TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Heidelberg: Pierwsze seryjne tramwaje z układem Mitrac Energy Saver
R. Piech - Opublikowano: 21.12.2009 16:23:05 2 komentarze
Heidelberg: Pierwsze seryjne tramwaje z układem Mitrac Energy Saver

 

Rhein Neckar Verkehr GmbH (RNV) odebrało pierwsze seryjne tramwaje wyposażone w układ magazynowania energii Mitrac Energy Saver. Układ ten pozwala magazynować energię wytwarzaną podczas hamowania, a następnie wykorzystywać ją podczas ruszania, co ma dać 30% zmniejszenie zużycia energii elektrycznej. Tramwaj z tym układem może również pokonać krótki odcinek toru bez zasilania. Ma to dać roczne oszczędności w zużyciu energii szacowane na 93000 kWh. Układ zainstalowany w jednym tramwaju może jednorazowo zmagazynować 3 kWh energii. Sześć nowych tramwajów Variobahn będzie obsługiwało miasta Heidelberg i Mannheim, natomiast 13 kolejnych zostanie dostarczonych w 2010 roku. Technologia ta została opracowana w zakładzie Bombardiera zlokalizowanym w Mannheim.
Źródło: Komunikat prasowy Bombardier


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
Variobahn
RNV
Bombardier
Mitrac Energy Saver
  • badacz xx – 22.12.2009

    Naprawdę tylko 3 kWh? Biorąc pod uwagę, że moc silników takiego składu wynosi 100-200 kW, to starczy to tylko na krótki rozruch, z przejazdem nawet krótkiego odcinka będą już problemy. Co stało się z pomysłem akumulowania energii w el-stacjach umieszczonych obok toru?

  • R. Piech – 22.12.2009

    Tak, 3 kWh. Wartość taką podaje producent. Ponoć jest ona wystarczająca do ruszenia i przejechania około 400 metrów bez poboru energii z sieci.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....