TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Hybrydowy tramwaj Hyundai Rotem
HYUNDAI ROTEM Jacek Pudło - Opublikowano: 27.09.2012 21:57:46 8 komentarzy
Hybrydowy tramwaj Hyundai Rotem

Hyundai Rotem opracowuje obecnie tramwaj hybrydowy, posiadający możliwość poruszania się bez wykorzystania napowietrznej sieci trakcyjnej na dystansie 15-25 km.


Pojazd zasilany jest napięciem 750 V poprzez 2 falowniki. Napęd stanowi 8 indukcyjnych silników trakcyjnych o mocy 48 kW każdy. Pracę tramwaju nadzoruje elektroniczny system kontrolny i diagnostyczny. W tramwaju zabudowano dwa zestawy baterii gromadzące energię 36 kWh, przy czym zastosowane baterie litowo-polimerowe mają pojemność 162 kWh. Gęstość energii ma wynieść 50 Wh/kg. Baterie mają zapewnić zasięg 15-25 km na jednokrotnym ładowaniu. Funkcję uzupełniającą pełnią superkondensatory, których zadaniem będzie gromadzenie energii hamowania i stabilizacja napięcia zasilającego.

Tramwaj jest dwukierunkowy i będzie dostępny w wersji 3-, 5- lub 7-członowej. Pierwszy prototyp jest trójczłonowy Szerokość nadwozia wynosi 2,4 m, długość –20,0, 31,8 lub 43,6 m, wysokość podłogi –350 mm, a wysokość pudła –3,4 m. Minimalny promień łuku to 20 metrów.

Realizacja projektu rozpoczęła się w grudniu 2009 r. W styczniu 2012 r. wykonano pierwszy prototyp, a na kwiecień 2013 r. zaplanowano jazdy testowe. Tramwaj testowany będzie na próbnym, 961-metrowym odcinku w Osong w Korei Południowej.

Strona internetowa projektu rozwoju tramwaju bezprzewodowego 

Zdjęcia pierwszego prototypu na forum skyscrapercity (godna uwagi płaska podłoga)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hyundai Rotem
  • jatal – 28.09.2012

    Nie "grają" jednostki pojemności, mocy i energii baterii (prądu stałego). Płaska podłoga (choć nie do końca, bo w strefie wejść są jednak pochylnie) to dobre rozwiązanie dla pasażerów, jednak w tym rozwiązaniu napędu oznacza to z dużym prawdopodobieństwem dużą masę nieodsprężynowaną (silniki mocowane na osiach) na dodatek są to jeszcze wózki sztywne (nieskrętne).

  • sedrt – 28.09.2012

    Dobre dla polski niektóre linie mogły by być bez trakcji dobry fakt.

  • sedrt – 28.09.2012

    Dobre dla polski niektóre linie mogły by być bez trakcji dobry fakt.

  • swer – 17.11.2012

    Taki bez rur

  • aser – 20.11.2012

    No kurcze bajer

  • aser – 20.11.2012

    No kurcze bajer

  • s – 20.11.2012

    podróżujących

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....