Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hanna Gronkiewicz-Waltz: budowa II linii metra idzie zgodnie z planem

infotram
12.01.2018 07:24
0 Komentarzy

Budowa II linii metraidzie zgodnie z planem – podkreśliła w czwartek prezydent Warszawy HannaGronkiewicz-Waltz. Według wiceprezydent stolicy Renaty Kaznowskiej prace idąnie tylko zgodnie z planem, ale wręcz go wyprzedzają.

Obecnie trwa budowa dwóch nowych odcinków drugiej liniimetra na zachód i północny-wschód, czyli trzech stacji na Woli i trzech naTargówku. Na placu budowy na wysokości stacji przy ulicy Księcia Janusza naWoli montowana jest tarcza TBM Krystyna, która na początku lutego rozpoczniebudowę tunelu w kierunku stacji Rondo Daszyńskiego. Tarcza będzie drążyła tunelw gruncie i równocześnie montowała betonową obudowę. Miesiąc po Krystynie ruszydruga tarcza, Maria, która wydrąży drugi, równoległy tunel.

W czwartek na terenie budowy stacji przy ulicy KsięciaJanusza prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, wiceprezydent Renata Kaznowska,burmistrz dzielnicy Wola Krzysztof Strzałkowski, prezes warszawskiego metraJerzy Lejk oraz przedstawiciel wykonawcy prac, firmy Gulermak KrzysztofPiasecki spotkali się z dziennikarzami.

Jerzy Lejk poinformował, że tarcza Krystyna ma ruszyć wpierwszych dwóch tygodniach lutego. „Te prace będą toczyły się do końca2018 roku; wtedy też sukcesywnie będą postępowały prace związane z wyposażaniemtunelu” – podkreślił. Pytany, kiedy można spodziewać się minimalizacjiutrudnień dla okolicznych mieszkańców, powiedział, że wiosną tego roku”będą podejmowane decyzje o udostępnianiu elementów ulic, tak, żebyschodzić z tych głównych utrudnień”.

Według Gronkiewicz-Waltz „wszystko idzie zgodnie zplanem”. „Tunele we wschodniej części Warszawy, na Pradze, są jużpraktycznie skończone, w tej chwili zostało tam już kładzenie torowiska iwyposażanie tuneli od strony wewnętrznej” – podkreśliła. Jak dodała, pracypo stronie Woli zostało „jeszcze trochę”. „Myślę, że w roku 2019będzie zakończona i jedna i druga część budowy” – zaznaczyła.

Renata Kaznowska podkreśliła, że wszystko nie tylko idziezgodnie z planem, ale wręcz ten plan jest „troszeczkę wyprzedzany”.”Jesteśmy w harmonogramie przed czasem i tutaj i na wschodnim odcinku;trzymamy kciuki, bo inwestycja idzie naprawdę znakomicie” – oświadczyła.

Warszawskie metro składa się obecnie z dwóch linii. Drugalinia została otwarta w 2015 roku, przy wsparciu finansowym Unii w wysokości776 mln euro. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała również 432 mln euro wdrugi etap prac na drugiej linii. Inwestycja dotycząca II linii metra jestzlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek(odcinek wschodnio-północny). Obejmuje budowę trzech stacji na odcinkuwschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jejcałkowita wartość to ponad 3,5 mld zł. Niemal 2 mld zł to dotacja unijna.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na drugiej linii metrarozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerówdziennie.


Komentarze