TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Heidelberg: Pierwsze seryjne tramwaje z układem Mitrac Energy Saver
R. Piech - Opublikowano: 21.12.2009 16:23:05 2 komentarze
Heidelberg: Pierwsze seryjne tramwaje z układem Mitrac Energy Saver

 

Rhein Neckar Verkehr GmbH (RNV) odebrało pierwsze seryjne tramwaje wyposażone w układ magazynowania energii Mitrac Energy Saver. Układ ten pozwala magazynować energię wytwarzaną podczas hamowania, a następnie wykorzystywać ją podczas ruszania, co ma dać 30% zmniejszenie zużycia energii elektrycznej. Tramwaj z tym układem może również pokonać krótki odcinek toru bez zasilania. Ma to dać roczne oszczędności w zużyciu energii szacowane na 93000 kWh. Układ zainstalowany w jednym tramwaju może jednorazowo zmagazynować 3 kWh energii. Sześć nowych tramwajów Variobahn będzie obsługiwało miasta Heidelberg i Mannheim, natomiast 13 kolejnych zostanie dostarczonych w 2010 roku. Technologia ta została opracowana w zakładzie Bombardiera zlokalizowanym w Mannheim.
Źródło: Komunikat prasowy Bombardier


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
Variobahn
RNV
Bombardier
Mitrac Energy Saver
  • badacz xx – 22.12.2009

    Naprawdę tylko 3 kWh? Biorąc pod uwagę, że moc silników takiego składu wynosi 100-200 kW, to starczy to tylko na krótki rozruch, z przejazdem nawet krótkiego odcinka będą już problemy. Co stało się z pomysłem akumulowania energii w el-stacjach umieszczonych obok toru?

  • R. Piech – 22.12.2009

    Tak, 3 kWh. Wartość taką podaje producent. Ponoć jest ona wystarczająca do ruszenia i przejechania około 400 metrów bez poboru energii z sieci.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....