w Częstochowie przebudowano kompleksowo równoległe ulice (wymiana nawierzchni i podbudowy, liczne przekładki instalacji) - ale NIE ZWIĘKSZONO ICH PARAMETRÓW. Tzn. nie wybudowano, jak na krakowski Ruczaj, równoległej miejskiej autostrady. Przeciwnie, nawet zawężono ulice. Nie była więc to zakamuflowana inwestycja prosamochodowa lecz faktycznie tramwajowa. I w takim podejściu należy upatrywać stosunkowo niskiego kosztu

  • adi – 30.08.2013

    No faktycznie tramwajowa

  • Jacek Pudło – 30.08.2013

    @rodeif: Ująłem przykłady, nie wszystkie inwestycje. Pewnie jeszcze coś by się znalazło, np. budowa linii na Chełm lub inna starsza inwestycja. Nie mniej rozrzut kosztów jest spory!

  • kszyszek – 04.09.2013

    W Częstochowie torowisko w jezdni? No, jedynie odcinek na ulicy Orkana (ok. 900 metrów) jest teoretycznie w jezdni. Teoretycznie, bo torowisko biegnie środkiem ulicy na kilkocentymetrowym podwyższeniu i samochody po torowisku i tak nie jeżdżą. Cała reszta nowej trasy jest wydzielona. Ulice, przez które przebiega linia na Błeszno zostały kompleksowo wyremontowane, tylko tak jak napisał th, nie zwiększono parametrów dróg.

  • Alf – 29.11.2013

    W GOpie nowa linia tramwajowa nie powstała chyba od czasów tow. Gierka. A z remontami dopiero w ostatnich latach coś się ruszyło, miasta konurbacji dostały trochę kasy z UE, więc coś się remontuje. Modernizowane są też wagony. Ale jeszcze 6 lat temu tu była istna tramwajowa tragedia, tory były tak krzywe, że jazda po nich przypominała kolejkę górską. W sumie nadal przypomina - w Zagłębiu, poza tylko modernizowaną linią 15. Ale czyja to wina, skoro akcje TŚ przez lata były własnością ministra, a miasta przecież nie będą remontować cudzego majątku. Potem TŚ zostały finansowo przybite zakupem wagonów 116Nd. Stąd takie dziadostwo. Mam nadzieję, że remonty postawią nasze bany na nogi.

  • DW – 14.10.2015

    Na ul. Obrońców Westerplatte większość zmodernizowanego torowiska znajduje się w jezdni. Tylko niewielka część jest wydzielona.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....